IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Motor Start Niet Meer Na Een Stukje Te Hebben Gereden.

=RWW=
post Aug 16 2006, 06:03 PM
Post #1

Group: Members
Member No.: 685

Hey Honda mensen,

ff voorstellen.
Ik ben Rein en heb een zwarte Honda Civic DXi uit et jaar '93.

In begin nooit problemen met mn auto alleen de laatste jaar begint ie wat vreemd te doen.
Ik heb een jaar terug (iets langer misschien) een Camco Systems RS-680 alarm set zelf ingebouwd in mn
auto (met elecktrisch starten) en werkte allemaal perfect.
Alleen nu de laatste 6 - 8 maanden heb ik soms problemen met starten en dat zit als volgt:
Als ik 's morgens de auto wil starten (dus als ie koud is) dan start ie zonder problemen. Start - Aan. Altijd.
Maar als ik dus een stukje heb gereden...parkeer m'n auto ergens.....kom na 5-10 minuten weer
terug.... probeer m'n auto te starten....nope 413[1].gif
De startmotor draait gewoon perfect dus is niks mis mee.
Ik dacht van: Hey, misschien iets met startonderbreken (die van Camco dus) dat die niet deugde en dat
die startonderbreker nog aan stond, terwijl mijn auto van het slot is dus.
Dus ik eens proberen....stukje rijden....warm gereden....motor uit....auto dus NIET op slot....wacht 5-10
minuten, en ja hoor...hetzelfde weer....niet starten.

Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat ,wanneer ie dus startproblemen heeft, het oranje lampje
van de injectie?? alleen eventjes brand. (lampje dat links van het rode lampje zit, wanneer je achterklepje open staat)
Normaal dan brand ie even maar maakt ie er ook een geluidje bij (2 a 3 sec.)....dat ie benzine inspuit ofzo..? maar dan dus ook niet. Ook geen TIK.
Wanneer je de sleutel op de 2e klik zet van contact zeg maar.

Dan wacht ik even 2 minuten ofzo, paar keer op de 2e klik van contact, dat je em 2x hoort pompen/inspuiten, en dan is et klaar.

Zo dat was mijn probleem en ik hoop dat er iemand met een antwoord is...het vreemde er van is dat ik
met een koude motor nooit startproblemen heb sad.gif
Als er nog vragen zijn voor betere uitleg dan hoor ik dat graag!

Alvast mijn dank.

.
Go to the top of the page

+Quote Post
Maxim
post Aug 16 2006, 06:58 PM
Post #2

2de voorzitter

Group: Bestuursleden
From: Landgraaf
Member No.: 9

Even je brandstofrelais uitbouwen (Onder het dashboard, bestuurderskant, links). Dan het kunstof kapje eraf halen en alle punten op het printje nasolderen. Hierna weer terug plaatsen en waarschijnlijk is je probleem dan verholpen.

Duidelijke uitleg:

Klik hier

--------------------
"Objects in mirror are loosing"

+Quote Post
=RWW=
post Aug 16 2006, 08:58 PM
Post #3

Group: Members
Member No.: 685

QUOTE (Maxim @ Aug 16 2006, 07:58 PM) *
Even je brandstofrelais uitbouwen (Onder het dashboard, bestuurderskant, links). Dan het kunstof kapje eraf halen en alle punten op het printje nasolderen. Hierna weer terug plaatsen en waarschijnlijk is je probleem dan verholpen.

Duidelijke uitleg:

Klik hier

WOW!!!!

EXACT mijn probleem!!!

You're tha man!! 512[1].gif 512[1].gif 512[1].gif

Thanx gozer!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT:

Ik heb em er uitgehaald (relais) en alle punten even opnieuw gesoldeerd, PRF printplaat-bescherminglak er

op en PERFECT....start nu altijd zonder problemen.

Heb zelfs et idee dat ie ook wat lekkerder loopt, stationair en zo of is dat verbeelding?? tongue.gif tongue.gif

.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 30th September 2022 - 03:39 AM