IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Redshark Terug Van Weg Geweest, weer met een rode civic

Redshark
post Jul 28 2010, 10:43 PM
Post #1

500 RPM - Level DX
*

Group: Members
From: kerkrade
Member No.: 88

hallo allemaal , sommige als vaste kern zullen mij nog kennen , anderen nieuwe natuurlijk niet , maar waar het om gaat , ik heb weer een honda gekocht.

mijn oude voorstel topic staat nog in het systeem maar is totaal niet meer aan de orde dus maak ik een nieuwe aan.

mijn naam is michael , ben inmiddels 26 jaar oud , woon in kerkrade in limburg , in mijn eigen huisje samen met mijn vriendin bianca , en werkzaam in ons eigen bedrijf , glashandel derissen als mede eigenaar , medewerker , magazijn beheerder , productie medewerker , reparatie monteur , onderhouds monteur en doe eigenlijk alles met mijn 2 rechterhanden.

meer info over onze zaak vind op http://www.derissen.nl (mag wel stiekem reclame maken he :P)

terug naar waar ik voor aangemeld ben , mijn auto historie...

me eerste auto een jaar nadat ik hem kocht.

weer een jaar later ivm verkleuring een nieuw tintje , wielen en spoiler.

weer wat later een nieuw onderstel gemonteerd en nieuwe wielen op het geheel gezet, spaken poetsen was erg etsend.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Redshark
post Jul 28 2010, 10:44 PM
Post #2

500 RPM - Level DX
*

na bumper schade heb ik mijn voorbumper even diep gemaakt als de side skirts , met een sandwich paneel

oh dan hebben we nog de verlichting ,,, tjah wat leeftijd met je doet , geen idee maar vind het verschrikkelijk nu

dan krijgen we het motorische gedeelte nog...

en toen meteen weer het nieuwe bumper set en nieuwe velgen gemonteerd ...

--------------------

+Quote Post
Redshark
post Jul 28 2010, 10:45 PM
Post #3

500 RPM - Level DX
*

het verhaal gaat verder mensen...

na de civic heb ik subaru impreza gt turbo gehad , ook hier weer genoeg fotos van maar ik houd het simpel.
zo heb ik hem gekocht...

wat upgrades.

nog meer upgrades

hierna is er skyline voor in de plaats gekomen welke ruil om ruil zijn gedaan beiden in originele staat...

--------------------

+Quote Post
Redshark
post Jul 28 2010, 10:45 PM
Post #4

500 RPM - Level DX
*

deze skyline heb ik gekregen maar al snel begon het motorblok raar te doen , soort van misfires , de verwarming deed het niet , en na 3 maanden rijdne heb ik de wagen helemaal uit elkaar gehaald en gestript , dit is al anderhalf jaar aan de gang en ben niet eens op de helft dus dit gaat lang duren...

hierdoor heb ik weer een civic gekocht ,

het is een civic eg uit 92 , op papier een dxi , maar er ligt een esi blok in en de auto verkeert in de niet aller beste conditie maar dit zijn slecht enkele kleine dingen.
1 ding echter baart me wel wat zorgen en dat is bij volledig openen van het gas doet de auto niks en lijtk het wle alsof hij geen benzinee krijgt...maar hier ga in de tech corner even over verder.

nou zoals beloofd hier komen dan de fotos van me hok , , ,

ik ben vandaag thuis gekomen van me werk , heb gegeten , afgewassen , de camera gepakt en heb even fotos gemaakt , :up:
daarna ben ik dan begonnen met de trekhaak verwijderen :evil:
ik ben nu net pas klaar , rond 8 uur begonnen...

alles was zo rot als maar wat , ik kwam niet weg met ratels en sleutels aan de uitlaat zijde , maar tis met een flex in de auto toch gelukt :P

bedankt voor de warme welkom allemaal weer !!!

het duurste van de hele wagen , even van de skyline geleend ,

ik hoop dat iemand van jullie de auto kent , een weet wie de swap op deze wagen heeft uitgevoerd , mischien kan deze persoon me vertellen waarom de check engine brand , wat ik eraan moet doen , en waarom ik hem met self diagnostic niet kan uitlezen aan de groene stekker !

groetjes michael

--------------------

+Quote Post
Nightmare
post Jul 28 2010, 11:04 PM
Post #5

5500 RPM - VTEC Level

Group: HCZL Leden
Member No.: 23

Hoi Michel,

1 vraagje: we leven nu in het jaar 2010. hebben jullie nog geen afwas machine ??

hahaha ....

maar uiteraard weer welkom hier.

maar euhhh ....... wat een hok !!! ben ik van jou niet gewend.

+Quote Post
Redshark
post Jul 28 2010, 11:10 PM
Post #6

500 RPM - Level DX
*

thxn , klopt in 2010 krijg je wasmachines voor mooie prijzen , maar hoe sjiek mijn nieuwbouwhuis uit 2001 ook is , de keuken is er te klein voor , de leidingen liggen er niet voor , dus doe ik het zo , ik wil toch niet al te lang hier blijven zitten thumbsup_anim.gif

nee dat heb ik extra gedaan , als ik een beetje leuke auto koop , dan wil ik hem te mooi maken weer , je kent me wel he , behalve nog verlagen met een schroefsetje , en het vermogen wat kietellen met cold air intake , en comppleet uitlaats systeem , moet deze lelijk en snel blijven thumbsup_anim.gif

greetz michael

--------------------

+Quote Post
beast
post Jul 29 2010, 06:26 AM
Post #7

4000 RPM - Level VTI

From: Heerlen
Member No.: 203

welkom back ennne weer een echte auto [lol]

--------------------
life is Hell, but riding a Honda is HEAVEN
and on the seventh day GOD created HONDA

+Quote Post
Thorsten
post Aug 1 2010, 12:49 PM
Post #8

1000 RPM - Level DXI
*

From: Simpelveld
Member No.: 1.040

welkom hier biggrin.gif

--------------------
1: Honda Civic HB 1,5 BJ 95 , 2: Honda Civic City HB 1,4 BJ 97 (gekocht van 2006).

+Quote Post
Hondapower
post Aug 3 2010, 02:52 PM
Post #9

1ste voorzitter

Group: Admin
From: Hoogeloon - Braboland
Member No.: 3

welkom terug

--------------------

Mijn Ledenprofiel

Civic 1.3 DeLuxe 86 Civic 1.5 GL 89 Civic ESI 92 Civic VTI 96
"Wrong" is one of those concepts that depends on witnesses

+Quote Post
Marco DXI 92
post Aug 3 2010, 08:41 PM
Post #10

Penningmeester
*

Group: Bestuursleden
From: Kerkrade
Member No.: 82

Welkom terug in ons midden. happy.gif

--------------------

+Quote Post
Redshark
post Aug 13 2010, 12:15 AM
Post #11

500 RPM - Level DX
*

dank jullie wel voor het ontvangst... ook na lange tijd :P

ik ben net terug van 12 daagjes heerlijk turkije en morgen gaan we weer eens aan wat elektronika kloten om die wagen in orde te krijgen.

als er verbetering in komt laat ik jullie dat natuurlijk meteen weten , groetjes michael

--------------------

+Quote Post
Redshark
post Aug 24 2010, 10:05 PM
Post #12

500 RPM - Level DX
*

ik moet even een kleine update aan jullie allemaal opbiechten , na het herstellen van diversen gebreken aan de auto , ben ik niet te bang om hem goed in orde te maken.

dan begin je met een grondige poets beurt normaal...daar heb ik nog geen tijd voor gemaakt thumbsup_anim.gif

wel heb ik de motor ruimte een behoorlijk stuk schoner gekregen , bij aanschaf was de koelslang direct onder de verdelerkap gescheurd , en het hele blok was drijfnat en zwart , nu zie je weer een metaal kleurtje , nog eens over doen zou niet gek zijn.

voor

na

na het reinigen van de motor ruimte was de halve kleppen deksel blank metaal en half zwarte poeder coat.
deze maar eraf gedraaid , in de afbijt gezet.

en in een hitte bestendig kleurtje gezet wat ik toevallig nog had staan rolleyes.gif
moet alleen even het honda logo en vtec logo opschuren voorzichtig dat die weer blinken rolleyes.gif

ook heb ik het nieuwe luchtfilterbuis van een 1.4 binnen gekregen waar 2 buisjes voor carter ontluchting opzaten en een extra gat voor ??? geen idee withstupid.gif

ik ga geen buis van 20 euro second hand voor 20 euro gaatjes dicht laten lassen , dus heb 2 vliegen in 1 klap gepakt.

ik heb de buis 3x met verschillende tapen ingedraaid om de gaten te dichten en de warmte een beetje tegen te houden. offtopic.gif (lekker belangrijk) zonder cold air intake lmaosmiley.gif

deze ga ik wel nog maken als ik weer even tijd heb , er komt een hitte schild omheen en de gaten in de bumpers worden netjes uitgezaagd , daar komt gaas achter , en een flexibele buis die verse lucht zal aanvoeren.

het resultaat.

de oude veroeste remus met 4 gaten (2 achter en 2 boven) is vervangen door een tenzo R eind demper whistle.gif
klinkt weer lekker japans nu.

dat was het voor even , soon to come !
cheap ass ccoilover kitje , en uitlaa spruitstukkie wub_anim.gif

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th September 2010 - 01:44 AM