Hondapower
Feb 4 2003, 06:38 PM
Ik heb al een tijdje een T68i gsm.
Deze heeft een infrarood poort. Hiermee kun je oa. afbeeldingen in de telefoon zetten, en agenda en adresboek synchroniseren met Outlook.
Nu had alleen de pc geen infraroodpoort. Wel heeft bijna elk modern moederbord een IrDa interface.
Dit zijn 5 pinnetjes op het moederbord waar je een infrarood (IrDa) module op kan aansluiten. Omdat ik elektro studeer dacht ik dat ik dat zelf wel kon maken, en ja hoor, met maar 5 componenten; een IrDa receiver, 2 condensatoren en 2 weerstanden.
Voor een paar euro was ik klaar.
Hij werkt perfect met mijn gsm, en ook de Nokia 7210 van mijn zus.
Deze infraroodpoort is geschikt voor elke gsm met infrarood en bv. ook voor Palmtops, camcorders, laptops enz...
Wie interesse heeft in zo'n ding kan mij mailen of PM'en.
Maxim
Mar 11 2003, 06:17 PM
Mooi werk Kees. Ik heb zeker interesse? Ik heb alleens kilometers gezocht voor een poort om aan te sluiten op mijn moederbordje, maar nooit kunnen vinden.
Dus......graag
Hondapower
Mar 11 2003, 06:27 PM
Het zijn er 5 naast elkaar en zitten op mijn mobo naast de pinnetjes van de HDled, de resetknop enz.
Of jou moederbord ze heeft moet je even bekijken in de handleiding
Merlijn
Mar 11 2003, 10:21 PM
*wil wel een irda poort

*
Merlijn
Mar 12 2003, 03:09 PM
IRDA wordt al gebouwd, inclsusief microcontroller
makkelijk als je een elctronicawhizzkid in de buurt hebt
Maxim
Mar 12 2003, 06:01 PM
Hondapower, die pinnetjes heb ik, maar ik bedoelde dat ik nooit een Irda kon vinden om daar op aan te sluiten...
Hoe heb je hem geinstalleerd onder Windows. Driver? Tooltje?
Laat me aub weten hoe je hem gemaakt hebt.....
Hondapower
Mar 12 2003, 09:37 PM
Ik heb m gemaakt met een standaard IRda tranceiver en een paar extra weerstandjes en condensators. Die heb ik mooi in een behuizingkje gemaakt.
Dit is m van binnen. De tranceiver (links met 2 oogjes) is maar 8mm breed, maar wel een SMD device dus lastig te solderen maar wel te toen.
Ik moest wel in de bios com 2 instellen op de IRda poort.
Bij het opstarten werd ie automatisch herkent door windows. driver is gewoon standaard windowssoftware. Voor Win2k heb je een extra drivertje nodig dat je zo overal kunt downloaden.
Maxim
Mar 18 2003, 05:58 PM
Zou ik een schema van je kunnen krijgen? En componentenlijst(je)?
Dank je
Hondapower
Mar 19 2003, 10:36 AM
check je mailbox
Merlijn
Mar 30 2003, 11:43 AM
heb nu een progje wat die dure afstandsbedieningen van Sony & bose vervangt. Kan zelf knoppen maken op mijn XDA en daar een bepaalde IR code aan hangen. Zelflerend dus. bereik is ongeveer 5 meter... werkt tnt prima.
Hondapower
Mar 31 2003, 11:24 AM
Ja die dingen ken ik, peperduur zeg.
Op zich is het wel leuk, maar als je al een PDA hebt, kun je het idd gemakkelijk zelf met een progje.
Merlijn
Apr 2 2003, 05:27 PM
het lastige is om een IRDA controller te krijgen die meerdere frequenties kan scannen, anders werkt alleen maar het uitgaande gedeelte en heb je er nog niet veel aan.
Hondapower
Apr 2 2003, 10:09 PM
Nou de meeste kunnen best een grote afwijking hebben.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.