AssItch
Feb 7 2003, 06:36 PM
Als ik eindelijk klaar ben met de restauratieve werkzaamheden aan mijn rexje (naar verwachting medio april 2014) ga ik mijn ramen tinten met folie...
dan zou ik ook graag de ramen in mijn deuren meetinten....
maar... mij lijkt dat dat snel loslaat aangezien het raam steeds in de deur schuift enzo...
is hier iets aan te doen? afplakken met het een of ander ofzo?
thnx alvast...
ps.. ik wist niet waar ik dit kwijt moest... dus ik zet het maar hier.... als meneer de webmeester een betere bestemming weet voor dit geheel... feel free to move it....
Hondapower
Feb 7 2003, 09:52 PM
inderdaad een twijfelgeval met de plaats waar ie hoort.
Het is heel goe dmogelijk ook die ruiten te tinten, als je het goed doet,
dan komt het niet los. Je moet nm. een paar mm aan de bovenkant van het raam
niet doen, en dan komt dat goed geloof ik.
Maxim weet dat anders wel.
In april 2014 kwam die speciale spray uit waarmee je de ruiten kunt tinten zonder folie, maar ik weet niet of je zo lang wilt wachten....
AssItch
Feb 8 2003, 12:18 PM
toevallig.... komt die uit net als mijn auto klaar is.... :-)
kan je met die spray ook verschillende tinten realiseren of is dat alleen blinderen?
Maxim
Feb 13 2003, 08:49 AM
AssItch,
voor loslatende folie hoef je niet bang te zijn. Ik heb bij mijn rode ED9 ook zelf alle ramen gefolied.
Je haalt de portierramen eruit en doet dit binnenshuis (badkamer, keuken ofzo) je knipt de folie grof op maat maar laat aan de uiteindes wat uitsteken. Als bijna alle blaasjes eruit zijn gewreven, dan snij je met so'n stanley mesje de kantjes precies op maat. Je laat het mesje dan rusten onder een flauwe hoek, dus bijna tegen het glas en laat het mesje over het hoekje van het glas glijden.
Ik heb wel FoliaTec folie gebruikt, maar nog beter schijnt de M3 folie te zijn, maar daar heb ik naar gezocht en niet gevonden. ook is FoliaTec makkelijker aan te brengen en weer te verwijderen.
Succes.
AssItch
Feb 13 2003, 09:19 AM
thnx.... kan ik tegen die tijd weer verder.... :-) is het veel werk om die ramen eruit te halen?
Hondapower
Feb 13 2003, 11:07 AM
Nee, duerpaneel eraf en 2 boutjes in het raammechaniek en je tilt m zo eruit.
AssItch
Feb 13 2003, 02:53 PM
ben een expert in het verwijderen van de deurpanelen van een crx.... krijg de schijt van die cv... :-)
Maxim
Feb 16 2003, 01:01 PM
Heb je vaker problemen met je CV?
Misschien een nieuw motortje erin...
Redshark
Oct 1 2003, 12:17 AM
ik wil mijn ruiten ook met folie plakken,maar heb al eens een jongen ernaar laten kijken die dat heel goed bij zijn eigen gedaan heeft.
en erna ook voor anderen al geplakt heeft.
en zegt tegen mij met de folie die hij gebruikt krijgt ie mijn achter ruit zeker al een niet,
en de achter zij ruiten mis erop.!
de ruiten in mijn deur civic ek 3 waren geen probleem maar van de rest was de bolling te...groot
iemand een tip...want petjevti heeft ze ook met folie gedaan !!!
thnx !!!
AssItch
Oct 1 2003, 09:50 AM
de achterruit kan je het beste in delen doen....
heb de folie bij mij afgesneden op de naad van de achterruitverwarming.... ziet er nix meer van... en ik heb geen naden...
Pasadino
Oct 1 2003, 07:32 PM
Ik heb het laten doen door een "profesional" maar m'n achterruit is ook niet perfect hoor, dat is bij deze ruit ook heeeeel moeilijk
Hondapower
Oct 2 2003, 08:46 PM
Kijk op www.signworld.nl, daar krijgen we korting op ramen tinten.
Nightmare
Oct 8 2003, 09:51 PM
Folie op bolle ramen plakken gaat zéér zeker !!
Iemand die beweert dat dat niet goed gaat,of mislukt,die lult uit zijn nek !!
De firma waar ik de folie laat plakken die heeft bij een Mazda MX3 de achterruit ook beplakt met folie,en die ruit is wel erg super bol !! en het resultaat mag gezien worden....nog mooier als menige befoliede platte ruit.
Ligt enkel aan de voor bewerking van de folie,en de persoon of firma die dat doet.
De folie moet eerst op de bolling van de ruit aangepast worden,door deze op de buitenkant van de ruit te bewerken met een föhn.
Dus bij deze " Disign Tec ".
voor het telefoon nummer kun je mij effe mailen.
x-treme
Nov 7 2003, 10:07 PM
Originally posted by Nightmare
Folie op bolle ramen plakken gaat zéér zeker !!
Iemand die beweert dat dat niet goed gaat,of mislukt,die lult uit zijn nek !!
De firma waar ik de folie laat plakken die heeft bij een Mazda MX3 de achterruit ook beplakt met folie,en die ruit is wel erg super bol !! en het resultaat mag gezien worden....nog mooier als menige befoliede platte ruit.
Ligt enkel aan de voor bewerking van de folie,en de persoon of firma die dat doet.
De folie moet eerst op de bolling van de ruit aangepast worden,door deze op de buitenkant van de ruit te bewerken met een föhn.
Dus bij deze " Disign Tec ".
voor het telefoon nummer kun je mij effe mailen.
Inderdaad, een collega van mij heeft ook zijn MX3 laten blinderen door een bedrijf, die hebben er een halve dag over gedaan, 2 keer opnieuw die achterruit, schijnt echt een kutklus te zijn, maar het ziet er wel supervet uit :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.