Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Civic Hb '95 Project
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Civic
Hondapower
Ik heb een tijd terug voor mijn zus een Civic Hatchback geregeld. Het is een nieuw 'project' en ik zal jullie hier van de voortgang op de hoogte houden.
Het wordt geen uitgebouwd ding, maar er zit wel nog wat werk aan de auto om m weer helemaal toonbaar te maken.

Het is een rode 1.5 DXI uit 1995.
Bij aankoop had ie net een ton op de teller.
We hebben m vrij goedkoop kunnen kopen, omdat de carrosserie in niet zo'n hele goede staat was.
Motorisch en het interieur waren perfect in orde.

Aan de carrosserie moet dus een en ander worden gedaan;
-Inlassen nieuwe wielkast links en rechts achter,
-Nieuw rechtervoorspatbord,
-nieuwe achterklep,
-nieuwe rechterspiegel,
-bijwerken motorkap,
-wegwerken deukjes,
-spuiten bijna alles (doen we zelf).

Binnenkort ga ik het benodigde plaatwerk bestellen, een kennis last dat dan in en ik en André maken alles spuitklaar.

31-03-2005:
Ik heb een tijdje terug een achterklep kunnen regelen, die was roestvrij, maar wel enkele kleine deukjes.
Ik heb de klep dan strak gemaakt met André samen.

Hij hangt op dit moment in de grondlak.
bandit
een mooie wagen ,maar wel veel werk(ik heb namelijk ook een) biggrin.gif

die wielkasten gaan mede roesten door die rubber,dus als je hem er toch afhaalt (een beetje siliconen inde rubber en dan eropdrukken,rest afvegen)geen water geen roest.

ik heb een vraagje !
waar haal jij je verf ? milano red

enne wat kost dat? +_

groetjes
bandit

succes met de honda thumbsup[1].gif
Maxim
Milano Red (R81) is een lak die je moet laten mengen. Of bij een spuiter of bij Bachaus in Landgraaf.

R81 is de enige rode kleur van Honda die niet bij Heuts op rek staat.

Volgens de spuiter die mijn auto gespoten heeft, wordt origineel de rode lak vermengt met de blanke lak, maar ik heb mijn CRX eerst R81 rood laten spuiten en daarna een laag blanke lak erover.
beast
ook het kleurencentrum naast Hanno in de Cramer[heerlen] kan elke kleur mengen in spuitbus of in liters en de prijs is best acceptabel
Hondapower
QUOTE (beast @ Mar 31 2005, 08:43 AM)
ook het kleurencentrum naast Hanno in de Cramer[heerlen] kan elke kleur mengen in spuitbus of in liters en de prijs is best acceptabel
*

Bachaus gebruikt dezelfde lakken als dat kleurencentrum. de Beer lak.

een liter basislak voor in de persluchtverfspuit kost 57 euro. Maar die moet je 100% verdunnen, dus je hebt dan maar een halve liter basislak nodig voor een liter lak.

De blanke lak moet verharder bij, hetzelfde verhaal als boven.

Voor 1 bumper heb je meer dan zat aan 300ml basislak.
bandit
bedankt voor de snelle reactie

dat verhaal van heuts (was ik al achter gekomen blush.gif )

nu nog ff schuren (tot het zover is gebruik ik een heuts lak,om het een beetje fatsoenlijk te laten uitzien,en om roest tegen te gaan)dus alleen plekjes.

groetjes
bandit
Hondapower
Ben vandaag bij het kleurencentrum geweest, de lak van deBeers is duurder daar dan bij Bachaus.

Als je het straks gaat spuiten, dan kun je dat het beste doen met een spuitcompressor, de blanke lak daarvoor is namelijk harder dan die uit een spuitbus.

eerst schuren en plamuren, dan grondlak, dan weer opschuren en dan basislak en dan blanke lak erover heen.
Maxim
Kees, heb jij voor die Civic ook R81 nodig???
Hondapower
Ja, ik geloof het wel.
leike_t
sow hey das ook een mooi klepje... biggrin.gif succes met t opknappen he thumbsup[1].gif
Hondapower
dat was ook die klep van jou biggrin.gif
leike_t
QUOTE (Hondapower @ Apr 3 2005, 03:48 PM)
dat was ook die klep van jou  biggrin.gif
*

hehe, dat was ik nou helemaal vergeten
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.