Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help Mijn Dak Gaat Niet Meer Dicht!
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > CRX / Del Sol
Mighty Mouz
Hallo,

Ik heb al 2 jaar een Del Sol. Nu is het lekker weer dus gaat mijn dak regelmatig open en dicht (automatisch) nu geeft dat soms wel eens problemen, maar nu is het echt gek... Ik krijg al 2 dagen mijn dak niet meer dicht. Nu zag ik dat achter de bijrijderstoel iets van handmatige opening was, maar volgens mij mis ik wat onderdelen hier.

Kan iemand mij helpen, want het is nog maar 1 dag goed weer...

Alvast bedankt!

Groeten,
Mighty Mouz
Maxim
Heb je die Targa toevallig gekocht in Heerlen, met 2 airbrushes erop ???

Dan zat alles erbij...

Is je controlle lampje uit in het dashboard. Als niet, dan even wat klooien met de knop in de auto en achter aan het slot om de achterklep net die paar millimeter verder te laten zakken, zodat deze in het slot klikt.

Met de handmatige bediening ben je heel lang aan het draaien en is alleen maar bedoeld voor noodgevallen.
Mighty Mouz
Jawohl, de 2 airbrushes zitten er nog steeds op. Inmiddels wel voorzien van wings west bodykit, lexus lichten, en de achterkant is glad gemaakt... ben nu bezig booskijkers te lassen. Hij rijdt nog steeds super en heb net de APK gehad met een historisch laag bedrag > 20 euro (alleen 2 keer afmelden, want mijnkenteken verlichting miste nog).

Maar goed, waarom ik dacht dat ik wat mis, is omdat er een loze losse unit in dat bakje ligt. Ik zie ook nog 2 'bouten' waar ik aan kan draaien alleen heb ik het idee dat daar een 'zwengel' bij hoort. Zo niet, dan is het gewoon een kut systeem hehehe... beter maar elektrisch doen dan...

Mijn controle lampje is inderdaad UIT trouwens, maar dat is hij altijd als tie open staat (geloof ik). Voor wat betreft het klooien, dat doei ik nu dus al 2 dagen zonder succes...

Andere suggesties/trucjes zijn welkom.

Groet,
Mighty Mouz
Maxim
Aha, mijn oude Sol. Je nickname deed een belletje rinkelen happy.gif

Er zat dacht ik inderdaad een zwengel bij, nu kan ik me alleen niet meer voor de geest halen hoe en waar het ook alweer ging. Ik heb het 1x getest, maar dat ging zooo langzaam, dat ik het gelijk weer terig gedraaid heb.

Ligt die hendel ook niet in het gereedsschapstassje achter in de offer??

Is je klep ook echt helemaal dicht?

Laat eens wat foto's zien van wat je er allemaal mee gedaan hebt (de crx bedoel ik dan, maar je vriendin mag ook happy.gif)
Hondapower
je bent ook van harte welkom bij minli.

kunnen we allemaal zien wat er van geworden is.
Maxim
QUOTE (Hondapower @ Jun 28 2005, 05:51 PM)
je bent ook van harte welkom bij minli.

kunnen we allemaal zien wat er van geworden is.
*

Hij woont niet echt in de buurt...
Mighty Mouz
Ik zal binnenkort wel even wat foto's maken... ken je je 'oude liefde' nog even zien biggrin.gif

Ik heb gezocht naar zwengel etc. maar het mocht niet baten. Ik heb uiteindelijk een bitje met de slijpmachine op maat gemaakt zodat hij in het 'gaatje paste' vervolgens op een boormachine gezet en 'boren maar'. Hij was ineens in 15 seconden helemaal omhoog, alleen het dak kwam er niet uit. Toen maar weer de omgekeerde route totdat er een duidelijke 'klik' te horen was >>> en voila hij ging weer elektrisch open...

Ach ja weer wat geleerd 511[1].gif

Is dat rode wagentje dezelfde crx die je toen ook al had? Hij ziet er netjes uit!

Tot zo ver,
groeten uit het Westen
Maxim
De "klik" daar gaat het om. Dan was waarschijnlijk de sensor niet goed ingedrukt, waardoor hij opeens niks meer doet.

Goed zoo...

Die rode is inderdaad die wat ik toen had. Alleen is er het een en ander aan verandert. Zo is het bedrag wat je betaalde voor je Sol goed terecht gekomen, haha happy.gif
Mighty Mouz
Hij ziet er zeker netjes uit! Ik ga binnenkort op vakantie, maar daarna zal ik wel eens wat fototjes laten zien.

Groet,
Mighty M cool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.