Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Euhm... Mijn Concerto "project"... Ahum...
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
Civicje
Tja, ik weet het, tussen al die getunede en echt zware projecten stelt dit waarschijnlijk niet veel voor maar ben dan ook nog studentje en heb niet zo heel veel geld (lig al aan 320 euro benzine per maand blush.gif omdat ik maar niet genoeg krijg van het rondtoeren in de honda dus ja) om grote verbouwingen uit te voeren en wil ook eigenlijk niet de concerto bv de neus geven van een crx ofzo, wil wel de originele auto behouden en geen mengeling van andere merken blush.gif blush.gif

Dus toch maar mijn mini projectje hé biggrin.gif blush.gif cool.gif

Wat reeds gebeurde:
Installeren 3de stoplicht en draadloos alarm aanschaffen en stickers in mat zwart van een japans teken en daaronder hondasport voor op zijn flank aan weerszijden....

Wat nu als eerste op het programma staat:

* Dubbele uitlaat.... Foto hieronder

* Tinten van de achterste ruiten.... Foto hieronder

* Belettering van de achterruit => De "H" van Honda in een japans teken verwerkt (28 cm hoog) in het wit zodat het afsteekt tegen de getinte ruiten hé.... Foto hieronder

* Eventueel professioneel alarm laten installeren nog... Geen foto

* Uitbreiden van de reeds bestaande centrale vergrendeling tot vergrendeling vanop afstand en met de functies "auto opsporen"
en "trunk release" vanop afstand... Geen foto

* en eventueel als alles hierboven afgewerkt is en ik heb nog zin en tijd wordt er een bescheiden stappende duitse herder in vooraanzicht gezandstraalt op mijn twee zij - kofferruitjes.... en dan eventueel toch nog andere alu velgen... Geen foto

FOTO'S:

Dubbele uitlaat

Getinte ramen => dit heb ikzelf gedaan aan de hand van paintshop dus het is niet heel professioneel maar het geeft een goed beeld van hoe het eruit zou gaan zien, alleen denk ik dat ik iets lichter van tint zou gaan, niet zo donker dus.....

Belettering Honda logo = 28 cm hoog

Eerlijk zeggen wat jullie erover vinden of niet mooi vinden en wat juist wel enz enz hé?

Groetjes,
Nikita xxx
Merlijn
mooie plannen happy.gif

als ik je een tip mag geven:

het alarm wat jij wilt gaan inbouwen (naar ik vermoed Camco) werkt niet met de centrale deurvergrendeling Mechaniek van Honda ( groen kastje in de passagiers (!) Deur. ) deze zul je moeten vervangen voor 2 aparte 2-draads pompjes. (kosten +/- 20 euro voor 2) Dit heeft te maken met het puls / signaal verschil. De honda manier geeft een signaal, het alarmkastje een puls, wat te kort is om de motortjes in de deuren te kunnen laten schakelen.
Marco DXI 92
Leuke plannen.
En zo zie je maar: Tuning hoeft niet altijd duur te zijn.
Hondapower
QUOTE (Merlijn @ Sep 27 2005, 09:01 AM)
mooie plannen happy.gif

als ik je een tip mag geven:

het alarm wat jij wilt gaan inbouwen (naar ik vermoed Camco) werkt niet met de centrale deurvergrendeling Mechaniek van Honda ( groen kastje in de passagiers (!) Deur. ) deze zul je moeten vervangen voor 2 aparte 2-draads pompjes. (kosten +/- 20 euro voor 2) Dit heeft te maken met het puls / signaal verschil. De honda manier geeft een signaal, het alarmkastje een puls, wat te kort is om de motortjes in de deuren te kunnen laten schakelen.
*

Bij mij geeft het alarm een massa-puls en daar werkt de originele deurvergrendeling prima op. Als het een + signaal moet zijn, dan kun je dat maken met een relais.
Merlijn
ik was sneller klaar met 2 extra pompjes inbouwen wink.gif
Civicje
Hoi allemaal!

Even een update!

1) Wat die centrale vergrendeling betreft, dat klopt, ik heb een extra motortje nodig in mijn bestuurdersdeur om de centrale vergrendeling uit te bouwen tot op afstand en met de functies zoek auto en koffer openen vanop afstand maar da's het ergste niet hé dat extra motortje biggrin.gif

2) De einddemper staat dus nog even op wacht voor een serieuzere versie cool.gif

3) De ramen tinten kosten hier in de buurt 450 tot 500 euro en moeten ook nog even wachten tot het geld van de verzekering enzo binnen is wat niet voor meteen is gezien mijn toffe tegenpartij nu betwisting aantekent van zijn aansprakelijkheid terwijl hij dus wel in mijn koffer gevlamd is terwijl ik stilstond *klootzak* blush.gif ohmy.gif angry.gif

4) de alu velgen zijn ook pas voor na de winter want met al die rotzooi van zout enz is het nu geen goed moment hé....

5) de H van honda voor op de achterruit enzo ben ik nog altijd over aan het twijfelen of ik dat nu wel of niet zou doen huh.gif

Maar wat wel voor nu is is het volgende laugh.gif tja kan het niet laten, 'k wil IETS doen om hem toch iets te wijzigen en met mijn beperkt budgetje (ben net van school af, heb nog geen interim werk gevonden en mijn opleiding begint pas in november voor 2 maand dan weer 4 maand pauze en dan 10 maand opleiding terug dus vast werk zoeken zit er nog niet in en interim vind ik momenteel gene) zijn het kleine dingetjes op een keer maar 't is toch iets hé, 't geeft me toch telkens een klein vreugdegevoeletje laugh.gif

Dus:

Derde remlicht reeds gedaan

2 x Belettering van hondasport en japans teken erboven reeds gedaan

Wat nu komt:

Nieuwe knop voor mijn versnellingspook met een blauwe lichtring die geactiveerd wordt als je de pook aanraakt....

handrem covertje dat blauw licht schijnt....

dashboard verlichting wordt blauw....

lichten en fars worden ook blauw....

Fotootjes hieronder:

1) autolichten BLUE LASER LIGHT H4/12V PAAR

2) dashboard verlichting INSTRUMENTENVERLICHTING 2 W B

3) handrem cover blauw licht

4) versnellingspook met blauw licht

En? Wat denken jullie? Weer even eerlijk als vorige keer hé want van jullie kan ik leren :wink:
beast
je bent goed op weg, ziet er mooi uit laugh.gif 511[1].gif
AKKI
je bent heel goed op weg... ga zo door.
Civicje
Oké even een samenvatting terug:

Wat had ik al gedaan?

=> Blauw oplichtende aluminium versnellingspook knop
=> Blauw interieurlicht en kofferlicht en handschoenenkastje verlichting
=> Blauwe spots die instrumentenpaneel blauw verlichten
=> Blauw schijnende koplampen
=> 3de remlicht
=> Hondasportstickertjes aan beide flanken
=> Witte bandenverf om bandenletters te doen benadrukken (vooral de made in japan!)
=> 4 nieuwe Toyo banden geïmporteerd van Japan
=> Ruitenwisserspoilertjes in aluminium
=> Chromé brandblusser
=> Aluminium + chromé sportpedalenset
=> Dubbele (sier)uitlaat

Wat heb ik onlangs nog gedaan?

=> Nieuwe velgen aangekocht en geleverd gekregen die in maart of april (na de winter dus) onder de auto gestoken worden

=> Auto onder handen genomen met grijze lakspuitbus om klein roestplekje weg te werken aan wielkas helemaal onderaan de auto... is volledig weg en hersteld nu

=> Vandaag heb ik mijn motorblok even onder handen genomen, eerst helemaal afgeschuurd om alle oude originele zwarte verf en olieplekken weg te krijgen en dan herschilderd met speciale hittebestendige verf in het knalrood... dit is zeer goed gelukt vind ik en geeft hem een sportief en agressief uiterlijk als je de motorkap opent... rood omdat als de nieuwe velgen onder de auto komen moeten de remklauwen eerst in het rood gespoten worden en wou mijn motorblok in assortie met mijn remklauwen dus vandaar ook rood...

=> Deze week krijg ik ook mijn laatste nieuw besteld item binnen blush.gif tongue.gif mijn eigen letterband voor op de voorruit met de tekst "HONDA * BITCH" in de kleur zilver laugh.gif tongue.gif

Wat gebeurt er nu binnenkort?

=> Nieuwe velgen dus onder de auto

=> Remklauwen rood spuiten

=> Centrale vergrendeling uitbreiden met twee extra functies, nl lokaliseer auto en open koffer vanop afstand

=> Auto 4,5 cm lager leggen want gisteren op autosalon in Brussel contact gelegd met een zaak die mijn Concerto 4,5 cm lager kan krijgen!!! En ze monteren ze zelf de veren én met attesten en vrijwaringen voor de keuring enz én voor een mooie prijs! Yeah binnen enkele maandjes met zijn buikje 4,5 cm dichter bij de grond sè!!

Voor de rest nog heel wat plannen maar die komen beetje per beetje, hierboven staan de plannen die binnenkort uitgevoerd worden...

Heb ondertussen ook beslist dat de Concerto nooit weggaat, die blijft bij me ook al koop ik mettertijd een nieuwe auto, de Concerto blijft! Hij wordt mijn persoonlijke oldtimer enz en dan eens hij dat is enz ook herspoten in ander kleur enz, dus heb nog heel wat in petto met deze auto en hoop hem heel wat jaren bij te kunnen houden, voorgoed eigenlijk

Foto's van de reeds uitgevoerde werkjes zijn te zien op http://spaces.msn.com/members/Honda-Concerto
beast
zien we je dan ook op de Pinkstermeeting??????????????? 511[1].gif
Civicje
Denk dat niet hoor laugh.gif Denk dat de mijne daar zeker niet voor in aanmerking komt hoor blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.