Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Angeleyes...repareren Of Vervangen?
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
monkeybusiness
Een (kant) van mijn Angeleyes op mijn Civic werkt ineens niet meer. Stroom krijgt ie wel maar beide ringen branden gewoon niet.

Is dit te repareren of moet ik dan geheel nieuwe lampen(set) kopen?

De mijne zijn nog gekit ook, kan de lamp zelf moeilijk open maken...

Weet iemand hoe dit zit?? 413[1].gif
Maxim
Of toch proberen open te maken, of ermee leven dat je geen verlichte ringen meer zult hebben.

Je hoort er eigenlijk een weerstand tussen te zetten, zodat ze niet teveel stroom krijgen, waardoor ze niet stuk zullen gaan, maar dat is nu te laat.
monkeybusiness
Dank je voor je snelle reactie Maxim, ik weet geeneens wat er voor lamp inzit en of deze dus echt kapot is (beide ringen doen het niet meer)
Nightmare
QUOTE (Maxim @ Sep 28 2005, 07:00 PM)
Je hoort er eigenlijk een weerstand tussen te zetten,
*

waarom eigenlijk die weerstand ?? moet toch zo ook normaal branden.ik heb ook geen weerstand ertussen,en branden al bijna 2 jaar zonder problemen.komt dat mischien door teveel stroom opwekking van de dynamo dat bij somigen die led's stuk gaan ??
Hondapower
Even simpel uitleggen:
Een led werkt op ongeveer 2 Volt.
Geef je de led 2V, dan werkt ie tot in de eeuwigheid.
Zet je er meer spanning op, dan gaat ie feller branden, maar wordt dan ook snel heter.
Geef je m teveel spanning, dan brand ie door.

Een auto heeft een boordspanning van 12V (eigenlijk 13,2-15V)
Als je de led wilt laten branden op 12V, dan zet je er een weerstand voor met een bepaalde waarde. Die weerstand neemt dan als het ware
12-2=10V weg (de weerstandswaardeberekening zal ik maar even weg laten).
Hoe lager de weerstand, hoe meer spanning er over de led zal staan en hoe sneller deze door zal branden.

Hoe feller de led, hoe duurder.
Nu hebben sommige slimme (chinese) producenten bedacht....
Als we nu goedkopere leds pakken, en daar een lagere weerstand voor zetten, dan zijn de koplampen goedkoper te maken en zijn de leds toch fel genoeg!

Ja slim, totdat de consument ze inbouwt en ze al snel door zullen branden.

Dus als je die dingen koopt, dan moet je er nog een extra weerstand voorzetten. Deze neemt dan ook als het ware wat spanning weg en dan krijgt het ledje uiteindelijk maar 2 volt en zal deze ook niet meer kapot gaan.

1 nadeel: de leds zullen niet meer zo fel branden.
monkeybusiness
Ik zal straks wel ff een foto uploaden van mijn honda...ben niet thuis nu
Nightmare
Hmmmm .... ik ga er van uit,dat ze van af fabriek al van een goede weerstand zijn voorzien.maar kan wel kloppen dat verhaal van jou.
heb ik gewoon geluk,dat ze wellicht dure leds gebruikt hebben
Hondapower
Blauwe leds zijn de duurste die er te krijgen zijn.

Misschien dat ze net bij jouw lampen het wel goed hebben gedaan.

Het kan ook nog eraan liggen dat jouw koplampen zelf minder heet worden dan de civic lampen.
Een led brandt door bij een bepaalde temperatuur. Als de koplamp heter wordt, dan zal de led al sneller kapot kunnen gaan.
Fonzie
Man hondapower wat leg jij alles peikfijn uit! thumbsup[1].gif
Nightmare
nieuwe bij naam !! de "piekfijnuitlegman"
monkeybusiness
hierBij een foto!!
Hondapower
QUOTE (monkeybusiness @ Sep 29 2005, 12:41 PM)
hierBij een foto!!
*

ik zie nog niks!
Nightmare
QUOTE (Hondapower @ Sep 29 2005, 12:57 PM)
ik zie nog niks!
*

ya duu !!! dat komt nou juist omdat die angeleyes kapot zijn
lord_fornax
HAHA, ik wou al nix zeggen...

je moet ook een foto maken als het overdag is...
Avaloon
Trouwens, al zet je er een weerstand tussen, dan is dit nog steeds geen garantie dat ze correct blijven werken.
monkeybusiness
Heb 'm in mijn Avatar staan, niet gezien ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.