Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Goelette;
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Who's Who
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
goelette
Ik ben Tom Veldman uit Heerlerheide, ik ben 23 jaar en ik heb een ED9 uit 1988. Ook heb ik een Renault Goelette uit 1953, vandaar mijn naam.
Ik ben eigenlijk niet van plan mijn crx ooit weg te doen, maar de tijd zal het leren
Ik heb echter langzamerhand al zoveel problemen overwonnen, dat het alleen maar makkelijker wordt allemaal. Straks is hij gewoon perfect wink.gif Dus, er is goede hoop dat ie nog heeeeel lang bij me blijft.
De motor is nu fijn in orde, de roestduivel is overwonnen op een paar kleinigheden na, en de remmen zijn weer tiptop in orde.
Over een maandje ongeveer ben ik afgestudeerd, en dan ga ik beginnen met de buitenkant van mijn rex mooi in orde te maken. Strakmaken en spuiten, kleur nog niet bekend.
Daarna ga ik maar eens werken. Iemand nog leuke vacatures? biggrin.gif

Meer weet ik nu niet zo direct te vertellen, maar vragen staat vrij

Oja, nog even een linkje naar mijn pagina:
http://www.geocities.com/special_cars

Greetzzz, Tom
Merlijn
Heej Goelette,

Ik heb schuddebuikend door het verhaal van je goelette gelezen. Erg leuk wat je allemaal hebt meegemaakt. Als je een keer een hand hulp nodg hebt bij het sleutelen, kom ik graag helpen, misschien dat ik dan ook nog iets van ervaring met goelettes op doe. angry.gif
goelette
Je bent van harte welkom hoor om eens te komen helpen, of om gewoon eens te komen kijken en een keer een rondje mee te rijden...
We hebben ook net weer een nieuwe gekocht, die we ofwel op gaan knappen (en misschien verkopen), ofwel gaan slopen. Dus weer werk zat binnenkort wink.gif

Greetzzzz biggrin.gif
Merlijn
PM me maar je foonnummer happy.gif
goelette
En gisteren mooie rondrit gehad met de goelette. Heb de route bewaard, maar helaas niet geschikt voor honda's.... Ja, de C-RV.....
Rit van 110 kilometer (maar ik natuurlijk 150 omdat we verdwaald waren) In omgeving midden en noord limburg. Erg veel regen, maar dus ook erg veel modder! Je zou verbaasd staan hoeveel landweggetjes nog openstaan voor verkeer tegenwoordig, valt nog hard mee!
@ webmaster: Ik ben voorlopig even heel hard bezig met de laatste puntjes op de i te zetten aan mijn scriptie, raaaazend druk dus... Maar we kletsen wel ff een keer wat op een meeting ofzo, en als ik wat ga doen met de goelettes hoor je het van me :]

Greetzzz
goelette
Update:

De ED9 gaat binnekort naar de spuiter, en om dan niet crx-loos te worden heb ik er een AFje bij gekocht happy.gif
Als de ED9 af is heb ik niks meer te doen, en dan ga ik eerst weer lekker sparen, en daarna lekker op mn gemakje de AF opknappen. Anders ga ik me misschien nog vervelen ook...! :P
Binnenkort fotoootjes.

Greetzz
Maxim
Vervelen? ........ Vervelen?

kom nou, jij verveelt je toch niet.
Ro182501
maar je hebt geen spijt van je nieuwe aankoop ?

Groetjes,

Ro
goelette
Zou dat moeten dan?
Ik heb hem gisteren gepoetst en banden verwisseld, op slicks rijden vond ik maar niks... happy.gif
Achterbank heb ik er maar ff uitgehaald voorlopig om het een beetje droog te kunnen houden.
Er is nog een boel werk aan, maar dat wist ik van te voren he. Ding moet compleet strak gemaakt worden met nieuwe stukjes plaat en compleet gespoten, gedeeltelijk spuiten loont niet, overal zit wel wat.
Maar dat wordt een langetermijnprojectje happy.gif
hij rijdt verder best lekker vind ik in ieder geval! Alleen ff dat gaatje in de uitlaat verhelpen, irritant geluid :P

Greetzzz
goelette
Update:
ding heeft een nieuw jasje, en vele nieuwe en verse onderdelen.

-nieuwe koppeling
-nieuwe drukgroep
-nieuw druklager
-nieuwe oliedrukmeter
-nieuwe olietempmeter
-4 nieuwe ashoezen
-3 nieuwe ruitrubbers
-nieuw tweedehands schuifdakkie
-nieuw schuifdakrubber
-nieuw schuifdakframepje
-nieuw tweedehands schuifdakframe (motorgedeelte)
-nieuwe temperatuursensor
-nieuw oliefilter
-nieuwe tweedehandse carterpan
-verse olie
-verse koelvloeistof
-4 nieuwe banden (toyo proxess TS-1, 215-40- 16")
-4 nieuwe draagarmrubbers voorzijde
-nieuwe tweedehandse veerpootbrug voor-boven
-nieuwe knipperlichten voorzijde
-nieuwe distributieriem
-nieuwe v-snaar
-nieuwe tweedehandse bougiekabels
-nieuwe tweedehandse startmotor
-nieuw gaas in voorbumper
-nieuwe folie op ruiten
-nieuw zelf gefabriceerd hitteschild uitlaatspruitstuk
-nieuwe tweedehandse lagunalip
-nieuwe gasveren achterklep
-nieuwe gasveren motorkap
-nieuwe tweedehands motorkapontgrendeling

Volgens mij was het dat wel qua onderdelen

verder heeft vanalles dus een gedaantewisseling ondergaan:

-klepdeksel gespoten
-nummerplaat voorzijde naar beneden verhuisd
-zijknipperlichten foetsie
-antenne foetsie
-achterruitensproeier foetsie
-gaten spoiler foetsie
-hele auto strak
-nieuwe kleur: Bleu de Chine (Peugeot)
-velgen strakgemaakt en gespoten, goudkleurig
-achterlichten volledig rood gespoten (behalve achteruitrijlicht)
-alles in carosseriekleur (stootstrips, skirts, onderzijde bumper, spiegels, deurgrepen)

dingen die nog under construction zijn:

-helft interieur nog niet gemonteerd
-dasboard wordt nog voorzien van laptop
-nieuwe audio
-achterruit nog blinderen
-achterklep ooit opnieuw spuiten wegens foutje
-nieuwe dakstrip monteren
-beetje meer verlagen

etc.

er zijn nog geen foto's van het eindresultaat. Die hoop ik dit weekend te maken, waarschijnlijk in Asten.

Greetzzz
goelette
fotoo:
AssItch
volgende keer maak ik wel een berg foto's voor je.... heb je tenminste iets om te laten zien... is makkelijker dan een rolletje :-)
Maxim
Goelette, je bent goed bezig geweest als ik de lijst doorneem met wat je allemaal vervangen hebt. Die wagen heeft je een klein vermogen gekost. Thumbs up !!
goelette
mwoh, valt wel mee. Allemaal onderhoud samengenomen, maar als het goed is heb ik dat dan dus de komende jaren niet meer... Ik denk dat het per saldo goedkoper is om alles in een keer te doen dan alles gespreid, omdat het nu minder tijd kost.
goelette
En de foto's zijn er happy.gif

http://www.carpcatcher.nl/users/goelette/C...CRX%20ED9%20nu/

Hierboven kun je ze klikken, zijn een beetje groot om hier neer te zetten denk ik.

Greetzzz

Pasadino
mooi hoor!! happy.gif
Hondapower
ah kan ik ze meteen even rippen en op je ledenprofiel plaatsen.
goelette
Mooi! Hoef ik ze dus niet meer op te sturen. Binnenkort zal ik ook wel nieuwe teksten verzinnen enzo.
goelette
Zal ff overzicht van mijn wagenpark op dit moment geven, heb nu overal foto's van.

Oudste auto van begin tot nu in bezit: Renault Goelette 1953:

De auto die daarna het langst in bezit is: Honda CRX ED9 1988:
in begin zo:

nu zo:

Dan de op twee na laatste aanwinst, die nu opgeknapt wordt: Honda CRX AF 1985:

En ten slotte mijn daily drive en een donor voor de DD: Chrysler Voyager 1994:
goelette
ff een update:

Niet dat er nog wat gewijzigd is aan de auto zelf, maar er ligt wel vanalles nu op korte termijn te wachten....

-Compleet witte achterlichten, ik weet alleen nog niet welke kleur het randje moet gaan worden. ongelakt, blauw als auto, of velg/grill-goudkleurig
-schroefsetje, inclusief nieuwe draagarmen
-laptop, klaar voor definitieve montage
-opfriskitje voor K&N luchtfilter
-de helft van het interieur moet er nog in
En dan is het eindelijk een beetje klaar happy.gif

I know what I'm doing this summer happy.gif
beast
jezus je blijft bezig. waar haal je de tijd vandaan
goelette
Jezus? Zo mag je me wel noemen hoor, maar dat ben ik helaas niet, anders zou ik wel meer tijd maken happy.gif
beast
tijd id relatief en betrekkelijk moet je maar denken
goelette
relatief weinig en betrekkelijk kort?
lord_fornax
haha..

wat een gebreuzel..
beast
dit gaat diep
goelette
Mooi hè happy.gif
beast
dit is wat we nodig hebben, diepzinnigheid en scherpzinnigheid, natuurlijk zullen er weer mensen zijn die dit anders interpreteren.
goelette
maar bovenal: humor biggrin.gif

Enfin, om op het voorstellen terug te komen: ik heb nu de compleet witte achterlichten er in zitten, alleen zijn ze niet compleet wit meer. Wat dan wel? Dat is een verassing, maar ik GARANDEER dat er niemand anders is die het heeft. Dus het zal wel niet door iedereen mooi gevoden worden wink.gif
Verder zit de verlaginsset er bijna helemaal op. Op het moment op 3 wielen namelijk.... Als het allemaal een beetje meezit (als ik genoeg tijd vrij kan maken happy.gif ) zit ie er morgen helemaal op. Dan gaat het allemaal al de goeie kant op voor Ems-Jade.
Ik heb ook weer een gedeelte van het interieur weer teruggebouwd, als de laatste schokbreker er weer op zit kan eindelijk alles weer dicht. Het luchtfilter is na 2,5 jaar in mijn bezit te zijn geweest eindelijk een keer schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien. Sjesus wat was dat ding zwart zeg! Nu kan ik vast harder.
Tenslotte heb ik vandaag ledlampjes besteld voor in de achterlichtunits. Koswah, maar dan hebbieoquah. happy.gif
Alleen heb ik sinds ik niet meer thuis woon niet meer de beschikking over een digitale camera, dus helaas zullen jullie tot vrijdag moeten wachten met het aanschouwen van mijn nederige stukkie blik.

biggrin.gif
beast
Goelette, ik verheug erop om jouw stuk huisvlijt in ogenschouw te kunnen nemen en vooral de electrische hoogstandjes
goelette
ehm ohja, de electrische hoogstandjes zitten er dus niet op, want die hebben even een klein mankement. Maar als de rest af is dan ga ik daar naar kijken. Maar de reparatie zal waarschijnlijk maar 3 euro kosten. Ik hoop alleen dat het ding niet elka maand kapot blijft gaan, want dan wordt het op den duur toch nog duur.
beast
Maar ik ben er overtuigd van dat je me wel kan vertellen wat je allemaal gebouwd hebt, want ik heb ook enkele ideetjes maar ik moet enkele dingetjes checken.
goelette
ik heb zelf eigenlijk niet veel gebouwd, dat heeft een vriend van me gedaan. Ik weet wel ongeveer wat er allemaal gebeurt, maar waar de klepel nou precies hangt..? Van de inbouw zelf ben ik wel volledig op de hoogte.
beast
wij zullen vrijdag a.s. wel eens in gesprek gaan
goelette
ik neem de sofa wel mee, jij de leren fauteuil?
Maxim
Ik weet wat Beast wil. Ik heb de oplossing.

Een camera voor in het Honda-logo die het beeld doorgeeft naar de beamer die op de hoedenplank wordt bevestogd. Dan maken we een compleet witte voorruit waar alles op geprojecteerd wordt. happy.gif
beast
niet overdriven , maar langzaam komen in een bepaalde richting met betrekking tot projectie van iets
goelette
head-up-displays kun je tegenwoordig gewoon kopen en rechtstreeks aansluiten volgens mij. ALs je eenmaal weet welke draad je moet hebben naturrlijk.
beast
wie brengt de koffie mee?
goelette
tralalalala en ik heb nieuwe stoelen, tralalalala.

Fotooooo:
beast
mooooooooooooooooooooooi zeg,
coupeboy
hij dat ziet er goed uit !!!!
beast
alleen nog nieuwe matten
goelette
dit is niet mijn auto, alleen mijn stoelen happy.gif Zitten hier nog bij de oude eigenaar erin.
Ik moet alleen eens kijken hoe ik dat ga oplossen dat er VTEC op staat. Eens kijken of dat:
a) er af kan
B) gecamoufleerd kan worden
c) ik maar een motorswap moet doen
beast
ik denk jouw een beetje inschattend dat het antwoord c bij zal worden, want de tekst op de stoelen te verwijderen zal jouw te lastig zijn.
goelette
maar als je me echt goed kent, dan weet je ook dat ik optie c wel een beetje te duur vind voorlopig biggrin.gif
beast
ik zei inschatten, jou kennen trek je weer de trukendoos open en voila
Pasadino
hey ik weet de oplossing

STOELHOEZEN natuurlijk:sarc
lord_fornax
haal die stoelen er weer uit, zet je er twee kratjes in..

probleem opgelost, en ook nog gewichtsbesparing..

Ideaal toch??
goelette
kratjes zijn te hoog. Dan leg ik er wel een krant in om op te zitten. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen De Limburger en de NRC. Maar het zal wel Limburger worden, want het NRC heeft teveel niveau, en dan is ie toch nog te hoog.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.