Aquila
Mar 26 2003, 11:06 PM
Jippie... eindelijk had ik vorige week donderdag mijn tiepje 1 rex aan de kant gezet voor een ed9... leuk kleurtje, brute booskijkers, lekker breed enz enz. Mijn week kon niet meer stuk.
Zeker niet toen LF belde met de mededeling dat hij een prelude had gevonden in Horst.
Vandaag (26 maart) kon hij hem komen halen.
Vroeg in de ochtend zijn we afgereden. De papierkroam op het postkantoor was geregeld, en wij waren klaar voor de terugrit.
De Lord reed voorop met zijn nieuwe shiny shiny bakkie en ik erachter.
Lekker chill met het zonnebrilletje op, dakje open.
Alles ging goed.
tot......
Iemand het niet helemaal begreep dat ik op een voorrangs weg zat. en dat wanneer je wilt oversteken je eerst naar linx kijkt en niet naar rechts
Resultaat: Piepende banden, een knal en een heleboel ergernis.
Ik had mijn rexje pas 6 dagen. Nu ligt ie al in puin. op mijn verjaardag nog wel :hoho
Ik heb de schade niet echt goed kunnen bekijken maar mijn hele rechter voorkant, bumper en motorkap zijn kaduuk. Het is nu wachten op de expert.
Zodra ik meer nieuws heb laat ik het wel weten.
greetz lars
Hondapower
Mar 26 2003, 11:40 PM
Ah KUT.
Dat zul je natuurlijk weer net hebben.
Nou veel sterkte met de REX.
goelette
Mar 27 2003, 06:59 PM
auw.... :s
Veel sterkte ermee....!
Klein gelukje is dat je nog wel in je type 1 kunt rondcruisen nu en dus niet helemaal rexloos bent...? Of was die al weg..?
Iig veel succes met de verdere afhandeling van vooral de financiele kant van dit vreselijke verhaal...
greetzzz
lord_fornax
Mar 28 2003, 10:44 AM
F*k man, ik voel me nog steeds een beetje schuldig.
Xtra voor mij kretst de larsman met mij mee om mijn bak op te halen, gebeurt dit..
Ik had dat vrouwtje eigenlijk ook nog wel even willen rossen.. maar schiet je natuurlijk ook nix mee op.
IIG sterkte Aquila, we will support you....
Aquila
Mar 29 2003, 12:44 PM
Hee Fornax dude... je hoeft je helemaal nergens schuldig over te voelen. shit happens,
anders was het wel tijdens een blokje kroesen gebeurd.
De auto is vrijdag dus total loss verklaard. De expert heeft foto's gemaakt en zou me nog bellen voor de dagwaarde van de rex, dus op dit moment weet ik nog eigenlijk helemaal nix.
Heeft iemand soms een idee wat de dagwaarde is van een '90 ed9???
Merlijn
Mar 30 2003, 11:40 AM
Eej aquila,
Zonde dat zo'n mokkel weer niet uitkijkt. als je hulp nodig hebt met het restaureren, geef even een belletje.
Maxim
Apr 2 2003, 11:40 AM
Total Loss ???
K*t man......
Eens kijken wat er nog van valt te maken met de centjes van de verzekering.
Lars, STERKTE
Nightmare
Apr 4 2003, 06:11 PM
R.I.P....MANN !! :hoho
ik hoop voor jou dat de dagwaarde mee zal vallen,maar ik ben bang van niet !!
ik denk dat je meer geinvesteerd hebt,dan dat je terug krijgt.zo gaat het namelijk altijd.
ik hoop voor jou "echt waar man" dat het mee zal vallen.
mischien zelfs wel een fifty-fifty dealtje met de verzekering.kun je hem zelf wat opbeuren.
totaal loss.....rot op man !! t'is geen kadetje !!
goelette
Apr 5 2003, 07:30 AM
Originally posted by DelSolBoy
R.I.P....MANN !! :hoho
ik hoop voor jou dat de dagwaarde mee zal vallen,maar ik ben bang van niet !!
ik denk dat je meer geinvesteerd hebt,dan dat je terug krijgt.zo gaat het namelijk altijd.
ik hoop voor jou "echt waar man" dat het mee zal vallen.
mischien zelfs wel een fifty-fifty dealtje met de verzekering.kun je hem zelf wat opbeuren.
totaal loss.....rot op man !! t'is geen kadetje !!
Hoezo 50-50 dealtje?? Ikke niet snappen. De meeste verzekeraars doen er toch niet moeilijk over wat je met het geld doet, en het wrak mag je toch ook meestal gewoon houden..? Gewoon het volle pond nemen (voor zover als je wat krijgt dan...) en de auto terug vragen. Beetje opknappen, en hij wordt beter dan nieuw.
Succes
Greetzzz
lord_fornax
Apr 5 2003, 11:55 AM
Bij CB is het zo dat je het wrak niet mag houden, als ie total is...
Wat je wel kan doen, als je het niet eens bent met de dagwaarde wat de expert aangeeft, kun je zelf een 2de expert inschakelen (die je zelf wel moet betalen), deze zal dan een bedrag vaststellen, de verzekering moet dan akkoord gaan met dit bedrag, is dit niet zo, kunnen beide experts samen een 3de uitzoeken, dit bedrag is dan doorslaggevend. zoiets was het...
Nightmare
Apr 5 2003, 06:23 PM
nou,een vriend van me,die had een ongeluk gekregen met zijn golf.
deze had volgens de expert een dagwaarde van 4200 euro.
de auto was totaallos verklaard,en de verzekering zou dit bedrag gaan uitkeren,mits hij afstand deed van zijn auto.
want de verzekeraar gaat dan met deze auto adverteren op bepaalde sites,waar sloop handelaren op kunnen bieden,en naar de hoogste bieder gaat de auto(wrak).
dus dan krijgt de verzekering nog een gedeelte terug van het uitgekeerde bedrag.
maar,wil jij nu de auto houden,dan krijg jij niet het volle bedrag uitgekeerd.
de verzekering kijkt dan toch eerst naar de hoogste bieder,en het verschil krijg jij dan uit betaald.
aangezien dat die vriend nog al wat toeters en belletjes op de auto had zitten,wilde hij de auto ook terug hebben.
er was verschillende keren op geboden,en het hoogste bod was 1800 euro.dus kreeg hij de auto terug en een bedrag van 2400 euro uitbetaald.
zo werkte dat in het geval van die vriend.
goelette
Apr 6 2003, 08:42 AM
belachelijk...!
nog een slaatje proberen te slaan uit de ellende van andere mensen...!
zou het dan geen goed idee zijn om ervoor te zorgen dat je de auto bij je thuis wordt afgeleverd na een crash ipv bij de schadeboer/garage? Laten ze dan nog maar eens proberen je auto achterover te drukken. Of haal eerst je goodies eraf voordat de expert komt
maja, dan is ie natuurlijk weer minder waard qua dagwaarde misschien..?
dus: enige dat je nog kan doen is je auto laten taxeren en hopen dat daar een hoog bedrag uitkomt, en hopen dat de verzekeraar je dat bedrag ook uitkeert in een geval van een TL... en hopen dat dat genoeg geld is om een nieuwe even mooie van te kopen...
Greetzzz
Hondapower
Apr 7 2003, 02:30 PM
Nou het is helemaal niet belachelijk.
Als je de auto total loss rijdt, dan 'koopt' de verzekering jou auto en dan betaalt deze aan jou de getaxeerde waarde. De verzekering verkoopt de auto dan weer aan de hoogste bieder. Je kunt de auto ook zelf houden, maar dan wordt het bedrag van de hoogste bieder afgetrokken van de getaxeerde waarde. Als je het niet eens bent met de getaxeerde waarde van de auto, dan kun je een 2e expert inschakelen. Als de verzekering niet akoord gaat met de 2e waarde, dan kan er een 3de partij worden bijgehaald die een bindend bedrag vaststelt.
Schrik maar niet van de werkelijke dagwaarde, die van mijn VTI was nog maar 5800 euro terwijl de marktwaarde 10.500 was. Het is dan zaak dat je het goed laat taxeren.
goelette
Apr 7 2003, 05:23 PM
jaja ik snap wel dat dat niet belachelijk maar logisch is.
Maar iedereen weet inderdaad dat de dagwaarde vaak belachelijk laag is. daar kun je geen nieuwe voor kopen.
Die lage dagwaarde is tevens de reden dat ie zo snel total loss wordt verklaard. Dat is namelijk als de schade groter is dan de dagwaarde van de auto.
Zou de dagwaarde hoger zijn, dan kon je ofwel het wrak verkopen aan de verzekeraar en genoeg geld krijgen voor een nieuwe, of je kon het wrak houden en alleen de schade laten uitbetalen(als ie niet totall is). Op die manier heb je pas wat aan je verzekering.
Op de manier waarop het nu geregeld is, ben je gewoon altijd de zak als iemand je aanrijdt... Aan je verzekering heb je dan zo goed als niks. Want je kunt er van uit gaan dat er ongeveer net zxoveel wordt geboden als de auto waard is. Dat is ie dus ook voor jou nog waard. Dat zou betekenen dat je ofwel te weinig geld kunt krijgen, ofwel het wrak mee naar huis mag nemen (zo ongeveer zonder geld)
De enige die nog wat te lachen heeft dan is de verzekering...! Dit slaat dus helemaal nergens op.
Trouwens, is er geen verschil in uitkering schade als je zelf schuld bent of als je dat niet bent? Zal wel niet he?
greetzzz
Hondapower
Apr 10 2003, 10:44 AM
Ja maar je krijgt meestal meer dan de dagwaarde terug. Als de expert komt kijken dan stelt deze een waarde voor de auto vast. Deze is dan meestal hoger dan de dagwaarde. Je krijgt bij total loss dan deze waarde uitgekeerd -wrak. als je het wrak wilt houden, dan betaal je de hoogte waarde wat een opkoper wilt bieden. Bij iets jongere auto's en snellere modellen die goed in de markt liggen, krijg je meestal toch genoeg terug om het bij een schadebedrijf op een akkoordje te gooien. Ze kunnen het meestal een stuk goedkoper maken dan wat ze aan de verzekering opgeven.
Maxim
Apr 10 2003, 11:44 AM
Maar dat laatste ligt ook een beetje aan de shadehersteller waar de expert naar toe komt. Vaak kan hij er inderdaad wat meer uithalen dan de eigenlijke dagwaarde.
Ook helpt het als je de auto en het uitgekeerde bedrag neemt en op zoek gaat naar een redelijke donor auto voor de onderdelen die je nodig hebt. Zo zou je de auto nog kunnen laten opknappen. Dan kun je ook gelijk de dingen nog eraan laten (of zelf) doen, indien de beurs (en de vriendin) het toelaat.
AKKI
Dec 30 2003, 04:17 PM
ach ja, het is gelukkig ondanks alles helemaal goed gekomen. al reeg ik me nu nog op over het gebeuren. (vooral omdat ik er niet in heb gezeten, en het gewoon een beestachtig mooie bak was). maarrrrrrrrrrr let wel. het wrak is gone, en de nieuwe sjat is de VTEC. hubba hubba!! en dat geluid. een orgasme op wielen!! haha.
zo zie je maar weer.......
alles komt goed enz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.