Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Verdorie! Voorruit!
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
Honda Concerto
Hey!

Mijn voorruit heeft al sinds ik hem gekocht heb een sterretje maar dat sterretje is nu door de koude verder gebarsten en heeft in de breedte van mijn voorruit langs mijn ruitenwissers een hele streep getrokken....

Om een nieuwe te laten plaatsen bij Carglass komt dat op 490 euro!
Bij de Honda garage willen ze wel proberen om een tweedehands voorruit te plaatsen van Concerto's die ze ginder op hun autokerkhof staan hebben.
Dus daar ene proberen uit te halen (wat zeer moeilijk is maar ze willen het wel proberen) en die dan over te steken in mijne Concerto maar dat komt nog steeds op 300 euro!

Ben ik hiervoor verzekerd? Of kan ik hier iets aan doen dat het goedkoper uitkomt?

Pfffffffff miserie jong!
Hondapower
In Nederland hebben de meeste wel een glasverzekering.
Hier in de buurt zit ook nog een glashandel die ook nog een het eigen risico betaald.
angel
Ik heb ook toen ik net de auto had een nieuwe voorruit laten zetten. Het bedrijf waar ik ben geweest betaald ook de eigen risico, dus voor mij koste het ook niets.
beast
ten eerste staat dit in je verzekeringspolis, maar zover ik weet heeft men in Belgie geen automatische ruit verzekering voor auto's dat moet apart, maar neem dan toch even contact op met diegene die je verzekering beheert die kan je dat wel vertellen.
Fonzie
Waarom heb je hem niet meteen laten vervangen of maken toen je de auto kocht?
Nightmare
QUOTE (Accord-Racer @ Dec 29 2005, 07:35 PM)
Waarom heb je hem niet meteen laten vervangen of maken toen je de auto kocht?
*

omdat ze waarschijnlijk dacht:
hoe meer sterren, hoe mooier het weer wordt ....... biggrin.gif

ik ga ook trouwens voor een nieuwe ruit, en dat kost me ook geeeen drol !! zelfs geen eigen risico.
heb ook een barst van links naar ...... 10 cm. maar is groeiende ......
Honda Concerto
Heb dus contact gehad met mijn verzekering en in België is het dus zo dat je een aparte polis moet nemen voor glasbreuk, vonden ze blijkbaar teveel moeite om me dat te vermelden toen ik me ging verzekeren! angry.gif

Waarom ik hem niet meteen laten maken heb? Noem me dom of naïef maar ik ben 19 jaar en is nog maar mijn tweede auto (ander heb ik tien maanden gehad toen een klojo in zijn koffer vlamde) dus echt veel ervaring heb ik niet en ik wist niet dat dat ging verder barsten of dat dat uberhaupt hersteld kon worden.
Heb dat aan vrienden enz laten zien en die zeiden dat zo'n kleine van nog geen 2 mm doorsnede niet zou verder barsten en dat daar sowieso niets aan te doen was, ben die vrienden dus ook heel dankbaar nu want blijkt nu dat je dat makkelijk had kunnen laten herstellen en dan had ik niet met deze miserie gezeten angry.gif

Kan dus veilig stellen dat ik er serieus pissig om ben en me zwaar in het zak gezet voel door die zogenaamde vrienden en de verzekering angry.gif
Hondapower
als ik jou was nam ik per direct een glasverzekering en liet de ruit pas over een maand of 2 a 3 maken.
Dan betaald de verzekering wel.
goelette
ach ja, beter toch een ster op de voorruit dan op de motorkap... happy.gif
Inderdaad nu verzekering afsluiten, en pas over een paar maanden (de wachttijd) laten repareren. Het kan toch geen kwaad, je hoeft niet bang te zijn dat ie eruitvliegt ofzo. Alleen zul je er misschien niet mee door de keuring komen, als de barst in het gezichtsveld zit (in nederland tenminste). Maar verder kan het dus in ieder geval geen kwaad.
Hondapower
QUOTE (goelette @ Dec 30 2005, 01:21 PM)
ach ja, beter toch een ster op de voorruit dan op de motorkap... happy.gif
*

Beter een ster in je ruit dan een ruit in je ster 459[1].gif
lord_fornax
QUOTE (Hondapower @ Dec 30 2005, 01:07 PM)
Beter een ster in je ruit dan een ruit in je ster  459[1].gif
*

Da's idd waar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.