Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ooooow Neeeeeeeeeee
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Klaagbaak
Honda Concerto
Help mij alsjeblieft!
Ik voel mij vreselijk!
Mijn zalig Concerto vriendje, mijn gepland oldtimertje heeft een minuscuul roestplekje!!!
Het zit vlak voor zijn achterwielen, in de hoek van zijn carrosserie die langs de achterband loopt, dus tegen de onderkant van de auto, 't is echt heel klein, je ziet het ook bijna niet maar het zit wel aan zijn linkerkant en aan zijn rechterkant en het zit er dus het moet weg!
Ik wil niet wachten tot het té erg is! Gezien ik deze auto voorgoed bij wil houden moet er direkt iets aan gedaan worden maar ik weet niet wat?

Is dit te herstellen? Op te lossen? Hebben jullie tips en raad wat er eventueel aan gedaan kan worden? Indien het helemaal nog niet erg geroest is en ook indien het wel erg blijkt te zijn bij het schuren enz?
En eventueel een idee hoeveel me dat zou kosten?

Groetjes en alvast heel erg bedankt,
Ik wacht met een héél bang hartje af unsure.gif wacko.gif thumbsdown[1].gif sad.gif
Civicje
ohmy.gif sad.gif Niemand raad? sad.gif
bandit
ik zou het uit knippen/boren,en dan weer dicht lassen.,zo snel mogelijk.
je kan namelijk beter een klein stukje bijwerken dan later een groot gat.

ik heb een tip zodat het niet zosnel rust (als je wat langer moet wachten)

laat er motorolie inlopen (zodat de roestplek erg vettig is)

groetjes bandit
Pasadino
je kunt het beste het los zittende roest (lees blaasje) eraf halen dan "stop roest" van alabastine erop doen en dan wat lak (lees lakstift) totdat je vanplan bent het echt te laten maken, heb je geen los zittend roest is alleen "stoproest ook goed en dan wat lak.

Kijk wel eerst goed of je geen gat maakt als je de roest door prikt, het zal wel niet als het echt weining is!
Honda Concerto
Ben reeds langs geweest bij carrossier en daar zeiden ze er een plaat tegen lassen, vlak maken en spuiten in kleur van de auto, zo hou je de roest tegen en je ziet er niets meer van, is weer net als nieuw?

Klopt dit? Of zijn er ook andere mogelijkheden of betere manieren om het aan te pakken?

En hebben jullie een idee wat de normale prijs hiervoor is? Kan ik eens zien of de carrosier me een mooie prijs aanbood of niet....
beast
alleen een plaatje erover is geen reparatie van de roest. Deze is er dan nog steeds, zorg ervoor dat het slechte stuk er uit gaat, anders heb er geen hol aan., en daar waar ze lassen dat dit ook behandeld word tegen roest. prijzen verschillen heel erg, daar kun geen plan op trekken
Nightmare
niet lang zeuren met roest !! dat moet gewoon helemaal weg uit de het plaatwerk. dus weg slijpen + 1 cm er omheen. je kunt er niets overheen smeren ef lassen of wat dan ook. je bent nu gewoon de pineut !! dit gaat wat kosten, hoe dan ook. laat je niets wijsmaken over een plaat erover heen lassen. die gaat binnen een half jaar dan ook roesten en heb je nog veel meer kosten aan je broek hangen. je kunt het alleen met wat van de hierboven genoemde middelen verstoppen, maar zal altijd snel erger worden, en het wordt met de dag duurder om te repareren. zoek een goede beunhaas die dit na werktijd doet. anders word de reparatie duurder dan de auto.
Honda Concerto
Hey allemaal!
Bedankt voor de raad en uitleg hoor!
Ben langsgeweest bij de honda dealer waar ik hem gekocht heb (mijn eerste auto kwam ook van die zaak) en heb hen het probleem getoond en daar zeiden ze om dus idd het stuk met roest eruit te slijpen en dan een nieuwe plaat in te lassen en dan herspuiten in kleur van de auto en ze zouden meteen beide kanten doen omdat hij aan de ene kant duidelijk roest vertoond maar aan de andere kant zie je ook een heel klein spoortje van roest en ze willen meteen zeker zijn dat het opgelost is!

En!!! Ze willen dit doen voor 200 euro! Dit lijkt mij dan wel een enorm goeie prijs?

Ze willen zelfs nog mijn bumper en rechterachter flank erbij nemen en afschuren en herspuiten (zit een beetje schade door de vorige eigenaar nog) en dit voor 100 euro erbij! Lijkt mij fair?

Groetjes
Nikita xxxxx
Hondapower
dat is geen slechte prijs nee
Nightmare
dat is zowat gratis !!! doen ........
Civicje
Is dus gedaan geweest hé laugh.gif 512[1].gif
Maar zal meer uitleg en foto's posten in workshop sectie wink.gif dus allen daarheen hé laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.