Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Del Sol Olieverbruik
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > CRX / Del Sol
ONYX
Hey mensen,
Ik heb ff m,n oliepijl gechecked maar er zat nix aan de pijlstok 428[1].gif
Nu heb ik er 1.5 liter kroon oil 5w 30 opgegooid en nu wil ik ff afwachten wat hij gaat doen.
Waarom verbruikt een auto olie hoe kan dit gaat het langs de olieschraapveren of wat ?
HELP... sad.gif
Fonzie
Een auto gebruikt altijd olie. 5w30 is wat dun voor zo'n auto.
als ik jouw was zou ik de 10w40 van castrol nemen en wel de magnatec te verstaan!
Ik gebruik hem ook bij de mijne, die van m'n vriendin, moeders en schoonvader, en die willen niks anders meer!
Hoe olie werkt is simpel: olie vervoert de warmte af naar de carterpan, smeert, dicht af dus als je te dunne olie pakt kan het zijn er spelling tussen de cilinderwand en de zuigers komt, de zuigerveren dichten ook wel af maar de olie helpt mee!
En de olie vervoert ook alle "rotzooi" naar het cartepan want als je de olie aflaat zie je wel eens van die kleine troebele deeltjes ertussen zitten dat is dus die aangekoekte "rotzooi"
En als je te dunne olie hebt in een motor die "hard" moet werken verbrand de olie ook mee en mee!

Wil je nog wat weten dat lees ik het wel!!
bandit
ja dat kan(langs de zuigerveren) als je te dunne olie gegruikt( veel oudere/veelgelopen motoren hebben iets speling tussen de veren)daar gaat de dunne olie tussen en verbrand deze.
groetjes bandit
del sol power
er is een mogelijkheid dat de klepsteelhoedjes verstorven zijn waardoor langs de klep olie in de cilinder wordt gezogen uit de cilinderkop
dit is niet moeilijk te vervangen en kost ook niet veel als je het zelf doet
de cilinderkop doe je er best wel af
greetz
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.