Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Civic Coupe Dxi
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Civic
pRz
Na een jaar of twee rondgereden te hebben met een 20 jaar oude Prelude, ben ik eindelijk eens aan vervanging van auto toe. En uiteraard kan dat niet anders dan een Honda worden cool.gif

Nu heb ik een mooie, grotendeels ongemodde Civic coupe (DXI) uit 95 op het oog, die nog niet ontzettend veel kilometers op de klok én een aantrekkelijke prijs heeft. Nu vroeg ik me af, waarop kan ik het beste letten bij een Coupe uit 95? Zijn er bekende punten (zoals roest bij eerdere modellen) waarop ik kan letten voor en tijdens de testrit?

Thanks in advance tongue.gif
Pasadino
Roest vind je vooral aan achter schermen.
DXi is 1.5, niet spectaculair maar wel degelijk. Veel voor komend probleem is het niet starten met warme motor (lees benzine relais) als ie dat heeft laat m daarom niet staan is makelijk te verhelpen.
Dit is wat mij zo 1,2,3 invalt!

Aanvulling welkom!
Hondapower
Er valt niet zoveel meer aan te vullen.

Gewoon de standaard zaken:
-Kijk of de naden overal goed aansluiten (indicator voor schade),
-staan de wielen recht/zijn de banden recht afgesleten,
-aantoonbaar onderhoud,
-roest aan wielschermen achter,
-ashoezen ok enz.

Enige typische is idd het brandstofrelais, maar dat kost 0 euro om te repareren.
Met een proefrit zul je het meestal ook niet merken.

Met een DXi kun je het heel lang uithouden.
pRz
Bedankt voor de reacties, hiermee heb ik toch al wat meer punten om mee te nemen.

Het enige wat ik verder nog aan opmerkingen heb kunnen vinden op internet, hield (ook) verband met bandenslijtage en verlaging. Als de banden oneven slijtage vertonen, dan is dat waarschijnlijk gewoon te verhelpen met uitbalanceren, neem ik aan? Als de wielen niet recht staan, zal ie waarschijnlijk een keer een of meerdere stoeprand(en) op volle snelheid meegenomen hebben?

Verder is het inderdaad meer een show dan een go exemplaar, maar op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee. De civic coupé vind ik een van de mooiste modellen en de bescheiden motor dwingt me iig om het verbruik binnen de perken te houden. Maar mocht ik er op termijn nog wat PK's bij willen hebben, is dat dan alleen te realiseren met een swap of turbo, oid?
Hondapower
Uitbalanceren is om de wielen trillingsvrij te maken,
uitlijnen is het rechtzetten van de wielen om het maar eens simpel te zeggen.

Als de wielen niet recht staan, dan kan dat ook aan de verlaging liggen.

Tuning is dat motorblok vrij lastig, meer dan een paar pk haal je er zo niet uit.
Of je moet je idd met serieuze tuning bezighouden zoals turbo, swap enz.
Maar dan ben je weer een paar duizend euro verder.
pRz
QUOTE (Hondapower @ Jan 31 2006, 01:19 PM) *
Uitbalanceren is om de wielen trillingsvrij te maken,
uitlijnen is het rechtzetten van de wielen om het maar eens simpel te zeggen.

Als de wielen niet recht staan, dan kan dat ook aan de verlaging liggen.

Tuning is dat motorblok vrij lastig, meer dan een paar pk haal je er zo niet uit.
Of je moet je idd met serieuze tuning bezighouden zoals turbo, swap enz.
Maar dan ben je weer een paar duizend euro verder.

Scusi, ik bedoelde inderdaad uitlijnen - wil die twee nog wel eens door elkaar halen. Mocht er iets mis zijn met de wielen, kunnen daar dan nog kostbare reparaties aan verbonden zijn? De auto is inderdaad (aanzienlijk, maar zonder bodykit) verlaagd, voor 1 cm minder dan achter.

Tuning is ook niet echt een must, dus dat zie ik over een tijd wel weer. Als de financiën het toelaten, wil ik er eventueel wel wat aan uitgeven. Heb altijd al een VTEC-blok willen hebben. Dat heeft deze helaas niet, maar gezien de staat van de carrosserie en het waarschijnlijk goed onderhouden blok, vind ik hem toch de overweging van het aankopen waard.
Pasadino
heb je geen foto's?
pRz
QUOTE (PetjeVTI @ Jan 31 2006, 07:43 PM) *
heb je geen foto's?

Ik ben vandaag gaan kijken en was zeker niet teleurgesteld. De auto zag er nog perfect uit en lijkt prima onderhouden. Vrijdag laat ik hem nog even nakijken en waarschijnlijk wordt dan ook de koop gesloten, als er niets vreemds aan de hand is....

Mocht ik hem kopen, dan post ik wel ff een paar foto's in dit topic... ;]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.