Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ik Wil Een Civic Maar Wil Een Goeie Voor 500 Eu Advies Graag
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Civic
casanova1
hoi moet een nieuwe auto kopen en ben gevallen voor de honda civic het probleem is alleen dat ik zo a technisch ben als weet niet wat en heb ongeveer 500 eu op dit moment en heb hem snel nodig voor me werk moet naar maasvlakte rijden geen flitsers dus honda civic om er in plaats van een uurtje rijden een half uurtje van te maken ben van plan hem helemaal te gaan uitbouwen alleen dat kan stapje bij stapje als ik me loon dus weer binnen krijg maar nou wil ik ff weten waar ik op moet letten bij het kopen van een 1.5 waar ik naar moet luisteren en hoe ik moet horen dat bv. die homokineten en distributie riem kapot zijn en andewre dingen en wat een honda nou allemaal moet hebben aan km stand en bouwjaar voor dat zee hem voor 500,- verkopen. heb nou veel achter internet gezeten om al die informatie op te zoeken maar wat is nou beter dan het van proffesionele honda rijders te horen
Nightmare
voor 500 euro mag je een civic verwachten die minstens 250.000 dkm op de teller heeft, en net op het randje door de apk is gekomen !! ik kan niet in jou beurs kijken, maar kan me bij jou verhaal voorstellen, dat dit momenteel je uiterst bestedings bedrag is, maar verwacht niet echt een goede auto voor dit geld.
succes met zoeken. ik hoop voor je, dat je een goede tegen komt.
Maxim
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet veel auto kunt kopen voor € 500,-. Een lage prijs betekent vaak een oude auto wat weer veel slijtage betekent.

Ik denk dat je er misschien niet lang plezier van zult hebben, omdat je in de loop waarschijnlijk wat dingen moet gaan vervangen.

1) Homokineten: Rijden, stuur maximaal indraaien en een rondje rijden. Ook een keer de andere kant op. Als de homokineten op zijn dan hoor je iets van konk, konk, konk.

2) Distributieriem: Dan loopt de motor gewoon niet, maar maakt een zeer eng geluid bij starten: proefrit onmogelijk: staan laten.

Wat je beter kunt doen, een goedkope auto kopen (misschien wel die van 500 euro) en er niks aan doen, geen tuning in ieder geval, maar gewoon meteen beginnen te sparen voor iets beters en dat later gaan pimpen. Zul je veel meer plezier van hebben. Oké, je hebt geen instant pimpbak, maar later wel iets nieuwers en waarschijnlijk iets betrouwbaarder.

Ik weet niet waar je woont, maar van Zuid-Limburg naar de maasvlakte is toch best een eind.
casanova1
bedankt voor snelle reactie moet er toch 1 kopen heb een auto nodig voor me werk woon in rotterdam denk dat ik je advies maar volg gewoon een kopen en dan sparen voor een betere bak
Hondapower
kun je misschien beter een oud crx'je kopen.
pluisje
QUOTE (Maxim @ May 1 2006, 11:59 PM) *
1) Homokineten: Rijden, stuur maximaal indraaien en een rondje rijden. Ook een keer de andere kant op. Als de homokineten op zijn dan hoor je iets van konk, konk, konk.

kan dat ook zijn dat je eerst niets hoor,
maar na een paar keer remmen, dat je het dan op een rotonde gaat horen?
ik hoor af en toe ook klonk klonk en we hebben een tijd lang door gereden met een kromme schijf..

we hebben de schijven vervangen, rechtsvoor een fuse-kogel (2 cm speling) vervangen,
maar ik twijfel nu of het de remblokken zijn of de aandrijfas die nu herrie maakt...

wel was het zo dat na het vervangen van de kogel, het stuur ongeveer 20 graden naar rechts stond,
en hij toen veel klonk klonk deed.
na uitlijnen (zelf met een touwtje) stond het stuur weer recht en horen we het nu af en toe..
Honda90
heb een oud Honda civic EC9 gekocht voor 375 euro nieuwe apk licht roest maar motor 100% goed
is wel koopje .
kon helaas niet meer uitgeven ben op het moment bezig
eigen snel koerier bv aan het opzetten .
biggrin.gif dus mijn besteller is belangrijker
op dit moment

Horizon koeriers
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.