maarten
May 18 2006, 11:10 AM
hey gasten,
sinds een aantal weken krijg ik een shock als ik mijn portier dicht duuw. eigenlijk is dit begonnen nadat het weer wat beter is geworden. ik heb het alleen als ik wat langere afstanden heb gereden.
is hier wat aan te doen behalve zo'n plastic ding aan de onderkant dat de stroom geleid.
ps. wist niet precies waar dit topic te plaatsten, dacht dat hij hier wel goed staat.
mazzel
bandit
May 18 2006, 05:31 PM
ik heb het zelfde
ik heb dus wel zo`n plastic ding,maar dit werkt ook niet omdat ikzelf opgeladen word.
pak ik iets vast wat van metaal is krijg ik een opduvel,of iemand die mij aanraakt.
ik gooi mijn deur dicht mbv de ruit en raak de deur zelf ook niet meer aan.
het enigste wat ik weet is dat je waarschijnlijk gymschoenen draagt ,deze geleiden geen stroom.
groetjes en SCHOK ze
bandit
Avaloon
May 18 2006, 05:37 PM
Maarten,
Dat plastic ding onder je auto hangen is overigens onzinnig....
Dat is een goed verkopend broodje aap verhaal.
Rubber /kunstof geleidt bovendien geen stroom.
Het hangt overigens sterk af van de soort kleding die je draagt en waar je over wrijft (bekleding van de stoel bijvoorbeeld).
Zoals je aangegeven hebt, is het inderdaad afhankelijk van het weer. Des te droger de lucht, des te groter de kans op statische elektriciteit. Hoe de vork precies in de steel zit weet ik even niet meer.....
Oplossing: Niet teveel metaal aanraken.

en je niet teveel in de buurt van brandstoffen begeven....
Hondapower
May 18 2006, 06:26 PM
Het is meestal niet de auto maar jij die statisch geladen bent. Er is dus niks tegen te doen.
Die afleiders enz werken ook allemaal niet.
Je hebt wel van die sleutelhangers met een weerstandje. ALs je eerst daarmee de auto aanraakt, en dan pas met je handen dan zou dat werken.
Pasadino
May 18 2006, 06:50 PM
Ik heb dit ook gehad wat mij heeft geholpen is, het metaal van de auto vastpakken tijdens het uitstappen.
bandit
May 18 2006, 07:39 PM
Dat plastic ding onder je auto hangen is overigens onzinnig....
Dat is een goed verkopend broodje aap verhaal.
Rubber /kunstof geleidt bovendien geen stroom.
in dat rubber stripje zit trouwens een metalendraad,die je dus aan metaal moet monteren,en ff meten of hij aarde heeft
Avaloon
May 18 2006, 09:27 PM
Dat wist ik inderdaad niet....
Maar zoals je inderdaad ook al zelf aangaf wordt je inderdaad zelf statisch geladen door de wrijving..... Dus krijg je toch een kleine schok.
maarten
May 18 2006, 09:51 PM
dank u voor de reacties,
en oh ja, ik draag geen gympen, wel rubber zolen.
goelette
May 18 2006, 10:23 PM
DE oplossing is om zoals petje zegt, metaal van de auto aan te raken als je nog in de auto zit en dan pas je voet op de grond te zetten. Werkt perfect en altijd.
Ik pak altijd de bovenkant van de deur vast.
pluisje
May 19 2006, 05:29 PM
vroeger had iedereen zo'n rubber stukje..
dat rubber zat er omheen om het roesten van het metale draadje (en misschien ook het slijten)
wat te verminderen..
tegenwoordig zit er denk ik wat meer metalen in de banden, dus nieuwe auto's hebben hier minder problemen mee.
bandit
May 19 2006, 09:28 PM
dus volgens jou theorie: (neem dit met een korreltje zout)
krijgen alleen mensen met oude banden een schok?omdat er dan minder ijzer in zit?
nou ik heb er nieuwe banden onder (en nu?)
moet ik nou een nieuwe auto der bij kopen of zo
groetjes bandit
Avaloon
May 20 2006, 12:37 AM
Gewoon auto verkopen... en geen nieuwe kopen. Dan krijg je helemaal geen schok meer....
Hondapower
May 20 2006, 10:54 AM
QUOTE (Avaloon @ May 20 2006, 01:37 AM)

Gewoon auto verkopen... en geen nieuwe kopen. Dan krijg je helemaal geen schok meer....

Nou, misschien als ie de prijs ziet
Nightmare
May 20 2006, 04:17 PM
Ligt gewoon aan het weer !!! Iedereen heeft er last van. Alleen bij de een schokt het wat meer als bij een ander. En de een is er gevoelig voor, en een ander weer niet. (Kerels hebben hier geen last van)

Naakt lopen help hier tegen, maar staat bij sommigen best stom. Je kleding wordt electrisch geladen door het vochtige weer. net als bij een ballon, waar je over heen wrijft, en dan PATS !!! Bij het eerste beste metaal dat je aanraakt is het dan raak slaat de vonk over.
bandit
May 20 2006, 06:02 PM
ik heb de enigste oplossing....................!
ik heb mijn auto op 4 houten blokken gezet.nu kan in en uitstappen zonder schokken
(Kerels hebben hier geen last van) (.....................zal ik wel een mietje zijn)
Naakt lopen help hier tegen,..........................maar dan krijgen andere mensen een schok (met mijn goddelijk lichaam

)
groetjes
deathmetalblauw
Jul 27 2006, 12:11 AM
had ook eens van die goedkope sportschoenen gekocht

en telkens weer en oplawaaier,zelfs winkelwaagentjes
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.