polcastrol
May 18 2006, 12:48 PM
Hallo, gisteren hab ik met men vriend de koppakking van zijn crx del sol 1.6 esi vervangen. Maar als hij de auto startte ging deze schokken en niet zo mooi draaien, percies of hij loopt op 3 cilinders ofzo maar er is geen enkele bougie nat...Moet de brandstof rail ontlucht worden of zou het de vtec zijn dat blijft hangen ofzo? Moet je iets speciaal doen als de pakking vervangen is (resetten of zo)?
Alle info is welkom.
Alvast bedankt voor de hulp...
Maxim
May 18 2006, 01:37 PM
Koppakking vervangen??? Bedoel je niet de kleppendekselpakking?
de koppaking vervangen is een flinke klus en zelfs als dat in een garage gebeurt, kan het zijn dat het een olieverbruiker wordt.
misschien heb je de bougiekabels niet goed terug geplaatst.
VTEC blijft niet hangen. Brandstofrail ontluchten hoeft mijn inziens ook niet.
polcastrol
May 18 2006, 01:48 PM
het is de koppakking die vervangen is, bougiekabels zitten goed , de auto start direct maar loopt niet mooi gelijk. percies of één(of meer) cilinder krijgt geen goede vulling en de motor gaat schokken. als je de bougies er uit haalt zien ze er allemaal hetzelfde uit en droog...
Hondapower
May 18 2006, 06:24 PM
Heb je de distributieriem goed teruggezet?
Want als ie 1 tandje ofzo verkeerd staat dan kan loopt de motor wel maar absoluut niet goed.
Verder kun je de compressie nog eens nameten.
polcastrol
May 19 2006, 01:09 PM
De riem zou goed moeten staan want de tekens die hij zelf had aan gebracht kloppen ook. Als we de auto startte wordt de uitlaatcollecteur aan de 1ste veel minder warm dan de andere 3 en de bougie wordt nat maar deze vonkt wel(deze heeft ook een andere kleur dan de andere 3), als we de injecteur los doen(stekker) van de 1ste cilinder blijft de motor het zelfde raar draaien. Dus is deze injecteur vuil denk ik want als je er spanning op zet click hij. Zou het kunnen dat deze ni mooi inspuit en daardoor ook niet goed verbrand door een vuiltje of zo?
polcastrol
May 20 2006, 01:15 AM
Het probleem is opgelost

, de inlaatkleppen van de eerste cilinder bleven open staan...percies een beetje verkeerd afgesteld

deze even goed gezet en het probleem was weg... Maar nu zei een kennis van mij dat je de cilinderkopbouten na een aantal kilometer nog een keer moet natrekken, is dit waar? heeft iemand hier al van gehoord?
goelette
May 20 2006, 10:10 AM
ik geloof wel dat dat klopt. En anders kan het sowieso geen kwaad. Je hebt ze neem ik aan toch wel opmoment aangetrokken met koude motor?
polcastrol
May 20 2006, 12:18 PM
ja, met een momentsleutel in 3 fases.
Maxim
May 21 2006, 10:29 AM
Je kunt het beste die bouten na een tijdje nog eens natrekken. Bij veel bouten moet je dat doen. Motorsteunbouten, wielmoeren, enz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.