Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor Hapert Bij Constante Snelheid
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
prelude2g
Ik heb een Honda Prelude 1.8 ex uit 1987.
(deze is dus met carburateurs)

De laatste tijd hapert de motor wanneer ik een lage constante snelheid rij als 40, 60, 80.
Ik heb al enkele dingen geprobeerd maar hij blijft het doen. Het volgende heb ik gedaan:

- carburateur reiniger bij de benzine ingegooid
- nieuwe verdelerkap
- nieuwe bougies

Ook hoor ik af en toe een raar soort tikkend geluid van mijn benzinepomp. Dit is echter alleen te horen wanneer ik stilsta en goed luister.

Naar mijn idee gaat de auto vooral haperen wanneer ik het gas goed ingetrapt heb. Hij doet het namelijk niet altijd.

Weet iemand wat dit zou kunnnen zijn ?

Alvast bedankt cool.gif
Hondapower
Tja klinkt meer als vuiligheid.
Heb je je benzinefilter al eens vervangen?
prelude2g
QUOTE (Hondapower @ Jul 11 2006, 10:05 PM) *
Tja klinkt meer als vuiligheid.

Dit weekend ga ik mijn benzinefilter vervangen.

Hopen dat t dan eindelijk is over is mad.gif
Nightmare
QUOTE (Hondapower @ Jul 11 2006, 11:05 PM) *

ow ja, da's een goeie !! altijd al een vergeten item bij beurten, maar wel o zo belangrijk. voorkomt dit soort problemen. dus succes ermee.
Dhunter
en als het de brandstof filter niet is, kan het soms een te vuile luchtfilter zijn,

en je kan nog eens goed gaan kijken of er geen slangetjes/leidingen los zitten, want een vacuümslang die er af of gescheurd is, wil ook nog wel is voor gestotter zorgen bij een constant toerental.
deathmetalblauw
heb geloof ik hetzelfde probleem met mijn 2nd gen prelude 1.8ex 1984,beweegt je toerenteller dan ook en beetje heen en weer?bij mij wel.zal em eens en beurt geven als mijn civic vrijdag door de keuring komt,en inderdaad eens extra naar benz.filter,luchtfilt,slangen kijken.Weet je trouwens of die prelude van jou de zelfde motorsteunen heeft als de 2nd gen prelude 2l 16v??of dat die prelude van jou uberhaubt nog de zelfde motorsteunen heeft als toen de 1.8 ex in 1983 werd gepresenteerd?neem aan dat dankzij 16v en pgmf1 systeem dit zuiniger is als mijn twin can 12v 1.8,en ook nog eens meer pk`s!! 512[1].gif

]My Webpage[/url]
prelude2g
De motor hapert nog steeds angry.gif

Via de Honda dealer heb ik gehoord dat dit een kwaaltje is van deze preludes. Er zit een soort buisje achter de kap achter de rotor die verslijt. Hierdoor zou er speling komen op het asje waaraan de rotor zit en gaat de motor haperen.
Nu alleen nog zo'n buisje vinden angry.gif

De Honda dealer kon hier namelijk niet aankomen.

Weet iemand toevallig nog een sloop preldue staan ?

Of een gedeelte van de ontsteking ?
deathmetalblauw
als dit een kwaaltje is bij deze modelen,denk ik niet dat je veel opschiet met het desbetreffende deel bij een sloper te halen,die heeft het probleem dan ook misschien.heb dit al eens bij een carburateur van een auto uit 1974 gehad,elke carburateur die ik bij andere slopers tegen kwam had dit dan ook.Wel weer lullig dat ze bij de honda dealer geen oplossing bieden 23[1].gif ,anders effen andere honda dealer raadplegen wil ook wel eens helpen.

hier weten ze ook veel over prelude`s
My Webpage
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.