Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nokkenassen,inlaatspruitstukken Etc Voor Geen Vtecs
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
Civic98
ik ben al verschillende winkels afgeweest en het verbaast mij gewoon dat ze geen nokkenassen en inlaatspruitstukken voor honda motoren hebben die geen VTEC zijn.als iemand WEL weet waar ik deze spullen kan halen voor mijn blok (D16Y7 blok van honda civic coupé 1998) zou echt heel fel bedankt zijn want ze doen juist alsof deze blok niets waard is mad.gif

bedankt voor het advies op voorhand jongens
Merlijn
Heeft Van Deijne niks liggen ?
goelette
QUOTE (Merlijn @ Aug 2 2006, 08:04 PM) *
Heeft Van Deijne niks liggen ?

denk dat hij aftermarket-spul bedoelt om hem sneller te maken happy.gif
Hondapower
Tja zo gek is dat niet.

De performance gain van dat soort spullen op een niet-vtec is zo minimaal.
Voor een beetje tuning gebruikt bijna iedereen wel een VTEC motor, en dan natuurlijk een B-serie.
Daar zijn zaken zoals nokkenassen enz zinvol voor.

Je kunt 800 euro uitgeven voor een andere nokkenas en je wint er misschien 2pk mee. Zo is het nou eenmaal. Jouw auto is erg veel verkocht in de VS. Dat er zo weinig voor te krijgen is, verklaard veel.

Ik zou me bij jouw blok beperken tot:
-uitlaatspruitstuk
-cat-back uitlaatsysteem
-CAI of Mugen-style lucht filter
-lichter vliegwiel
-evt lichtere koppeling.

Daar kom je al een eindje mee.
Voor de rest is er niet zoveel uit te halen. Je zou kunnen overwegen er een turbo op te zetten, maar dan praat je al over vele duizenden euro's.
Civic98
probleem is dat belgische keuring heel streng is op dat soort zaken en ik dus alleen stukken kan steken waarvan zij niets kunnen zien vb chip,nokkenassen enzo.turbo zou ik wel willen steken...probleem is die keuring natuurlijk.in Nederland is het natuurlijk een stukje gemakkelijker om door de keuring te geraken.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.