Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vraag Over Koppeling Bij Crx Type 2
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > CRX / Del Sol
maddox
ik heb een vraag over de koppeling van een crx type2

Ik zelf vindt dat deze lekker functioneerd maar, nou heb ik een oom van mij erin een proefrondje laten rijden en deze zegt dat de koppeling veel te zwaar is.
Je moet hem helemaal tot op de bodem intrappen en bij het opkomen heeft die de koppeling na beetje omhoog komen al te pakken.

Aangezien mijn vorige auto ( mazda 323 HB) ook een vrij zware koppeling heeft vond ik dat deze ook lekker liep.

Nou is mijn vraag wie kan mij vertellen hoe een koppeling van een crx type2 moet aanvoelen?
Want ik maak me toch een beetje zorgen dat ik of de koppelingsplaten of de drukgroep kapot heb.
goelette
Dat is juist goed! Hoe eerder de koppeling oppakt, hoe beter. Als hij pas helemaal op het einde pakt, is hij versleten. Dat is bij iedere auto zo trouwens, niet alleen CRX. ben wel benieuwd naar wat voor auto je oom rijdt dan.

Als hij erg zwaar gaat is dat overigens niet goed, maarja, wat is zwaar... Bij mij gaat de crxkoppeling een stuk zwaarder dan de accordkoppeling. En toch is ie goed happy.gif
maddox
mijn oom rijdt een ford fiesta ( klein modeltje) en bij deze gaat die echt soepel.
Het was trouwens ook de eerste keer dat die oom in een andere auto reed want ik ken hem alleen met ford auto's hij heeft nooit een andere gehad.

ik vindt het wel een hele gerust stelling dat de koppeling toch naar behoren werkt want, ik ben al erg veel kwijt deze maand aan het opknappen van het carroserie.
Maxim
Het soepel gaan heeft te maken met de drukgroep. Als het ooit tijd is om je koppeling te vervangen, dan wordt de drukgroep ook vervangen. Als je dan de eerste keer je koppeling gebruikt, merk je een gigantisch verschil. Tenminste ik.

Je kunt het aangrijppunt van de koppeling bij een CRX type 1 en 2 zelf aanpassen. Op de versnellingsbak zit een stelschroef-mechanisme aan het einde van de koppelingskabel. Als je die verdraaid, verzet je het aangrijppunt van je koppeling. Wel de goede kant op draaien, anders krijgen je hem niet in een versnelling, omdat de koppelingsplaten niet van elkaar afkomen.
maddox
hey dat is zeker een goede tip !!!

Ga morgen eens kijken of ik de schroef eens vindt en kijken of het resultaat hierdoor beter wordt.
Al moet ik zeggen dat ik de koppeling persoonlijk erg lekker vindt.
Het snelle aangrijpen heeft wel wat.
maddox
ben gisteren wezen met stel-schroef voor de koppeling en ik moet zeggen dat als ik de koppeling later laat aangrijpen er niks leuks meer aan vind.
Het snelle wegtrekken is dan weg en ik moet meer gas geven mad.gif

Heb hem maar weer ongeveer gezet zoals die stond tongue.gif

Ik ben wel vandaag bij de garage om de druk-groep eens na te laten.
De monteur heeft een proef-rit gemaakt en hij vond het geweldig.
Het was een snelle auto en met de druk-groep of de koppeling was niks mis laugh.gif 511[1].gif

weer een gerust stelling
goelette
Wist ik wel happy.gif lipsrsealed2[1].gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.