Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kleppendeksel Stralen ?
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
Redshark
hoi hoi ben der weer eens met wat lastigs.

ik heb allerhand beugeltjes wat ik niet meer schoon krijg en dus deze wil stralen.
nu kan ik dan meteen de kleppendeksel mee doen,als dit gaat heet dat.

er zit namelijk aan de binnen kant een soort afdek kap mer paar kleine gaatjes erin waar alleen maar de carter ontluchting achter zit.

kan deze plaat verwijderd worden en ook eruit blijven ?

deze plaat zit geklonken erop dus 1 maal eraf is niet meer even erop.
ik ben bang dat straal (zand/grit) achter kan blijven hier tussen en daardoor mijn motor kapot zou kunnen gaan.

zou dit kunnen verwijderen of moet ik dit laten zitten en wat is het nut ervan ?

groetjes michael.

ik zet er meteen een foto bij dat jullie kunnen zien wat ik bedoel

het betreft het bovenste plat plaat gedeelte dat met al die punten vast zit.

groetjes michael
Maxim
Die plaat moet je er niet uithalen, die zorgt voor de stroming. Je wilt die natuurlijk eruit halen, omdat je bang bent dat er zand achterblijft van het stralen.

Eigenlijk zouden ze het kleppendeksel na het stralen goed moeten spoelen, maar je weet nooit of het goed gebeurt is. Ik zou alle openingen afplakken en hem schuren met waterproof. En daarna voor de zekerheid toch nog eens in een teil met water spoelen.
Redshark
ik heb op meerdere forums gezegd gekregen dat ik het niet moest doen en ook het stralen niet idd.

mij werd aangeraden verf afbijt te gaan halen,dat heb ik dus ook gedaan.

geweldig spul
overdreven dik opzetten 10 min wachten en dan met staal woel boen je alles eraf!!!

dan natuurlijk nog licht na schuren en spuiten.

maar alle oneffe en scherpe randen doe ik er nu eerst uit schuren en dan spuiten,dan is ie wat strakker.

alst klaar is zet ik meteen de foto online, groetjes michael 512[1].gif
Redshark
512[1].gif nou hier komt de beloofde foto sessie van de werkzaamheden bij het vernieuwen van je kleppen deksel tint,,,

na het demontage van het kleppen deksel ziet het er meestal zo uit...

je begint eerst eens met een compressor en een verf spuit,gevuld met thinner of acryl verdunner,de olie resten volledig uit,en van het hele deksel af te spuiten.
dan droog je de hele zaak af en zorgt dat het helemaal schoon is.
dan ziet het er zo uit...

dan trek je eerst eens voor je eigen veiligheid rubber of latex achtige handschoenen aan waar in ieder geval geen vloeistof doorheen kan komen.
dan smeer je de hele kleppen deksel in met een hele dikke laag ver afbijt.
ik heb dit voor 7 euro bij hornbach gekocht van het mer allabastine.
na een min of 5 ziet het er al zo uit , en je zie took je kunt het er bijna zo van af wrijven...

na alle verf dmv wat staal wol oid te hebben verwijderd zie je de origenele metaal kleur van het kleppendeksel terug...

en kun je bv zoals ik heb gedaan alle oneffenheden strakker weg werken zodat het mooier oogt.
je kunt ook complete emblemen eraf slijpen maar dat heb ik niet gedaan.
het gaat al heel goed met een dremel en een paar schuur tolletjes....

als je hier mee klaar em de naden zijn weg natuurlijk de hele boel toch wel lichtelijk opgeschuurd worden.
als je hitte bestendige verf gebuikt die is mat en grof van struktuur dus hoef je eigelijk niet te schuren.
wil je een strakke gelakte deksel dan kom je te schuren tot je een nog maar een gram weegt. :eusa_dance
als voorlaatste heb ik met 250 er schuur papier in een houten blok gewikkeld e letters HONDA opnieuw opgeschuurd,gevolgd door p500 en als laatste geschuurd met p1000 waterproof.
als finishing touch heb ik met commandant 4 cleaner de boel nog een mooi opgepoetst.

omdat de commandant cleaner tussen de letters in hing heb ik de spuit weer met acrylaat verdunner gevuld en weer overdreven afgespoten en ontvet tegelijk.
na het met een doek te hebben gedroogd komt het volgende.

allemaal leuk en aardig die gepolijste letters maar hier heb je nu dus nog niks aan!
men neme,een rol afplak tape wat schilders in huis ook toe passen.
je plakt de tape over de letters heen en wrijft deze goed aan.
dan snij je met een goed scherp stanleymes het rondom weg zodat alleen de letters nog afgeplakt zijn.
(ben er vergeten een foto van de te maken sorry)
nog 1 laatste keer met een doek thinner ontvetten en het spuiten mag beginnen.

zo deze is nu look a like type r rood dmv een spuitbus thermo lak tot 300 graden met een iets grove structuur.
na een uur is dit spul al droog genoeg om het aan te pakken,mits je het niet 1 cm dik hebt opgespoten.
dan steek je het met het mesje heel voorzichtig onder het plakband en als je er een lusje aan hebt trek je het er zo vanaf en dit is dan het eind resultaat !!!

klinkt als super veel werk maar in een dikke 2 werk uren (op de droog tijd van de spuit bus na dus)
moet je zeker klaar zijn.

groetjes michael

mis meteen om hier vast te pinnen als how to ???
Hondapower
De binnenkant van het deksel schoonmaken is overbodig.

Die verfafbijt werkt perfect, dan is het er zo vanaf.
Ik heb het ook al eens geprobeerd.

Het beste kun je na het spuiten het deksel in de oven bakken.
Dat staat ook op de spuitbus (verwarmen tot...graden).
Dan wordt de lak harder.

Ik heb de letters na het spuiten weer met een schuurblokje afgeschuurd, werkt ook.
Fonzie
Nou michel,
petje af voor je. Is een mooie klep geworden!
En dat mag gezegd worden
Pasadino
QUOTE (Accord-93 @ Sep 18 2006, 01:21 PM) *
Nou michel,
petje af voor je. Is een mooie klep geworden!
En dat mag gezegd worden

mee eens!! 511[1].gif
Redshark
dank jullie wel

@ kees dat klopt idd maar het eten wat erna de ove rin gaat stinkt een beetje en smaakt dan dus ook naar verf.

en dat afschuren is toen der tijd (degene die hem geel gespoten heeft) ook geschuurd na het spuiten en deze is dus ook links en rechts een beetje over rest heen gegaan dus hier wild eik absoluut van af zien en heb deze manier toegepast waardoor polijsten mogelijk is.

als je polijsten gaat dan wordt dat 1 zwarte troep massa die dus weer niet meer van het rood afkrijgt.

dus heb ik met voorbedachten raden zo gedaan !!! blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.