Del-Sol20
Sep 18 2006, 07:23 PM
Hallo,
Ik heb nu iets meer als een week bij del sol, al bijna 2000 km gereden, nu heb ik 1000 km terug mijn olie moeten bijvullen, omdat hij bij het onderste streepje staat, en nu 1000 km later weer, is dit nomaal, en is er iets aan te doen,
een nieuw blok wil ik nog even niet, dat is niets iets waar ik aan denk als ik hem een week heb,
bvd
Erik Del Sol
goelette
Sep 18 2006, 07:42 PM
alweer bij het onderste streepje? Of gewoon een beetje er uit?
Peil je wel goed?
Hondapower
Sep 18 2006, 07:52 PM
Normaal is dat een Hondablok (zo goed als) geen olie gebruikt.
Als ie meer dan een halve liter per 1000km gebruikt, dan is dat niet goed.
Oorzaken:
- verkeerde olie (hou het maar bij 10W40)
- lekkage
- defecte koppakking (alleen als er olie in de koelvloeistof zit).
- versleten klepsteelrubbers
- versleten zuiger(schraap)veren
Aangezien de km stand lijkt het meer op de laatste 2, zeker als ie ook nog eens blauw rookt.
Kan ook zijn dat je niet goed hebt gepeild.
Koude motor, vlakke ondergrond.
Verder moet je er op letten (bij elke auto) dat je pas gaat 'scheuren' als de motor warm is.
De motor is nog NIET meteen warm als het koelwater warm is.
Meestal duurt het tot een minuut of 20 normaal rijden voordat de motor (de olie) warm genoeg is.
Del-Sol20
Sep 18 2006, 10:14 PM
en die versleten klepsteelrubbers en versleten zuiger(schraap)veren, zal wel een duur grapje zijn om te vervangen , ik heb geen idee wat het is namelijk...
het is niet dat hij constant rookt, maar bij een bepaald hoog toerental dan rookt hij even , een soort stoot,
maar hij rijd echt perfect,
Maxim
Sep 18 2006, 11:07 PM
Het klinkt in ieder geval niet helemaal goed, dat je zoveel olie moet bijvullen.
Het roken komt waarschijnlijk doordat olie in de verbrandingskamers komt, tenminste als het blauwe rook is.
Del-Sol20
Sep 18 2006, 11:25 PM
het is licht blauw, een vriend van me heeft een keer een oude gare golf gekocht en die was gaar, daar kwam vanaf dat je hem starte totdat je hem uit zette echte blauwe rook uit....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.