Nightmare
Sep 28 2006, 04:56 PM
er heeft laatst ergens op een forum een verhaal gestaan, dat bedriegers reageerde op auto's die te koop staan. ze willen deze dan kopen zonder de auto te hebben gezien, praten over verschepen enz, boeken dan het geld over en dan komen de problemen !! ik heb dit nu met mijn Accord, en wil graag dit verhaal nog eens door lezen, maar ik kan het nergens vinden. wie kan mij helpen .......
Marco DXI 92
Sep 28 2006, 05:10 PM
Als je maar zorgt dat je het vrijwaringsbewijs hebt, is er verder toch geen probleem?
lord_fornax
Sep 28 2006, 05:23 PM
Wat vaak gebeurd is dat deze mensen geld storten naar een of andere wazige bank. Jij krijgt dan een bevestiging dat het geld daar is, jij verscheept de auto, en zij nemen het geld terug..
Of je krijgt ongedekte "sjeks" toegezonden, welke dus niets waard zijn..
Daarnaast is het mogelijk om binnen 2 weken geld terug te vorderen wat je gestort hebt op een rekening. Dat is dus ook een optie voor deze persoon.
Het gaat zelfs zo ver, dat ze zelf een website opzetten, wat dan een bank moet voorstellen. Daar krijg je dan een mail van, dat er geld s overgemaakt naar jou rekening.. allemaal leipe sjit.
Dat ze de wagen maar komen halen, je kan samen met de kopers een EU-kenteken regelen, jij krijgt je vrijwaring en je pieken en klaar..
kijk eens op
internetoplichting , hier staat genoeg info over dit soort ongein.
Hondapower
Sep 28 2006, 05:49 PM
Zijn meestal nigerianen.
Die betalen 'contant' met een cheque, of via Moneygram of een dergelijk systeem.
Die blijkt dan later ongedekt te zijn en de auto is dan al weg.
Meestal moet je zelf nog de auto naar de rotterdamse haven brengen.
Soms dan krijg je pas achteraf 'betaald'. Lekker dom dus.
NOOOOOOOIT op ingaan!
ik heb mijn auto op een site te koop gezet. Ik kreeg twee reacties uit het buitenland per mail. Met deze uitleg in de laatste mail: Is dit betrouwbaar? Heeft hier al iemand ervaring mee?
Hello,
Thanks for your response. I want to inform you that the 12,500 eurs which is the cost for the car is accepted by me. I equally want to inform you that the reason why I need the car is for me to give it to my son as a birthday present.
Presently I am in Sudan in Africa on an assignment to take care of war Victims this is because of the fact that i am a Doctor, so i will not be present for the birthday ceremony of my son who is in Greece but I want my gift which is the car to be there as a surprise for him.
I want to inform you that I will make funds for your car which is 12,500 eurs available immediately through direct bank transfer from our local corresponding bank here in Africa which is STANDARD CHARTERED BANK OF Zambia .You will have to send the following information to Johanna Hupmann, she is a financial officer with our headquarters in Zambia, I am in Sudan and it is far away from our bank and in Zambia, so she will help me make the payment to your account. Please for international transfer you have to submit to her email address, which is
(johannahupmann4africa@yahoo.es) the following,
1) Your Complete name and address.
2)Your personal phone and fax numbers.
3)Your complete bank information which will include
your bank's name and address,your account number,
swift code and iban number.
Inform her that you are sending the information on request of Dr.Nicola, she will contact me if she receives the information,equally forward same to me for my perusal.I am a very busy man so as soon as she calls me i will give her orders to effect payment immediately.
I have made contact with a shipping agent in europe who will be coming immediately you receive payment within 3 to 4days to come and sign all necessary documents and take delivery of the car.I will equally make payment to the agent who will come to take the car for immediate delivery to Greece as soon as you receive the money.
Please I do not need any delay in this transaction because the birthday ceremony is at the corner. If you know you will encounter any delay in this transaction do tell me on time for me to look for another car immediately for my son, because the worst thing i will do to myself is not to make this present to him on his birthday. I await your urgent reply.
You can contact me with this number
+234-80-367-282-52.
Regards,
Dr.Nicola
Nightmare
Sep 28 2006, 05:52 PM
ik wilde er toch al niet op in gaan, maar wilde gewoon nog eens dat verhaal lezen. maar op de link die kai heeft gepost, vond ik weer de info hierover.
beast
Sep 28 2006, 06:10 PM
never nooit doen, gooi het geld direct door het venster naar buiten, dit soort mail krijgt men om ook je bankrekening ter beschikking te stellen omdat ze zogenaamd het geld over maken willen, en weet wat het leukste is, vraag je zelf eens af wie verneukt wordt. Deze verneukeratieve mails en contacten is vragen om problemen met dit soort gasten, want die zogenaamde handelsagent kun je beter nergens tegenkomen want ziekenhuis en revilidatie is heel kostbaar. Dit soort mail krijgt van mij maar op een manier aandacht rechtstreeks de prullenbak in, jezus.
Nightmare
Sep 28 2006, 06:20 PM
Mailt Jezus ook al spam dan ???
beast
Sep 28 2006, 06:36 PM
hele goeie, maatje
Nightmare
Sep 28 2006, 06:38 PM
QUOTE (beast @ Sep 28 2006, 07:36 PM)

maatje
met of zonder uien .......nee. nou weer serieus .......AHUM.......
Hondapower
Sep 28 2006, 07:07 PM
Hier kun je een leuk stukje lezen over iemand die een scammer terugpakt.
klik
Merlijn
Sep 28 2006, 08:22 PM
Ik heb het gehad met een bekende persoon uit de usa. hij zou de betaling +1000 euro overmaken via western Union. Dan zou ik de auto op de boot zetten binnen een week en dan zou alles geregeld worden.
Nu is het zo dat western union onverbiddelijk het geld weer van de rekening afboekt, als blijkt dat de verkoper geen dekkende rekening heeft.
Ook als je het geld van de rekening afhaalt, wordt dit onverbiddelijk door de NL banken in het rood getrokken. wees wijs en ga er niet op in.
Hondapower
Sep 28 2006, 08:48 PM
Dat er ook echt mensen zijn die daar intrappen.
Er wordt altijd de vraagprijs geboden, vaak nog meer, daar komt dan nog eens heel veel shipping bij....
Dan kan zo'n verkoop nooit rendabel zijn. Maw. niemand doet dat.
Dan moet het wel doorgestoken kaart zijn.
MoneyGram werkt trouwens nog slechter als WesternUnion. Met MoneyGram kun je gewoon afrekenen met ongedekte cheques.
Pas naderhand blijkt dan dat de cheque helemaal niet inbaar is.
Gevolg: auto weg, geen geld en 0% kans om er nog iets tegen te gaan doen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.