Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dynamo Of Spanningsregelaar Versleten?
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
deathmetalblauw
Hallo,

Gister morgen op weg naar mijn werk begon plotseling het waarschuwingslampje van de accu te branden.
En effen later begon wat ik eerst dacht de v-snaar de dynamo te piepen.Ook liep het stationere toerental opeens op tot 2700toeren en slaat de motor al pingelend na enige tijd pas uit als ik hem afzet,en dat telkens weer als ik er mee moest rijden.Ik zou graag zeker willen weten of het de spanningsregelaar of dynamo is of?Maar weet ook zo uit het hoofd niet meer precies hoe je de ampere meter aansluit om dit na te meten,wel weet ik van mijn civic dat bij een kapotte spanningsregelaar dat de spanning opliep maar of dit altijd het geval is bij een kapotte spanningsregelaar?De v-snaar van de stuurbekrachtiging en dynamo heb ik gisteren al vervangen om dit al uit te sluiten.Het is trouwens een prelude 1.8ex uit 1984.
Als iemand dit herkent hoor ik dat graag heb hem namelijk nodig om naar mijn werk te komen en 1/2 keer per week naar lascursus in belgie te rijden. sad.gif

m.v.gr

bram.
bandit
een v-snaar die versleten is piept meestal bij koud vochtig weer(het word minder/gaat over als je gereden hebt)

ampere`s meet je tussen de kabel(+) en de accu .

gelijk richter meet je op de polen + - (volts) als hij veel hoger komt als 15 volt is hij kapot;

word je accu heet ?
zitten de accu klemmen vast/schoon?

groetjes bandit
Hondapower
Met zo'n oude wagen kan het zijn oa:
- slechte massa
- slecht contact
- dynamo en of spanningsregelaar defect.

als de dynamo defect is, dan laadt deze de accu niet meer bij.
Je kunt dit meten door de spanning op de accu te meten met motor af, en als deze spanning niet hoger wordt als de motor loopt, dan is de dynamo defect.
spanningsregelaar zit meestal in de dynamo zelf dus alleen in zijn geheel te vervangen.
deathmetalblauw
Ik weet het niet dat grabbelbakmeet ding van mij geeft op stand 50 acv 6.5 aan en dat blijft hetzelfde als ik de motor start en verbruikers inschakel.Ook kan me niemand vertellen waarom mijn auto tegelijker tijd opeens stationeer 2700 toeren maakt en bij contact uitzetten nog en keer aanslaat.
Hondapower
Je moet op VDC meten.

Dat stationair probleem kan misschien dat de carburateur vies is.
deathmetalblauw
ook dan hetzelfde resultaat,wel lijkt het of er misschien iets weg is bij de carburateur kan namelijk en stangen meganisme naar achteren duwen waarnaar het stationeer toerental weer in orde is alleen zit er iets doelloos tegen dat meganisme waarmee jezelf met je vingers weleens gas geeft onder de motorkap.hier zit een stangetje aan met een gaatje denk dat hier iets aan bevestigt zat waarvan het borgdraadje of klipje van
kwijt is .Ken hellaas niemand met een 2de gen prelude om het na tekijken.
deathmetalblauw
Zou autosloop van deijne ook gereviseerde dynamo`s op de plank hebben liggen kan ik meteen effen kijken of ze dat onderdeel van de carburateur wat ik waarschijnlijk kwijt ben ook hebben.
Pasadino
als ik me niet vergis zit in kerkrade op de niersprinkstr een zaak die gereviseerde dynamos verkoopt
deathmetalblauw
Ja die ken ik heb ik vanmiddag me gereviseerde dynamo voor 110euro opgehaald probleem opgelost 512[1].gif
Toch bedankt voor de tip.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.