deathmetalblauw
Nov 18 2006, 06:55 PM
Hallo,
In de toekomst wil ik een b16a1 blokje in mijn oude civic swappen maar vraag me af of het ABS systeem wat de b16a2 modellen geloof ik wel hebben gewoon past bij dit blokje en of z`n ABS systeem afgesteld moet worden of dat het gewoon werkt op elke willekeurige auto.
m.v.gr
bram.
Maxim
Nov 18 2006, 11:32 PM
Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is om de ABS om te bouwen naar je Civic. Je hebt nodig de ABS Unit, ABS computer, maar vooral de leidingen. En die leidingen zijn al gebogen voor een bepaald model auto. Of je zalt de leidingen zelf moeten gaan maken. Verder heb je sensoren nodig op de naaf en een kartelrand.
Nogmaals, zal een klus worden.
Maar het heeft niks met de motor te maken, Het is niet afhankelijk van montage punten aan de motor.
deathmetalblauw
Nov 19 2006, 09:56 AM
Dus met de benodigde onderdelen van een auto met ABS en z`n kit om zelf remleidingen te buigen is het dus mogelijk
m.v.gr
bram.
Maxim
Nov 19 2006, 11:30 AM
Het lijkt mij zeker mogelijk, denk alleen dat er gaandeweg een aantal obstakels zullen opdoemen.
Je moet een sensor plaatsen bij de naaf op het "vaste" gedeelte waar ook je remklauw op gemonteerd zit. Bij ABS modellen zit er schroefdraad ingetapt, ik denk bij je Civic niet. Het is gietijzer, dus nogal moeilijk om deze erin te krijgen.
Redshark
Nov 19 2006, 12:57 PM
ik heb de complete abs unit met computer remkracht verdelers hier nog liggen , alleen leidingen niet en niet meer de senors etc
dus zou je hier echt intresse naar hebben , onthoud me naam
Hondapower
Nov 19 2006, 02:48 PM
Ik zou er al helemaal niet aan beginnen als ik jou was.
Als het al technisch mogelijk is, dan is het ontzettend veel werk en de kans op storingen is groot.
deathmetalblauw
Nov 19 2006, 05:04 PM
Wat voor soort storingen moet ik dan aan denken
Nightmare
Nov 19 2006, 05:23 PM
alles !!! als iemand al een storing aan zijn bestaand abs systeem heeft, kan het al een hele klus worden dit te zoeken. je hebt nu al geen verstand van zaken wat betreft dit thema, dan zou ik er helemaal niet aan gaan beginnen. dit is een veiligheids systeem voor je auto, en moet echt goed geplaatst worden met 100% verstand van zaken. je krijgt het zo niet aan het werken. waarom wil je dit zo graag ?? swap die motor, wat al een hele leuke klus is, en laat de rest voor wat het is.
deathmetalblauw
Nov 19 2006, 07:52 PM
Ik wou eigenlijk alleen maar weten of dit met de benodigde spullen te doen is maar als het echt zo moeilijk is ben ik al meer dan tevreden met de motor swap alleen.
m.v.gr
bram.
Nightmare
Nov 19 2006, 08:05 PM
het is voor een leek niet te doen. als je iemand hebt die 100% weet wat te doen is, dan heb je een kans van slagen. maar zoals ik al zeg, een kans van slagen. breng je auto maar eens weg met een abs probleem ........ daar kan een garage best wel eens een paar dagen naar zoeken. (in het ergste geval dan) laat staan dat je het hele systeem zelf wilt instaleren.
Hondapower
Nov 19 2006, 08:41 PM
gewoon een motorswap en dan onderstel en remmen opwaarderen met beter spul en de abs terzijde laten.
Nightmare
Nov 19 2006, 11:08 PM
Amen .......
Maxim
Nov 19 2006, 11:46 PM
Ik zou op mijn CRX niet eens ABS willen hebben, maar ik hoef ook niet in nat weer ermee te rijden. En dan nog. Toen het wel moest, heb ik het in ieder geval nooit gemist.
Op mijn andere auto zit wel ABS en de enige keer dat ie wel eens in wil slaan is als ik op nat wegdek snel rem met parkeren of wat dan ook. Vind het dan zelfs vervelend.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.