bandit
Nov 20 2006, 06:06 PM
ik wou vanmorgen starten met mijn hb1500 dixie ik draaide aan de sleutel(deed hij niets,maar dan ook helemaal niets,)bij de tweede keer proberen starte hij gewoon.
vanavond het zelfde liedje,draai aan de sleutel (niets)bij de tweede keer starte hij als vanouds.
is mijn startmotor aan vervanging toe of is er iets anders aan de hand(de motor was koud ,dus het relais lijkt me niet het probleem te zijn.
groetjes
bandit
Maxim
Nov 20 2006, 06:41 PM
Op het moment dat je ECU lampje uitgaat op je dash (na het op canotact zetten), moet je een klik horen. Hoor je die niet, dan is het 100% je Hoofdbrandstofrelais.
bandit
Nov 20 2006, 07:24 PM
dat is het juist.....
ik hoor klik en achter ook klik
maar de startmotor doet helemaal niets(geen geluid)
ik heb net gelezen over het brandstofrelais(hoofdrelais) daarin word beschreven dat je ff moet hebben gereden(wat ik dus niet doe)
groetjes
bandit
Hondapower
Nov 20 2006, 08:59 PM
als de startmotor niks doet, dan heeft dat niks met het brandstofrelais te maken.
Meest waarschijnlijke is dat het relais/pin van de startmotor blijft hangen.
Dit is evt te verhelpen door de startmotor eruit te halen en het ding weer gangbaar te maken.
ik zou ook eens kijken of het stekkertje van het kabeltje (welke het startmotorrelais aanstuurt) niet verroest is.
Verder kan een dergelijke storing ook optreden als er iets mis is met een evt. autoalarm.
bandit
Nov 20 2006, 09:49 PM
thanks voor de info
ik ga op onderzoek,en laat weten wat het was
groetjes
bandit
bandit
Nov 24 2006, 07:53 PM
het was een (niet al te vaste) moer (die waarmee de stroom naar de startmotor gaat)(ik weet niet hoe dat ding heet dus).
hij start nu weer als ik het wil
thanks voor de info
Hondapower
Nov 25 2006, 12:06 AM
QUOTE (bandit @ Nov 24 2006, 07:53 PM)

het was een (niet al te vaste) moer (die waarmee de stroom naar de startmotor gaat)(ik weet niet hoe dat ding heet dus).
hij start nu weer als ik het wil
thanks voor de info
Startkabel?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.