Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Van Een D15b2 Een D15b7 Maken?....
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
RWW
Hallo,

Ik heb een Honda Civic HB uit '93 en is dus een dual-point injectie..
Alleen nu vroeg ik me af of het mogelijk is om er een multi-point injectie van te maken en of dat veel nut heeft??..
Ik heb standaard iets van 90pk en heb nu alles van RVS (incl. spruitstuk) en pipercross luchtfilter en schat het vermogen nu op ongeveer 110-115 pk??... en een coupe/sedan heeft standaard iets van 102pk standaard??..
Mij volgende vragen dus zijn:

-Mogelijk ja/nee
-Veel merkbare vermogenswinst
-Vervangende onderdelen??..(aantal)
-Kosten +/-

Ik wacht op antwoord.

m.v.g.

.
Hondapower
alles kan. Tis zelfs niet eens zo heel moeilijk.
De ecu van een B7 nemen, het inlaatspruitstuk, gasklep, en een stukje kabelboom.

kosten; enkele honderden euro's.
Je wint er 15 pk mee.

Als je denkt dat je met alleen een uitlaat en luchtfilter nu al 25pk winst hebt gekregen, dan heb je je toch teveel laten leiden door wat in de catalogus staat! Onmogelijk. Ik denk dat ie de 100pk niet eens haalt.
RWW
Het vermogen dat ik nu heb zit zeker wel boven de 100pk...
Ik trek een standaard DXi er zo uit. Maar lijkt het jullie de moeite waard om dit te doen??..

.
Nightmare
als je nu al spreekt over 20 tot 25 pk winst door een filter en spruitje, dan moet je zeer zeker die ombouw gaan doen !! geeft minstens nog eens 20 pk meer ............ dan zit je zo effe op 130 tot 135 pk glare.gif

en nu weer met beide benen op de grond ............ ik denk zelfs na die ombouw dat je net met je huidige upgrade op 110 pk komt. dat je nu een dxi laat staan komt door mogelijk iets meer koppel door die filter en spruit, maar echt geen 110 pk. als we zo makkelijk power kregen, dan waren we allemaal lekker snel klaar met een paar 100 euro's. 511[1].gif
RWW
Okee bedankt voor de reacties...
Marre...dat schiet dan dus ook niet op...is er niet een andere mogelijkheid om extra
pk's te krijgen??... chip bijvoorbeeld??..wat is jullie mening daarover??

.
Nightmare
chiptuning is het topje op de ijsberg, als je dus alles al getuned hebt. dus als stand alone merk je er niets van. ik weet niet of je voor jou blok andere nokkenassen kunt krijgen ??!! optie ?? lichter vliegwiel voor betere acceleratie ??!! kunstof inlaat pakking ?? catalisator vervanger ?? is al een kleine greep van wat je te wachten staat als je wilt beginnen. elk iets merk je niet direct, of weinig, maar de combinatie opgeteld wel.
RWW
Ik heb nu alles van voor naar achteren van rvs...met 4-2-1 spruitstuk...
pipercross luchtfilter en ik wou er eigenlijks ook nog een benzine-druk regelaar op zetten..
Andere nokkenas is wel te krijgen...maarja als al die kleine dingetjes net zo duur wordt als een goed
2e hands vti blokje die standaard al meer pk heeft... 413[1].gif

.
Hondapower
benzinedruk regelaar heeft ook geen nut bij een standaard blok.

kijk eens op het forum van de honda fanatics, daar zijn er erg veel die niet-vtec-blokjes tunen.
RWW
Dit wou ik jullie nog laten zien...een filmpje op streetfire.net van mn civic cool.gif wink.gif

Graag reacties!... tongue.gif tongue.gif

Filmpje Civic

.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.