Help - Search - Members - Calendar
Full Version: carterpan d16a9
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
goelette
Omdat ik op zoek ben naar een goede nieuwe tweedehandse carterpan voor een d16a9, maar alleen maar voor een d16z5 kan vinden tot nu toe, wil ik graag weten of die hetzelfde zijn...

[edit] ow, ik zie dat we ook een techcorner hebben... daar had ie beter in gekund dnek ik... Kan een modje me even verplaatsen? [/edit]

Greetzzz
Merlijn
U vraagt, wij draaien...

Op verzoek van user, Move to TechCorner
goelette
Thanx! Nu nog iemand die antwoord kan geven :P
Avaloon
O.K. dan, hier volgt mijn antwoord:

Gewoon testen........ als het lukt, kun je het vervolgens op dit forum posten.
Goed idee toch!?! wink.gif
goelette
zucht... avaloontjuh toch...
natuurlijk kan ik proberen, maar dan moet de pan eerst eraf. (jaja)
En dan moet ik gaan zoeken naar een goede nieuwe. Dan gaat mijn rexje dus lang stilstaan...! Als nou iemand het gewoon toevallig weet, dan kan ik meteen een nieuwe kopen en dan hoeft mijn lief rexje niet zo lang stil te staan.
maarja, volgens mij weet niemand het...

Waarom hebben we hier geen sip-smiley?

Greetzzz
Avaloon
Laat ik dan ook gelijk even een antwoord geven op die laatste vraag van jouw.....
Don't worry be happy!!!!!!

Maar even on-Topic dan........

[SCHREEUW ON] HEEFT ER WERKELIJK NIEMAND EEN SERIEUS ANTWOORD OP DE VRAAG VAN GOELETTE? [SCHREEUW OFF]
Aquila
Uhhhm.... nee sorry
Hondapower
Maxim..onze ED9 expert...help Goelette!
Maxim
OK dan,

naar mijn idee zijn ze gelijk, maar weet het niet zeker. En weet je wat het ergste is. Ik heb een paar maanden geleden een carterpan weggegooid van een D16A9...

erg hé?
goelette
Originally posted by Maxim

OK dan,

naar mijn idee zijn ze gelijk, maar weet het niet zeker. En weet je wat het ergste is. Ik heb een paar maanden geleden een carterpan weggegooid van een D16A9...

erg hé?

Aaarrcchhh! Waarom..?!!?! Was dit forum er maar eerder geweest, of had ik het maar aan jou gevraagd ipv een advertentie op cch en slh te zetten...

Maarja, shit hapens he...

Greetzzzz
Maxim
Nou, dat is van die ene CRX die we gestript hebben en om daar niet alles vies te maken, hebben we de carterpan laten zitten. Of hij moet nog bij Mark liggen, maar niet dat ik weet.
happy.gif
crex
" ik spring even voor mark in "

nee, helaas alles van die manke rex is weg foetsie opgruimd etc..

helaas
goelette
nou, ik heb er inmiddels een gevonden van een Z5, en ook nog in de buurt ook. Nu maar hopen dat ie past. Ik heb alvast een carterpanpakking gekocht een tijdje geleden, dus ik bedacht me net dat ik daarmee kan passen of die hetzelfde is. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dan. Want ik weet natuurlijk niet of ik de goeie pakking heb :]

dus waarschijnlijk probleem opgelost, jullie horen nog van mij wanneer er slotje op mag

greetzzz
goelette
ik heb er een gekocht, en ik hoop dat ie hetzelfde is. Over een tijdje kan ik dat met zekerheid zeggen.

Greetzzz
Hondapower
Originally posted by Maxim

Nou, dat is van die ene CRX die we gestript hebben en om daar niet alles vies te maken, hebben we de carterpan laten zitten. Of hij moet nog bij Mark liggen, maar niet dat ik weet.
happy.gif

tja die carterpan had ik er met Andre toen toch vanaf gehaald om de zuigers uit het blok te schroeven. Deze hebben we er gewoon bovenop gelegd en is lekker mee naar de sloop gegaan.
Hondapower
Goelette,

Blijft de sensor mooi zitten in de pan of is ie toch gaan lekken?

Die van mij komt er volgende week donderdag in.

(gvd. wat is die carterpanpakking duur! 40 euro!!)
goelette
ja hij zit prima, en hij lekt absoluut niet.
Maar: ik weet niet of het aan mijn sensor ligt of wat, maar mijn tempmeter doet nauwelijks wat. Nu heb ik er alleen maar in de kou mee gereden, maar hij had een half uur rijden nodig om boven de 50 graden te komen... Dus of het nou echt helemaal goed zit... :S
Verder heb ik rvs boutjes gebruikt om de carterpan vast te zetten aan mijn blok, nu ik toch de boel er af had... En dat kan ik dus opnieuw gaan doen, want ik had geen rvs mogen gebruiken... Dat reageert met aluminimum schijnbaar, en dat vertelde iedereen me achteraf pas... happy.gif

Dus dnek er nog maar even over na hoe je het gaat doen...

Greetzzz
Hondapower
Dat je geen RVS boutjes mag gebruiken dat had ik je ook kunnen vertellen.
Dat reageert met ijzer en dan krijg je schijnbaar een soort van spanningsverschil waardoor het ijzer (de boutjes) veel sneller gaan roesten.
Hondapower
Dat het zo lang duurt voordat de meter wat aangeeft kan eigenlijk wel kloppen. Het duurt meestal een half uur voordat de olie echt opgewarmd is, maar misschien als je alleen met koude hebt gereden en ook nog eens rustig dan kan het zijn dat het langer duurt.
goelette
ja, maar hij kwam ook nooit boven de 50 graden, alleen maar er tegenaan. Ik wel nog een keer wat feller gereden, en toen was ie wel sneller warm. Maar warm werd ie toch niet. Misschien als ik langere tijd harder ga rijden...

maar het viel me laats eigenlijk op dat ik maar zelden boven de 5000 toeren kom... heb ik meteen een goeie smoes om geen vtec te hoeven kopen happy.gif

Maar ik moet toch eens flink gaan wakkerschudden van de zomer, anders wordt ie lui he... happy.gif

Greetzzz
Hondapower
je moet eens kijken of je een goede masseverbinding hebt met je meter.
Meet eens de weerstand of de geleiding van de sensorbehuizing met het chassis.
goelette
op mijn sensor zitten twee aansluitingen. daar zit dus een losse massa bij... En die draad zit rechtstreeks bij een schroefie van massa onder mn motorkap. Dus die massa moet goed zijn.
Ik zie van de zomer wel of het nog wat warmer word, anders maak ik wle ff een draadje naar mn accu ofzo om te proberen...

Greetzzz
Maxim
Misschien moet bij een Honda de temperatuur ergens anders gemeten worden. Je hebt toch ook "last" van de rijwind onder de auto.

Maarja, even afwachten totdat die bouten klaar zijn om de sensor in te monteren.
Hondapower
Anders moet je tijdens een oliewissel de sensor eruit draaien en dan in kokend water houden. Als de meter dan 100 graden aangeeft, dan is die combinatie goed.
goelette
ik denk dat ik een klote sensor heb dan.. in kokend water gaf ie niks aan... kan ook aan mijn proefopstelling gelegen hebben met allerlei losse draadjes hoor.
Nouja, we sien wel happy.gif
ik zie het in ieder geval als ie warmer is dan normaal, als is het dan niet de goeie temp.

Greetzzz
Maxim
Moet de muitenkant van de sensor geen contact maken met aarde als je in kokend water meet?
goelette
dat zou wel eens de fout kunnen zijn geweets. alleen heeft mijn sensor gewoon een aardeaansluiting met stekker, dus dat zou wel in orde moeten zijn eitgenlijk.
kweetutooknie...

greetzz
Hondapower
De buitenkant hoeft alleen contakt te maken als de sensor maar 1 draad heeft, de buitenkant van de sensor is dan de massaaansluiting.

Als de meter niks aangeeft in kokend water, dan kan of de sensor defect zijn, of de meter. Of je hebt het geheel niet goed aangesloten.
goelette
dat had ik ook al bedacht ja happy.gif
ik heb er trouwens 2 uitgeprobeerd, en beide hetzelfde resultaat. dus zal het wel aan aansluiting liggen. Ofzo.

Greetzz
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.