peewee
Nov 22 2006, 10:16 PM

wat vinden jullie van een intercooler op een civic dxi uit 95? hij is verder niet getuned. is het misschien onverstandig?
Hondapower
Nov 22 2006, 10:57 PM
Volgens mij snap je niet helemaal waar het voor is.
Een intercooler zit tussen een turbo en het inlaatspruitstuk.
Een turbo perst lucht samen. Deze wordt daardoor warmer.
Als je er een intercooler tussen zet, dan wordt deze lucht afgekoeld.
Dit heeft 2 effecten;
De lucht is kouder, dus wordt de motor minder belast, maar wat veel belangrijker is;
hoe kouder de lucht, hoe hoger de dichtheid. Hoe hoger de dichtheid,
hoe meer zuurstof erin zit, hoe beter de verbranding en hoe meer vermogen je hebt!
Dit werkt natuurlijk alleen maar als je een turbo hebt.
Antwoord op je vraag:
-werkt niet op standaard auto
-onverstandig
Redshark
Nov 22 2006, 11:18 PM
maar ziet daarin in tegen toch wel leuk in een dikke bumper...
is natuurlijk wel de "IK WIL WEL MAAR KAN NIET" tuning style...
en daar houd een echte liefhebber dus absoluut niet van
Fonzie
Nov 23 2006, 04:44 PM
Geloof niet dat de echte tuner zich er druk om zal maken!
Zal wel eerder denken van "wannabe"
peewee
Nov 23 2006, 06:04 PM
ja om hem egt te tunen was ik niet van plan, maar heb ene bodykit besteld en dagt dat ziet wel bruut uit, maja het komt opzig wel stom over. zouw een spaghetti spruitstuk wel zin hebben op ene orginele auto? (ik moet gewoon iets aan mijn auto doen, tis en verslaving he)
Pasadino
Nov 23 2006, 06:12 PM
van een spruitstuk zul je meer plezier hebben als van een intercooler die los achter je bumper hangt
RWW
Nov 23 2006, 07:01 PM
QUOTE (PetjeVTI @ Nov 23 2006, 06:12 PM)

van een spruitstuk zul je meer plezier hebben als van een intercooler die los achter je bumper hangt
Agree,
en mooier soundje
.
Nightmare
Nov 23 2006, 08:20 PM
je krijgt ook cold air intakes met een luchtfilter in de vorm van een intercooler in je voorbumper. optie ??
effe hier klikken voor link
peewee
Nov 23 2006, 08:24 PM
Jaah dat ziet er ook heel leuk uit.
Maar wat zouw beter zijn zown soort intercooler of een cold air intake systeem dat de filter zeg maar agter de bumper zit? Zal wel ongeveer het zelfde zijn
RWW
Nov 23 2006, 08:46 PM
Niet 1 van de 2....mijn mening..
alle 2 iets van "ik wil snel lijken"
Mja zoals ik zeg...mijn mening
.
Nightmare
Nov 23 2006, 10:12 PM
doe gewoon lekker wat jij leuk vind !! een bodykit plaatsen is ook niet bevorderlijk voor je auto, maar dat doen we toch ook !! een cold air intake systeem is wel leuk, en je motor smult er ook van ..... maar let wel dat die filter snel vervuild, en goed onderhouden dient te worden.
Maxim
Nov 23 2006, 11:12 PM
QUOTE (peewee @ Nov 23 2006, 06:04 PM)

ja om hem egt te tunen was ik niet van plan, maar heb ene bodykit besteld en dagt dat ziet wel bruut uit, maja het komt opzig wel stom over. zouw een spaghetti spruitstuk wel zin hebben op ene orginele auto? (ik moet gewoon iets aan mijn auto doen, tis en verslaving he)

Man man man man....... Nooit taallessen gehad op school?
Nightmare
Nov 23 2006, 11:57 PM
lijkt een beetje belgisch .......
RWW
Nov 24 2006, 02:33 PM
QUOTE (Maxim @ Nov 23 2006, 11:12 PM)

Man man man man....... Nooit taallessen gehad op school?
DAT noemen ze nou "MSN Taal"
.
peewee
Nov 24 2006, 03:50 PM
Ja sorry krijg je als je teveel op msn zit.
Hondapower
Nov 25 2006, 12:05 AM
QUOTE (peewee @ Nov 24 2006, 03:50 PM)

Ja sorry krijg je als je teveel op msn zit.

Dit is een webforum en met zo'n spelling denkt men dan dat je een IQ hebt van -15.
En men neemt je al snel niet meer serieus....
stafford
Dec 2 2009, 12:07 AM
haha, nee gast toch geen intercooler voor de show,lachen is dat, net zoals ik vele zie,met een 1.2 en dan 1voorbumer ongespoten,en tuning op de ruiten een lacherdje is dat, doe het goed of doe het niet, verder zet eens een aem open filter systeempje erop,of een goedkoper merk zoals tenzo-r etc. en dat spruitstuk kun je doen,maar dan zouw ik liever me geld uitgeven aan een leuke eind demper.
Nightmare
Dec 2 2009, 05:42 PM
ja lachen he ........... deze topic is al 3 jaar oud ........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.