Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spruitstuk
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
peewee
Ik was aan het kijke voor en spruitstuk voor mijn 1.5 dxi (multipointininjectie) maar nu vind ik 4-1 en 4-2-1 spruitstukken, nouw vraag ik me af wat precies de verschillen zijn en wat het beste is voor mijn auto. Misschien weet nog iemand ergens waar je ze goedkoop krijgt of een goed merk. blush.gif
Nightmare
met een 4-2-1 krijg je iets meer vermogen in het hoog toerental, en 4-1 in het laag toerental. is maar wat jij het leuks vind. denk dat je meer plezier hebt met een 4-2-1. 4-1 is meer lol voor V-tec motoren.
Hondapower
ik denk dat je met jouw auto het verschil niet echt zal merken.
Meeste verschil zal het uitmaken welk merk je neemt.
Een goed merk heeft meestal ook daadwerkelijk onderzoek gedaan en testen op een vermogensbank voor het juiste model.
peewee
Ja in de lage touren trekt hij echt niet, trekt pas vanaf 4000 touren ofzo. maar ik dacht net dat een 4-1 spruitstuk meer vermogen gaf in de lagen touren, had ik ergens gelezen.
Redshark
een 4 2 1 geeft over de gehele koppelkromme een verbetering en vrijwel over het hele toeren gebied.

een 4 1 daarin tegen levert weinig onderin waar honda zowiezo al niks heeft maar bovenin gaat het echt stukken harder en merkbraar harder,je vliegt sneller de begrenzer in .

en honda power heeft gelijk dat vooral verschil maakt welk merk je pakt.

vibrant , dc sports , superprint zijn dan 1 van de makkelijker aan te komen ook goede merken !

Groetjes en succes ermee.
RWW
QUOTE (Redshark @ Nov 27 2006, 11:23 PM) *
een 4 2 1 geeft over de gehele koppelkromme een verbetering en vrijwel over het hele toeren gebied.

een 4 1 daarin tegen levert weinig onderin waar honda zowiezo al niks heeft maar bovenin gaat het echt stukken harder en merkbraar harder,je vliegt sneller de begrenzer in .

en honda power heeft gelijk dat vooral verschil maakt welk merk je pakt.

vibrant , dc sports , superprint zijn dan 1 van de makkelijker aan te komen ook goede merken !

Groetjes en succes ermee.

"SRS" ook goed merk?? tongue.gif
Verkrijgbaar bij AKR-Performance...

.
peewee
Ja aan srs had ik eerlijk gezegd zelf ookal in gedachten wink.gif is ook niet zo duur.
Nightmare
QUOTE (Nightmare @ Nov 27 2006, 06:57 PM) *
met een 4-2-1 krijg je iets meer vermogen in het hoog toerental, en 4-1 in het laag toerental. is maar wat jij het leuks vind. denk dat je meer plezier hebt met een 4-2-1. 4-1 is meer lol voor V-tec motoren.

Oeps, spruitjes verkeerd beschreven ..... Idd is de 4-1 voor midden tot hoog toerental, en 4-2-1 voor laag tot midden toerental. Dus advies bij een trage opgang komende motor een 4-2-1 spruit. En srs is een e-bay cq laag budget merk, en niet aan te raden. Net zoals de goedkope spruitstukken van Showoff en consorte. die spruitstukken zijn meer voor de show, en geven je weinig plezier. Als je echt verbetering wilt boeken, ga dan voor een DC sport. Uiteraard te zien op de site van DC. Maar dan nog niet al te veel verwachten van een spruitstuk alleen. Is wel al een begin.
Del-Sol20
een dc sports spruitstuk met een invidia gt300 uitlaat van voor tot achter op een del sol ESI,
merk je dat wel?
ik heb nu alleen een uitlaat van srs, maar ik heb gehoord dat invidia lekker ''prutteld'' en performance? klopt dat?
peewee
Toevallig heb ik zelf nu een invidia eind demper, klinkt heel goed. is wel een universele, weet niet welk model ik precies heb is 10 cm doorsnede met een schuine tip en zo een blauwe rand, maar klinkt heel mooi.
RWW
QUOTE (Nightmare @ Nov 28 2006, 06:09 PM) *
En srs is een e-bay cq laag budget merk, en niet aan te raden. Net zoals de goedkope spruitstukken van Showoff en consorte. die spruitstukken zijn meer voor de show, en geven je weinig plezier. Als je echt verbetering wilt boeken, ga dan voor een DC sport.

Dat SRS een e-bay cq laag budget merk is, en weinig plezier geeft benk niet met je eens...
Ik heb middenpijp van dat merk en mankeert niks aan hoor!
Is voor de wat sterkere motoren (VTi en TypeR e.d.) misschien wel zo dat je er niet al te veel van moet verwachten, maar voor een DXi is het zeker niet verkeerd spul!
Niet duur en mooie sound wink.gif

>>AKR-SHOP<<

.
Nightmare
Maar je moet niet vergeten, een middenpijp of een demper is nog lang geen spruitstuk !! Een spruitstuk moet het vermogen opkrikken, de rest is alleen voor een mooi geluid en looks. Bij SRS en diverse andere merken staat vaak "DC Sport style", dat zegt mij al genoeg. Ze willen maar al te graag op de echte jongens lijken. Zo'n SRS spruitstuk kost in Amerika gemiddeld 60 dollar, en een DC sport makkelijk 270 dollar. Nou niet denken dat ik dat allemaal maar poep merken vind, ik koop het ook geregeld, maar als je echt iets wilt merken dan moet je echt een stapje hoger gaan. Zo niet, dan verwacht ook geen wonderen. Maar het ziet wel mooi uit .........
peewee
mijn auto is nu afgekeurd omdat de uitlaat lekte, dacht dat het kwam omdat ik zelf mijn universele demper eronder had geknutseld maar en vriend van me die monteur is zegt dat de middendemper lekt, is nu natuurlijk erg verleidend om van voor tot agter en nieuwe uitlaat aan te sgaffen, maar mijn vraag is uit hoeveel delen bestaat die? eindemper heb ik al van invidia dus hoef ik alee nog de middendemper en spruitstuk ofniet? en hij moet keuringproof zijn dus waar moet ik dan op letten en wat mag niet! ? Tja.. je blijft bezig he tongue.gif
stafford
hmzz invidia, een vriend van me heeft um van voor tot achter op zijn impreza sti,opzich 1 leuk geluid,maar niet te overdreven, de srs daarintegen was luider,maar de invidia geeft wel onderin 1stuk meer kracht vrij,dan de srs. zijn eind demp is de 3inc invidia de rest is rvs van invidia, ikzelf heb een remus eronder, helemaal rvs, alleen mijn cat is standaard. op mijn vti-e, maar ben wel van plan nog wat pk en koppel winst te gaan pakken in de toekomst, verder wat ik kan aanmerken 1heerlijk zwaar geluid, niet dat overdreven gejengel,maar echt 1sport geluid, en als de vti inslaat heerlijk gewoon
Nightmare
laatste topic bericht:

Dec 23 2006

niet alle oude topics beantwoorden a.u.b. effe naar de datums van het laatste bericht kijken.
Merlijn
Hoewel de leeftijd van dien aard is dat het topic wellicht niet meer van toepassing is kunnen mensen hier toch nuttige informatie uit halen.
Een nuttige topickick vind ik niet erg happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.