Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Katvervanger
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
peewee
heey halen vraagje, ALWEER tongue.gif Ik heb dus die paarse civic coupe, ben laatst bij minli geweest hebbe simmoge van jullie hem gezien
en nu heb ik als uitlaat en 4-2-1 spruitstuk en orginele katalysator een SRS middenpijp en een invidia einddemper. zouw ik en katvervanger nodig hebbe em de uitlaat egt tot zijn recht te late komen? heb me late vertelle dat dat zeker 7 pk extra zouw geven. En wat zouw die met het geluid doen? hij klinkt nu heeeel goed,en heb geen zin in zo en associaal gaar knetter geluid. heeftn iemand van jullie hier ervaring mee? alvast bedankt rolleyes.gif
Nightmare
ten eerste, let een beetje "héél veel" op spelfouten !! iedereen maakt ze, maar jou text is moeizaam te lezen.

een katvervanger geeft niet echt een mega pk winst, maar je krijgt er meer koppel door, waardoor het gevoelsmatig meer pk oplevert.
maar is altijd wel gunstig om deze te vervangen, accelereerd iets sneller. het geluid kan hierdoor ook veranderen. dat is per auto ook wel verschillend.
niemand kan je zeggen wat het echt voor een geluid op levert.
Hondapower
Je kunt gewoon zo'n holle buis nemen of een katvervangerdemper.
Die laatste zorgt dat je niet teveel extra lawaai krijgt.

verder moet je er wel rekening mee houden dat je m elk jaar voor de keuring weer eraf moet halen.
Maxim
Het is moeilijk te zeggen hoe het gaat klinken. Ik had op mijn CRX het originele spruitstuk, demperloze middenpijp, Remus einddemper en een stuk buis als katvervanger. Het was geen hard geluid, maar ook niet echt mooi, omdat het in de auto meer gaat klinken.

Nu moet ik nog steeds een dempende katvervanger er tussen zetten, want ik rij nu weer met een katalysator en een ander blok.

Het geluid is ook afhankelijk van de motor die in de auto ligt
peewee
QUOTE (peewee @ Jan 21 2007, 11:28 PM) *
heey halen vraagje, ALWEER tongue.gif Ik heb dus die paarse civic coupe, ben laatst bij minli geweest hebbe simmoge van jullie hem gezien
en nu heb ik als uitlaat en 4-2-1 spruitstuk en orginele katalysator een SRS middenpijp en een invidia einddemper. zouw ik en katvervanger nodig hebbe em de uitlaat egt tot zijn recht te late komen? heb me late vertelle dat dat zeker 7 pk extra zouw geven. En wat zouw die met het geluid doen? hij klinkt nu heeeel goed,en heb geen zin in zo en associaal gaar knetter geluid. heeftn iemand van jullie hier ervaring mee? alvast bedankt rolleyes.gif
Ja ik zie het eerlijk gezegd zelf nu pas, sorry voor de spellings fouten. Was ff snel snel getypt (dat FF mag toch wel he?)
peewee
Ja het is een 1.5 DXI multipoint injectie. in de middenpijp zit wel een demper en als katvervanger wouw ik ook een met een dempertje erin. eigelijk moet ik het gewoon ergens kunne proberen maarja dat kan natuurlijk nergens unsure.gif En om zo en ding te kope en hem te probere en dan thuis neer legge zie ik ook weer niet zitte, maarja dat zal tog wel weer gaan gebeure tongue.gif
Nightmare
QUOTE (peewee @ Jan 22 2007, 05:12 PM) *
Ja ik zie het eerlijk gezegd zelf nu pas, sorry voor de spellings fouten. Was ff snel snel getypt (dat FF mag toch wel he?)

is niet erg, we typen allemaal snel en met fouten. alleen als het erg veel zijn, dan leest het erg moeizaam.
Del-Sol20
QUOTE (peewee @ Jan 22 2007, 05:12 PM) *

ik weet niet hoelang je kat is maar ik heb nog eentje thuis liggen die te kort voor mijne is, je kunt het eens proberen, mijn kat is 39 cm lang(van flens tot flens,
peewee
[quote name='Del-Sol20' date='Jan 23 2007, 01:48 PM' post='25867']
ik weet niet hoelang je kat is maar ik heb nog eentje thuis liggen die te kort voor mijne is, je kunt het eens proberen, mijn kat is 39 cm lang(van flens tot flens,
[/quote

Volgensmij heb ik dezelfde lengte als Del sol want zag er een op internet en die paste op mijne en op een del sol maar niet op een civic hatchback, heb bij jamrozik in beek eentje geprobeerd die was 6cm te kort ofzow die was blijkbaar van een hatch, zul jij dan ook wel hebbe. Maar toch bedankt (heb je nu wel een passende onder je del sol?)
Del-Sol20
[quote name='peewee' post='25872' date='Jan 23 2007, 05:07 PM'][quote name='Del-Sol20' post='25867' date='Jan 23 2007, 01:48 PM']
[/quote

Volgensmij heb ik dezelfde lengte als Del sol want zag er een op internet en die paste op mijne en op een del sol maar niet op een civic hatchback, heb bij jamrozik in beek eentje geprobeerd die was 6cm te kort ofzow die was blijkbaar van een hatch, zul jij dan ook wel hebbe. Maar toch bedankt (heb je nu wel een passende onder je del sol?)[/quote]

hallo,

ik heb mijne niet eronder omdat hij bij mij te kort is, mijn kat is 41 cm en die wat ik heb is 39, ik kan wel gaan trekken aan de uitlaat om het passend te krijgen maar dat komt hij tegen de carroserie!
anders meet eens op, nee heb je ja kan je krijgen,

Erik
TERROR
7 pk erbij dat hangt een beetje van het motorblok af en is ook zeker geen optel sommetje.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.