CinEti
Feb 9 2007, 11:37 AM
Ik heb een Honda Civic uit 1990 en ben het denken om hem een beetje een nieuwe style te geven.
Als ik geblindeerde ramen wil, moet je dan echt nieuwe ramen kopen, en de oude eruit halen (en de nieuwe erin zetten)
Of is er iets tekoop als een zwart soort folie (dat plakt) en dat je op de binnenkant van de ramen kan plakken om ze te blinderen?
Bestaat die mogelijkheid? En waar kun je zoiets kopen?
Pasadino
Feb 9 2007, 01:53 PM
als je het zelf wilt doen dan kun je folie kopen bij oa heuts, let op het is niet zo simpel als het lijkt.
bij verschillende firma's kun je het ook laten doen, excl. voorruit kost de hele auto tussen de 250 en 300 euro.
CinEti
Feb 9 2007, 02:43 PM
QUOTE (PetjeVTI @ Feb 9 2007, 02:53 PM)

als je het zelf wilt doen dan kun je folie kopen bij oa heuts, let op het is niet zo simpel als het lijkt.
bij verschillende firma's kun je het ook laten doen, excl. voorruit kost de hele auto tussen de 250 en 300 euro.
Ok bedankt!
Heb je tips waar ik op moet letten, dan ga ik morgen even naar Heuts, wel natuurlijk de grote in Heerlen. (Kan ik in 1 x effe langs de McDrek)
Alle tips zijn welkom!
Moet ik er de ramen voor uitbouwen? De achterramen van m'n civic hebben van zo'n zijwaarts klapbare ramen..
Wat mag wel, en wat mag niet van de RDW/politie met blinderen? (Voorruit snap ik)
Ik had ook gehoord dat je met geblindeerde ramen minder belasting hoefde te betalen? Of is dit een roddel?
goelette
Feb 9 2007, 05:58 PM
ik vind zelf dat het gemakkelijkste gaat als de ramen er uit zijn. Dan kun je plat neerleggen enzo. Maar de achterstij zijraampjes moeten ook te doen zijn als ze er nog in zitten, vooral als je ze even open zet, kom je er iets gemakkelijker bij, met de randjes.
Blinderen mag alleen je achteraam en de achterste zijraampjes. Anders krijg je een bekeuring van 90 euro, iedere keer dat je aangehouden wordt.
Minder belasting is onzin. komt waarschijnlijk van vroeger, toen je nog grijs kenteken kon hebben (bedrijfswagens). Als je dan geen achterbank en achterruiten had, dan kon dat. Maar dat kan inmiddels al lang niet meer.
Hondapower
Feb 11 2007, 10:37 PM
waar je vooral op moet letten is de politie.
Je mag alleen de achterruit tinten en de achterste zijruiten. Ik zou dan een vrij lichte tint pakken anders wordt het verschil met de andere ruiten te groot.
Nightmare
Feb 12 2007, 07:42 AM
mischien wel handig uit te printen en in de auto te leggen. ze paart hier over geen folie en coating op de portiers ruiten, maar verderop in het verhaal
wordt gezegd dat pas bij 50% tinting een boete kan volgen.
Maxim
Feb 12 2007, 08:37 AM
Van wanneer is dat krantenbericht?
Nightmare
Feb 12 2007, 05:13 PM
ik heb geen idee. ik zal het uitzoeken.
Mestreechter_Hondagek
Feb 12 2007, 05:24 PM
ik meen dat dat vrijdag of zaterdag erin stond
Nightmare
Feb 12 2007, 05:29 PM
is idd van zaterdag 10 februari 2007 !! dus uitprinten die hap, en in de auto leggen.
ow ja, Thorsten heeft het orgineel. hij heeft dit gescant en naar mij toe gemailt.
Hondapower
Feb 12 2007, 10:25 PM
Dat verhaal klopt ook niet helemaal.
Voorruit en voorste zijruiten dienen volgens europese regels een lichtdoorlatendheid te hebben van 70% en geen 50%.
Achterste zijruiten en achterruit mogen helemaal geblokkeerd zijn mits een rechterbuitenspiegel aanwezig.
Mevr. de voorlichter geeft het dus mooi weer; zelfs zij weet niet het juiste antwoord. Er is nog steeds veel tegenspraak over dit onderwerp.
Nightmare
Feb 12 2007, 10:51 PM
maar dit is wel iets, waarmee je jezelf dom kunt houden, en er vanuit bent gegaan wat de politie zelf in de locale krant verteld !!
beast
Feb 13 2007, 06:18 PM
yes right 100 points
Maxim
Feb 13 2007, 10:27 PM
QUOTE (beast @ Feb 13 2007, 06:18 PM)

yes right 100 points
Heb je iets teveel Euro visie song Festival gekeken, je bent zo overal met die punten aan het gooien
beast
Feb 15 2007, 04:48 PM
QUOTE (Maxim @ Feb 13 2007, 10:27 PM)

Heb je iets teveel Euro visie song Festival gekeken, je bent zo overal met die punten aan het gooien

ik dacht doe eens anders dan anders, maar goed terug op het oude "je hebt gelijk '
beast
Feb 17 2007, 08:06 PM
QUOTE (Nightmare @ Feb 12 2007, 10:51 PM)

maar dit is wel iets, waarmee je jezelf dom kunt houden, en er vanuit bent gegaan wat de politie zelf in de locale krant verteld !!
dat is toch niet moeilijk
CinEti
Feb 18 2007, 09:47 PM
QUOTE (Hondapower @ Feb 11 2007, 10:37 PM)

waar je vooral op moet letten is de politie.
Je mag alleen de achterruit tinten en de achterste zijruiten. Ik zou dan een vrij lichte tint pakken anders wordt het verschil met de andere ruiten te groot.
Is de auto op jouw avatar jouw eigen auto?
Daar kan ik op zien dat jouw voorste zijruiten ook zijn getint..toch?
Betekent dat dan ook een boete van 90 euro voor jou, iedere keer dat ze je betrappen?
goelette
Feb 18 2007, 11:30 PM
ja, hij heeft er al minstens twee gehad..

Weet niet of de folie er inmiddels nog opzit?
Ik heb het bij mij in ieder geval verwijderd na de eerste bekeuring.
Hondapower
Feb 20 2007, 03:22 PM
2 gehad, eerste keer 95 euro voor objecten op de ruit dacht ik, beroep aangetekend en verloren.
tweede keer gehad (op de dag dat ik het zowieso wilde verwijderen, serieus) voor verkleuring van het glas, 75 euro. Beroep aangetekend en dit keer wel gewonnen.
Dus.....
Maar wel meteen na de 2e keer de folie van de voorste zijruiten gehaald. Foto is al 2 jaar oud.
Dhunter
Feb 26 2007, 08:47 PM
ik heb nu al al zeker 4 maanden alle ramen (behalve voor) beplakt met light gray 35% folie, dus een licht doorlaat van 65% (volgens het kranten artikel mag het. maar volgens hondapower zijn 70% mag het weer niet)
en daarbij kom ik gemiddeld 5 keer per week politie tegen, want bij ons in het drop word een paar keer per week gecontroleerd op gordels, snelheid etc. ben laatst nog aangehouden tijdens een alchohol controle, kom op de snel weg als ik naar me werk rij en weer terug. ook vaak de politie tegen, maar ben nog niet aangehouden, en bij de alchohol controle werd er ook niks van gezegd, dus het blijf voor mij nog steeds onduidelijk wat nu wel, en wat niet mag..
Nightmare
Feb 26 2007, 10:46 PM
ligt er maar net aan, waarop ze moeten controleren. agenten krijgen ook gewoon voor begin van het werk opgelegd waarop te letten.
ik ben er ook altijd goed vanaf gekomen met mijn oude accord. als je in een gehucht of rustige stad of dorp woont, heb je zowiezo meer geluk met tuning dan in de grote steden.
Hondapower
Feb 27 2007, 12:47 PM
QUOTE (Dhunter @ Feb 26 2007, 08:47 PM)

ik heb nu al al zeker 4 maanden alle ramen (behalve voor) beplakt met light gray 35% folie, dus een licht doorlaat van 65% (volgens het kranten artikel mag het. maar volgens hondapower zijn 70% mag het weer niet)
en daarbij kom ik gemiddeld 5 keer per week politie tegen, want bij ons in het drop word een paar keer per week gecontroleerd op gordels, snelheid etc. ben laatst nog aangehouden tijdens een alchohol controle, kom op de snel weg als ik naar me werk rij en weer terug. ook vaak de politie tegen, maar ben nog niet aangehouden, en bij de alchohol controle werd er ook niks van gezegd, dus het blijf voor mij nog steeds onduidelijk wat nu wel, en wat niet mag..
Ik heb er anderhalf jaar mee rond gereden totdat ik door de KLPD van de snelweg af ben geplukt. Het is maar net waar ze op (moeten) letten.
De ramen moeten 70% licht doorlaten. Vrijwel altijd zijn de ramen origineel al zo donker. Plak je er dus 35% folie overheen, dan zit je nog maar op 35% licht over.
Dat mag dus niet. De rechter redeneert dan dat die folie het zicht belemmert en dus is een folie een object dat het zicht belemmert à 95 euro boete.
Dhunter
Feb 27 2007, 07:23 PM
QUOTE (Hondapower @ Feb 27 2007, 12:47 PM)

Ik heb er anderhalf jaar mee rond gereden totdat ik door de KLPD van de snelweg af ben geplukt. Het is maar net waar ze op (moeten) letten.
De ramen moeten 70% licht doorlaten. Vrijwel altijd zijn de ramen origineel al zo donker. Plak je er dus 35% folie overheen, dan zit je nog maar op 35% licht over.
Dat mag dus niet. De rechter redeneert dan dat die folie het zicht belemmert en dus is een folie een object dat het zicht belemmert à 95 euro boete.
dan denk ik dat mijn tijd nog zal komen :-P want zoals als jij het nu uitlegt heb ik het zelf nog niet bekeken!
en vind het zowieso krom dat de regels van apk en die van de politie door elkaar heen lopen, want op L1 zeiden ze straks dat het voor apk niet uitmaakt dat je van buiten niet naar binnen kan kijken, maar wel dat je van binnen goed zicht van buiten hebt, en van de poltie moet je juist wel van buiten naar binnen kunnen kijken.. dus vind eigenlijk dat ze die regel gewoon gelijk moeten trekken
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.