Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Moterblok Afgeknepen?
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
Dhunter
ik heb een honda civic coupe ls uit 1997 met een D16y7 motorblok, dus de 1.6 sohc 16v (105pk@6200tpm en 140nm@4500tpm)

maar ik kwam laatst een test tegen die over mijn auto ging, en daar stond het volgende in

"De Coup‚ is alleen leverbaar met de aluminium 1,6-liter zestienklepper. Hij heeft geen VTEC-systeem, maar is overigens wel de eerste produktiemotor die voldoet aan de strenge eisen in de Californië voor LEV’s (Low Emission Vehicles ofwel Lage Emissie Voertuigen)."

dus ik vroeg me af of het blok niet op de een af andere manier afgeknepen is. of misschien beschikt over een egr systeem. want ik ben van menig dat de D16y7 weinig pk's heeft als ik het ga vergelijken met de honda civic coupe (bj v.a 1994) 1.5 sohc 16v non vtec {102pk) en de honda civic sedan (bj v.a 1991 1.6i sohc 16v non v-tec (125pk)

en dat had ik nog een vraag over de katalysator.. dit zit bij mijn blok meteen vast aan het uitlaat spruitstuk, dus aan de voorkant van de auto zegmaar.. en ik heb al op internet rond gekeken, maar kan nergens iets vinden of er een katvervanger voor te krijgen is. of dat ik meteen een spaghetti spruitstuk moet monteren.

alvast bedankt voor de antwoorden

greetz marcel
TERROR
Misschien kun je via de ECU ook nog wat paardjes winnen.
Spagetti met de rest erbij zou zeker een vermogens toename moeten opleveren maar weet niet of ze deze verkopen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.