twanky
Mar 4 2007, 12:15 PM
dag allemaal, ik ben zeer geinteresseerd om een h22 engine swap te doen met mijn '89 prelude. maar ik zou hierover wat informatie willen krijgen, ik heb zelf redelijk veel informatie gekregen op amerikaanse sites hierover maar eingenlijk niks van nederland gevonden. heeft iemand dit mischien al gedaan in nederland? graag zou ik willen weten welke "mounts" (waar de motor aan het frame is bevestigd) zij hebben gebruikt en heb nog ook een paar andere vragen. nou ja mijn vraag luid eingenlijk, heeft iemand dit (in nederland of belgie) al gedaan?
groetjes,
c.
Hondapower
Mar 4 2007, 08:23 PM
Tja de H22 wordt niet zo heel veel gebruikt als swap.
Met passen en meten is het altijd wel erin te krijgen. Motorsteunen zul je zelf moeten maken of anders zlef op het frame lassen.
Daar zijn denk ik geen conversiesetjes voor.
Je krijgt ze wel voor een Civic enz maar voor een oude Prelude is de markt te klein.
goelette
Mar 4 2007, 10:20 PM
H22 wordt wel vaker geswapt, en de laatste tijd steeds meer, maar ik ken niemand die in een 89 prelude rondrijdt, laat staan die er een H22 in heeft geswapt...
In mijn accord aerodeck heeft de vorige eigenaar een H22 geswapt, maar die paste er zo in. In nieuwere preludes is de h22 geleverd, dus dat moet ook passen, maar hoe dat zit met een 89...?
Lijkt me wel erg gaaf trouwens, dus veel succes ermee, en hou ons op de hoogte!
twanky
Mar 4 2007, 11:54 PM
hoi mensen, nou ik heb er veel mee gepraat in forums van america. daar word het blijkbaar meer en meer gedaan die h22 swap voor de oude preludes. er zijn wel "mounts" (sorry weet het nederlandse woord hier niet van) die je kunt kopen tegenwoordig maar dan verlies je wel je AC en de stuur bekrachtiging (dat laatste vind ik wel een beetje vervelend) en ze kosten 500 dollar wat ook niet niks is. en het volgende probleem is de bedrading. ze vertelden me (op die amerikaanse forum dus) dat ze iemand hadden die dat voor je kon regelen, je moet je eigen kabelbbom en die van de h22 opsturen en dat kan hij daarvan eentje maken voor je auto. maar ja dat word weer helemaal daar sturen en daarna terug naar nederland... weet iemand voor dat laatste mischien een oplossing?
Hondapower
Mar 5 2007, 09:36 AM
Je verliest de AC en stuurbekrachtiging omdat er geen plaats is voor die dingen.
500 dollar is echt niet zo heel veel voor nieuwe motorsteunen, je hoeft dan waarschijnlijk zelf niks meer te lassen.
kabelboom is altijd een enorm prutswerk, maar het is wel te doen.
TERROR
May 30 2007, 04:23 PM
Misschien kun je op www.hondaswap.com wat meer info vinden.
Helaas verschillen sommige dingen nog wel eens maar de grootste lijnen kun je er wel mee volgen.
deathmetalblauw
May 30 2007, 08:30 PM
Vraag het eens op een Ned. Prelude forum.
http://allhondafriends.com/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.