Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Turbo
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > CRX / Del Sol
Delsol Vtec
Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier, ik heb al een hoop gelezen en het lijkt me een super gezellige Forum.
Ik heb een Honda delsol VTI-E uit 1993, nou ben ik zondag 1 april naar Assen geweest (japanse Autodag) en daar heb ik veel leuke dingen gezien.
Zo zag ik dat er veel au'to's zijn met een turbo erbij op geknupt.
Nou heb ik daar een paar vraagjes over.
1. Kan dat maarzo? of moet ik eerst andere dingen aan passen
2. Wat kost zo'n turbo ongeveer en wat heb ik allemaal nodig buiten een spruitstuk, turbo, intercooler en slangen.
3. Zal het me veel opleveren? of zal het niet veel uit maken omdat je ECU toch niet meer brandstof inspuit.

Qua uiterlijk is mn delsol wel klaar zo dus ik wou nu eens beginnen met het motorische gedeelte alleen was ik niet van plan om er een ander blok in te zetten of om met nokkenassen te beginnen enzo.

Vriendelijke groet,
Erik van Sloten.
Hondapower
een vti is een goede basis.
Als je het niet te gek maakt zijn interne blokaanpassingen niet nodig.

Een turboset op zich is niet extreem duur, je hebt er al rond de 2000.
Maar je moet daarnaast nog diverse aanpassingen doen aan motormanagement, benzineinspuiting enz. En dat kost ook weer een hoop.
Dan nog wat laten afstellen en je portemonnee is leeg.

Er zijn spullen op de markt waarmee je je ECU voor de gek kunt houden maar dat is bij lange na geen ideale opstelling.
In een del sol vti zit een OBDI ECU en die is het beste te chippen van allemaal.
Delsol Vtec
Hey bedankt,

Je wilt dus zeggen dat ik er met een 2000 euro nog niet ben. Heeft zo'n turbo dan wel veel effect?
Je hebt het er ook over dat de ecu goed te chippen is, is chippen alleen dan ook al voldoende voor de nodige extra pk's?
Het gaat mij er vooral om van 2500 toeren tot de 5200 (de vtec begint).
Wat is het makkerlijkst en vooral het goedkoopst om de 160 pk's al eerder te krijgen als alleen op de hoge toeren?

Groet erik.
Hondapower
Als je de 160pk eerder in de toerencurve wilt hebben, dan moet je een golf VR6 kopen.
Honda heeft er nu eenmaal voor VTEC gekozen en dat werkt vooral bij hogere toeren.
Onderin heeft het dan niet echt veel.
Met een turbo los je dat ook maar gedeeltelijk op.

Alleen chippen op een ongetunede motor heeft ook niet zoveel zin.

Beste kun je een kijken op het forum van de honda-fanatics, daar zitten er veel met een turbo op de Honda.
Daar zit dan ook de DIY kennis.
Del-Sol20
Vraag even bij Delsolclub.nl, daar is iemand die een turbo op een Vti is aant zetten,

Ps vergeet ook niet de remmen!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.