Help - Search - Members - Calendar
Full Version: DelSolBoy!!!
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > CRX / Del Sol
Merlijn

die is zo bruut dat ik erg hard over aan het denken ben om eenzelfde targa te gaan opknappen. maar waar ga ik hem zolang zetten..... :hoho
Maxim
Bij mij natuurlijk totdat die klaar is. Dan rij ik er ondertussen wel mee
Hondapower
Een targa hoef je niet op te knappen, die maak je alleen maar mooier.
Maxim
Inderdaad, of wil je een schade Targa kopen. Zou ik absoluut niet doen vanwege de open constructie. Als ie scheef is......oei
Hondapower
vooral met een schade-E, dat krijg je volgens mij nooit meer gemaakt.
Merlijn
nee, van een gewone standaard targa, iets HCZL waardigs maken.

Ik ben er alleen nog niet uit of het een VTI of een VTI-E wordt.
Maxim
Maroeska wil misschien een Targa gaan kopen. Dan wil ze een VTi en ik denk dat ik haar af zal raden om een met E-dak te pakken.

Ten eerste: een normaal hand dak heb je sneller erop en eraf in tijd gezien.

Ten tweede: Het mechanisme kan na 10 jaar toch kapot gaan en ik wil niet weten wat dat kost.

Ten derde: de ruimte die je inlevert en het extra gewicht wat je ook nog eens krijgt. Hij weegt 1150 KG. Dat is te zwaar.

Dus als IK er weer eentje zou kopen, dan een zonder E-dak.
Hondapower
Wil Maroeska wel een VTI of is voor haar een ESI net zo goed?

Een ESI heeft toch ook al 125pk.

Natuurlijk is de VTI zeker te verkiezen boven de ESI, maar tegen welke prijs.
Maxim
Ze wil zelf een VTi, want ze vind dat ding van DelSolBoy nog geen haring van een bord af trekken..

Neeeeee, dat is een grapje. Die Del Sol van hem is behoorlijk rap voor een ESi. Maar toch wil ze het liefst de VTi. Maar dan ZONDER E
goelette
ik weet er nog een te koop voor 5500. blauw, 17"velgen, lexuslook achterlichten, handdak, esi, verlaagd enzo

Greetzz
Maxim
Ik zeg toch VTI....
goelette
wie zegt dat ik het tegen jou had :P

Greetzzz happy.gif
Merlijn
een haring van een bord, is dat weer iets nieuws ??? :sarc

Besides, wat is (precies) het verschil tussen een ESI en een VTI-(E)
Maxim
Een ESI heeft een enkele nokkenas-motor en levert 125PK. Dat is dezelfde motor die Hondapower in zijn vorige civic had.

Een VTI is een motor met dubbelle nokkenas en levert 160PK. Die had ik in mijn Del Sol en Hondapower in zijn huidige Civic.

Beide motoren hebben het VTEC systeem.

Dus:

ESI = SOHC VTEC -> 125PK
VTI = DOHC VTEC -> 160PK

Het eetje achter VTI-E geldt alleen als aanduiding bij de Del sol om aan te geven dat het dak electrisch is i.p.v. een dak dat je met de hand moet afnemen.

Je hebt ook nog VTEC-E en dat betekent dat je een economische motor hebt i.p.v. een "race"-motor
Hondapower
En de VTEC-E krijg je niet in de targa
Merlijn
En dus wordt het een Del Sol VTI :P

Dank U!
Nightmare
ik ben zelf ook niet zo te spreken van de ESI !!!
in de eerste tot de derde versnelling is het echt wel vliegen.....tot 140/150 km/p.u in z'n derde versnelling,maar dan komen de kamelen !!! vanaf de vierde niet meer vooruit te branden !!! hij accelereerd dan nog wel,maar niet zo spectakulair.
ben zelf aan het denken om er een snellere nokkenas,uitlaat spruitstuk en chip in te zetten en de inlaat spruitstuk te polijsten.
(chip dacht ik al te hebben,maar niet dus)
scheeld ook weer een pk'tje of 15 / 20.
eventueel nog kat vervanger voor die laatste 5 tot 10 pk.
zo kom ik dan toch nog uiteindelijk op zo'n 140 tot 145 pk.
maar dan wel 1000 euro's armer !!
deze kombinatie schijnt wel goed te werken.ik heb al verschillende mensen met ESI'tjes en deze combinatie gesprokenen,en het schijnt dan zelfs voor een (standaard) VTI moeilijk te worden.(met de nadruk op "moeilijk")het blijft toch een VTI met 160 pk.
ik ben benieuwd !!! want ik ga dit zeker doen.
Merlijn
keep me informed happy.gif

het hangt er een beetje vanaf wat het lease-tarief voor de Nieuwe accord Diesel gaat doen.
Wordt 'ie te duur voor mij, dan een civic sport, met ernaast een Targa om op te bouwen. I'll keep you informed happy.gif
Maxim
Ik ben ook benieuwd.

Maar is het niet voordeliger om er dan een VTI blok in te hangen?

Ze zijn wat moeilijk uit te halen, maar als je al die dingen verandert hebt, dan blijft er niet veel meer over. En als je die dingen op een VTI zet, dan ga je richting de 180-185 PK.
Nightmare
ja,ja....zoals je zelf al aangeeft,die blokjes zijn best schaars !!
maar dan moet ik teveel aanpassingen gaan maken.
zoals de comp,kabelboom,cokpit,versnelingbak enz,enz,enz.
en dan nog wat dat allemaal gaat kosten !! dat gaat geheid over de 2500 euro heen !!
dan kan ik (en dan spreek ik voor mij) beter mijn blokje onderhanden nemen,en daar zo'n 20 /25 pk meer uit toveren,kost me dan zo'n 1100 euro,en scheelt me een heleboel werk.
en zoals ik al zei,schijnt het al best spectculair te zijn om een ESI blokje te kietelen.
Hondapower
Je kunt nog best wel wat vermogen uit de ESI krijgen als dat nodig is.
Je krijgt er van alles voor.

Een B16A2 motor kun je zowieso tegenwoordig wel vergeten zonder de auto eromheen.
Veel te gewild. Die blokken zijn al schaars, en als iedereen zo'n ding wilt hebben, schieten de prijzen de lucht in.
Hondapower
DC Sports uitlaatspruitstuk wordt ook voor die van jou gemaakt, idd andere nokkenas, een cold airintake, middendempervervanger, andere einddemper, lichtere velgen, enz enz. Het polijsten van de in en uitlaatkanalen kan best wat extra vermogen opleveren.
Maar vervang eerst maar eens de hele in- en uitlaatlijn door zeer hoogwaardig spul.
Nightmare
ik heb een chippie besteld !! moet de motor een boost van zo'n 12 pk leveren !! de producerende fabrikant zelf garandeerd 18 pk,maar de verkoper zegt hiermee gemiddeld 12 tot 13 pk erbij te krijgen. :sarc
ben benieuwd !!!!! :P
delta_lima
he hallo allemaal, was ff aan het lezen hier en wou toch ff reageren op Maxim zn reply, deze klopt namelijk niet helemaal.

Een Esi heeft ook een dubbele nokkenas en geen enkele, zoals hij doet voorkomen,
het enige verschil is dat de Esi, alleen een vtec nokkenas heeft op de inlaatkleppen,
de Vti heeft vtec op alle 2 de nokkenassen vatten jullie?

Dat maakt het verschil tussen de 125->160pk.

Trouwens de Esi is ook in een E-type geleverd,

Mzzls allemaal, Delta_lima
Pasadino
volgen s mij klopt het niet of zitten de Esi nokken assen onder mekaar??
Hondapower
Originally posted by delta_lima

he hallo allemaal, was ff aan het lezen hier en wou toch ff reageren op Maxim zn reply, deze klopt namelijk niet helemaal.

Een Esi heeft ook een dubbele nokkenas en geen enkele, zoals hij doet voorkomen,
het enige verschil is dat de Esi, alleen een vtec nokkenas heeft op de inlaatkleppen,
de Vti heeft vtec op alle 2 de nokkenassen vatten jullie?

Dat maakt het verschil tussen de 125->160pk.

Trouwens de Esi is ook in een E-type geleverd,  

Mzzls allemaal, Delta_lima

Een ESI heeft toch echt maar 1 nokkenas hoor.
Alleen op die nokkenas zitten 4 extra 'VTEC-nokjes' voor de inlaatkleppen.
Maxim
Delta, een ESi heeft maar 1 nokkenas. Het is een SOHC motor.

Ik denk dat je in de war bent met het NON-VTEC blok van de type 2. Op sommige site (van gasten die niet weten waar ze het over hebben), of advertentie sites wordt een type 2 CRX vaak als esi aangeduid vanwege het 125PK vermogen. Maar dat is compleet verkeerd. Ten tijde van de CRX type 2 werd deze aanduiding nog helemaal niet gebruikt.

Dit is een ESi blokje:

Dit is hetzelfde blok dat in de Del Sol Esi hoort. En hij heeft echt (geloof me) maar 1 nokkenas. Het klopt dat alleen de inlaatkleppen een variabele timing hebben.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.