Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Welke Civic? 5de Gen.
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Civic
paradox
Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende modellen Honda Civic.

1.5 VEi:
939KG 66KW Stuurbekrachtiging, erg zuinig.

1.5 LSi:
950KG 66KW Stuurbekrachtiging, Centrale Vergrendeling, Electrische ramen voor.

1.5 DXi:
948KG 66KW Stuurberkachtiging.

De DXi is iets goedkoper in verzekeren maar daarvoor hoef ik het niet te doen. Ik ben dus aan het twijfelen tussen de VEi en de LSi. De LSi is iets luxer uitgerust en de centrale vergrendeling vind ik wel erg handig(is deze ook verkrijgbaar voor de VEi?). Daar tegenover staat het benzine verbruik van de VEi dat beduidend minder is. Ik zou het liefst een VEi willen aanschaffen alleen deze zijn vrij lastig uit te halen heb ik het idee. Ik heb op marktplaats gekeken maar daar vind ik alleen de 5deurs en niet de 3 deurs die ik zoek. Weet iemand waar ik deze auto het beste kan kopen? Wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!
Hondapower
het ligt ook aan de km stand en de staat van de rest van de auto.

Maar als je alleen naar de uitvoeringen kijkt....DXI of LSI.
VEI is een slappe shit motor.

De 1.5 DXI of LSI is echt snel voor een 1.5. Je bent met zo'n ding altijd snel weg bij het stoplicht.
De VEI is de allereerste VTEC-E en die is niet zo krachtig (iets van 95pk). Hij trekt niet zo goed, en vooral 'tussensprints' zijn zwak.
Met een DXI kun je in principe ook zuinig rijden. Als je in een VEI sportief gaat rijden, dan gebruikt ie net zo veel benzine...

deurvergendeling kun je zo'n universeel setje nemen voor een paar tientjes.
elektrische ramen daar heb je ook universele sets voor die niet zo duur zijn.

op een DXI was stuurbekrachtiging niet standaard.
paradox
QUOTE (Hondapower @ Apr 26 2007, 06:17 PM) *
op een DXI was stuurbekrachtiging niet standaard.

Hmmm autotrader zegt van wel.. of klopt het daar dan niet? Zou dit niet zo zijn dan is de keus snel gemaakt.. ga ik voor een LSi.. hiervan bevalt me het kanteldak sowieso ook erg. Graag meer info hierover!

Bedankt voor je reactie btw.. ik was eigenlijk echt opzoek naar een VEi maar dat zal dan dus niets worden!
Hondapower
kijk ook hier maar eens.
klik

Ik geef overigens alleen mijn mening, als je op zoek bent naar een vei dan rij er eens een keertje in ergens zou ik zeggen.
Ik weet alleen uit ervaring dat de opvolger-civic met de vtec-e van 115pk ook niet echt een sprint kanon is.
de vei heeft dan nog eens 20 pk minder.
daarintegen rijdt een dxi/lsi wel uitstekend. die heb ik zelf ook gehad en mijn zus heeft deze ook.
Daarnaast kun je voor een dxi/lsi wel wat leuke tuningspulletjes kopen.

Maar nogmaals, je weet het verschil pas als je er in rijdt.
lord_fornax
QUOTE (Hondapower @ Apr 26 2007, 06:17 PM) *
... Je bent met zo'n ding altijd snel weg bij het stoplicht.
...

Moet het wel eerst groen zijn..
TERROR
Zou voor de LSI gaan. (hebben er zelf ook nog eentje)
Lekker al die opties en voor de 90 pk die erin zit (dualpoint) is hij zeker best rap.

DXI is leuk maar erg standaard. De mijne had overigens wel stuurbekrachtiging.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.