legend01
Jul 5 2007, 10:54 PM
Hallo,even een vraagje:krijg ik een D16A9 blok compleet omgezet in een Del-sol,hier ligt nu een D16Z? in,is een ESI blok.
Is dit mogelijk zonder te veel aan te passen?
Hondapower
Jul 6 2007, 09:20 AM
Het kan wel. Maar een D16A9 is een heel oud beestje en die heeft ook geen katalysator.
Totaal zinloze swap dus.
Een Esi motor is een D16Z6. Kun je dan beter swappen voor dezelfde of je legt er een B16A2 in.
legend01
Jul 6 2007, 10:09 AM
Mijn vraag is eigenlijk wat ik dan allemaal moet aanpassen en gaat dat met de motorsteunen. ik weet dat de D16A9 aan de voorkant een motorsteun heeft en die heeft de D16A6 niet, die heeft de motorsteun aan de bak die trouwens ook hydraulisch is (voor de slimmeriken onder ons,ik bedoel dus de bak en niet de motorsteun) en de D16A9 heeft een kabelbediende bak, kan ik die hydraulische bak op de D16A9 monteren.
Kan ik de kabelboom van de D16A6 gebruiken op de D16A9 of moet ik dan de kabelboom ook ombouwen en waar moet ik nog meer rekening mee houden. Ik weet dat de ESI een kat heeft,maar dat is het minste probleem.
legend01
Jul 6 2007, 10:15 AM
En nee, ik heb geen DEL-SOL, die heeft een kameraad van mij.
Hij heeft interesse in mijn blok omdat die blijkbaar getuned is volgens de oude eigenaar van mijn Civic waar dit blok inligt.
Hondapower
Jul 6 2007, 12:38 PM
De kat is juist het grootste probleem.
Je kunt niet zomaar een kat leggen onder een motor die ontworpen is voor zonder kat.
Die lambda moet dan ook aangestuurd worden.
De kabelbomen zijn ook in zijn geheel niet uitwisselbaar.
En je zit idd met het probleem van de koppeling.
Uiteindelijk is het wel passend te maken maar om zoveel werk en risico te lopen voor maar een paar pk meer.
Een Z6 heeft 125 pk met kat, een A9 132 oid zonder kat.
Stel die A9 is wat getuned dan heeft ie misschien 140/145 pk. Leg je die in de del sol met kat dan hou je nog maar 130/135 pk over.
Dus een hele swap met een veeeeel ouder blok voor maar 10 pk meer. Kan ie beter een ander spruitstuk enz monteren.
legend01
Jul 8 2007, 01:27 AM
Oke, het hele gebeuren gaat niet door, kan slotje op.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.