Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem Koppeling Accord Coupe Uit '95
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
hondatuner
hey allemaal.

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum ben.
Zelf rij ik al meer dan 3 jaar honda te gekke autos echt.
Maar nu is mijn probleem.

Ben in het bezit van een honda accord coupé uit 95 met een 2.0 ltr 16v ls.
Afgelopen woensdag wou ik terug rijden naar huis van mijn werk het regende die dag best wel
ik wil optrekken de weg op en het enigste wat gebeurde was dat de toerenteller opliep maar de auto bleef staan
ik zelf dacht dat de banden spinde dus ik schakelde naar de 2 en nog niets bleef nog staan dus ik zet hem in z'n vrij
waarnaar er een behoorlijke stank kwam net rottende eieren tongue.gif .
Iedereen weet dan dat de plaat is verbrand dus ik wil verder rijden en de koppeling pakt pas op het laatste moment.
Nou dacht leuk koppeling is op.
Nu is het rare als de auto een dag heeft gestaan en ik wil rijden is er niets aan de hand en kan ik gewoon schakelen en de koppeling pakt ook als nieuw maar zodra die warm is is het afgelopen doet hij niets meer alleen maar slippen.
Nu heb ik het nagekeken kan zelf niets vinden alleen dat bij de koppelingspedaal daar zit die hydrolische zuiger en daar lekt hij olie weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Ik heb de auto pas een maand en ik neem aan dat in een maand tijd de plaat niet op kan zijn.
Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen.

M.v.g

Jeffrey schaefer
legend01
Als ik het goed begrijp is jouw koppeling hydraulisch bediend en als deze hydraulische bediening lekt dan kan deze geen druk opbouwen en de drukgroep niet vrijmaken,dus met als resultaat dat je niet kunt koppelen, maar snap niet dat je 'm toch in de versnelling hebt kunnen duwen zonder gekraak enz.enz.
goelette
sterker nog, zijn probleem is kennelijk dat hij wanneer hij de koppeling op laat komen, er niets gebeurt. Dus in de versnelling zetten kan altijd, waarschijnlijk zelfs als hij de koppeling niet indrukt?
Klinkt heel erg als versleten platen; kan gebeuren dat ze het soms wel goed doen en soms niet. Ik zou gewoon je koppeling vervangen. En als je die vervangt, meestal het best om ook de drukgroep mee te vervangen. Dan zal alles wel weer werken.

Als je het hebt over lekke koppelingcylinder, zou ik dat eerst even fixen, wie weet helpt het toch, en dit moet je sowieso repareren. koppeling vervangen kan daarna altijd nog.
Hondapower
In een maand tijd kan de plaat niet op zijn maar wel in die maand kapot gaan natuurlijk.
idd eerst even die cilinder nakijken, maar lijtk me dat dat het probleem niet is, want anders krijg je m niet eens in de versnelling met lopende motor.
Dus ik denk vrijwel zeker versleten koppelingsplaat.
legend01
QUOTE(goelette @ Aug 12 2007, 06:58 PM) *
sterker nog, zijn probleem is kennelijk dat hij wanneer hij de koppeling op laat komen, er niets gebeurt. Dus in de versnelling zetten kan altijd, waarschijnlijk zelfs als hij de koppeling niet indrukt?
Klinkt heel erg als versleten platen; kan gebeuren dat ze het soms wel goed doen en soms niet. Ik zou gewoon je koppeling vervangen. En als je die vervangt, meestal het best om ook de drukgroep mee te vervangen. Dan zal alles wel weer werken.

Als je het hebt over lekke koppelingcylinder, zou ik dat eerst even fixen, wie weet helpt het toch, en dit moet je sowieso repareren. koppeling vervangen kan daarna altijd nog.

Ik zou gewoon een compleet set nieuw monteren, indien nodig, na het herstellen van de drukcilinder. Hier bedoel ik dus mee, frictieplaat, drukgroep en druklager.
goelette
QUOTE(legend01 @ Aug 13 2007, 11:30 AM) *
Ik zou gewoon een compleet set nieuw monteren, indien nodig, na het herstellen van de drukcilinder. Hier bedoel ik dus mee, frictieplaat, drukgroep en druklager.

ja dat zeg ik toch, aardappel...
Hondapower
was een bevestiging van wat hij dacht dat jij ook zou doen dan.
legend01
QUOTE(goelette @ Aug 13 2007, 01:36 PM) *
ja dat zeg ik toch, aardappel...

Nee, dat zeg je niet, je was het druklager vergeten.
Ik vul je gewoon aan.
goelette
tssk, dat snapt toch iedereen happy.gif
legend01
QUOTE(goelette @ Aug 20 2007, 08:19 AM) *
tssk, dat snapt toch iedereen happy.gif

Dat zou ik niet te hard roepen,heb al eens een klant gehad die alleen de koppelingsplaat vervangen wou hebben,heb 'm nog proberen te overtuigen om een compleet set te kopen, maar hij wilde niet(eigenwijs)luisteren,heb toen alleen de plaat gewisseld en guess what, twee weken later had ik 'm weer voor de deur staan, het druklager naar de kloten. hij zei dus dat ik een k...t-monteur was,heb 'm dus duidelijk doch dringend verteld dat hij maar naar een ander moest gaan met zijn hoopje roest.
Hondapower
QUOTE(legend01 @ Aug 20 2007, 12:28 PM) *
Dat zou ik niet te hard roepen,heb al eens een klant gehad die alleen de koppelingsplaat vervangen wou hebben,heb 'm nog proberen te overtuigen om een compleet set te kopen, maar hij wilde niet(eigenwijs)luisteren,heb toen alleen de plaat gewisseld en guess what, twee weken later had ik 'm weer voor de deur staan, het druklager naar de kloten. hij zei dus dat ik een k...t-monteur was,heb 'm dus duidelijk doch dringend verteld dat hij maar naar een ander moest gaan met zijn hoopje roest.

Dat is ook wel heel erg dom.
Het is zoveel werk om een versnellingsbak uit te bouwen, en dan besparen op een druklager van 20 euro....
Dat je de drukgroep laat zitten ok, maar het druklager dat slijt echt wel in de loop der tijd.
hondatuner
Heyy allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.
Sorry dat ik nu pas reageer maar had alles in het werk gesteld om de wagen te laten maken.
De koppelingscilinder is compleet vervangen systeem ontlucht en nog steeds als ik de koppeling laat opkomen pakt hij echt op het allerlaatste moment.
Ik kan hem redelijk in de versnelling krijgen alleen als ik geschakeld heb en ik laat de koppeling opkomen dan pakt hij heel laat en normaal bij honda teminste wat ik gewent ben pakt hij al heel vroeg.

Volgende week wordt de auto gemaakt en komt er een nieuwe koppeling in samen met druklager en drukgroep.
Wel even een behoorlijk kostenplaatje maar ja dan rijdt hij wel weer tongue.gif

Ik hou jullie op de hoogte.
Als hij klaar is kom ik wel eens kijken bij jullie club.

Groetjes Jeffrey
legend01
Je bent altijd welkom.We zien je.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.