Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wat Heb Jij Net Gekocht?
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44
lord_fornax
QUOTE (Hondapower @ Jan 9 2008, 08:26 PM) *
... de marterverschrikker ...

Wellicht had je ook gewoon een stok moeten pakken en wat stro in kleren moeten stoppen, weet je wel, zo'n pop.
Had je heel wat accu's gespaard.. tongue.gif
Hondapower
Bij vorige civic heeft een marter eens een paar koelslangen kapot gebeten, en bij mijn ouders de kabels van de ontsteking.
Dus toen maar zo'n ding erin gehangen, en er nooit meer last van gehad.

Ik had de accu na laten meten bij Rotor en hij was gewoon echt defect.
Er was door de marterverschrikker (en alarm en radio) een continu lekstroom, die steeds de accu langzaam leegtrok.
En met het koude weer is de capaciteit lager, waardoor het nog sneller ging. Een accu houdt er niet van om ontladen te zijn, dan gaat deze kapot.
De 1e accu is toen onder garantie vervangen, de laadstroom was immers goed.
de 2e accu ging weer binnen 2 jaar kapot, maar toch was de laadstroom goed. Toen maar eens de lekstroom gemeten....
En die was eigenlijk helemaal niet zo hoog, iets van 120mA. Dat betekent dat bij volle accu van 44Ah dat deze binnen, de zelfontlading buiten beschouwing latende, 12 dagen leeg was.
Met koud weer is de capaciteit veel lager waardoor het binnen 2 dagen al raak was.

Met de marterverschrikker los nog steeds iets van 40mA, maar dat is niet erg.
Merlijn
QUOTE (Hondapower @ Jan 8 2008, 09:14 PM) *
Als iemand eens iets duurs wilt via de apple store, ik krijg er korting (meestal iets van 8 ŕ 10%) via de universiteit.
Als willekeurig voorbeeld; de allerduurste MacBook kost dan 215 euro minder.

Hmmmz. Macbook pro (Nederland: EUR 1999,- / USA: $ 2000...= EUR 1200...)

krijg je ook op appleUS korting? 2149[1].gif
Hondapower
tuurtlijk niet, maar jij kunt m toch wel btw vrij kopen hier?
Merlijn
niet echt rendabel. kan hem beter halen in de US en dan aan de zaak ' verkopen' en dan schijten op de garantie, maar wel 800 euro korting hebben, en dan afschrijven in 1 jaar.
goelette
waarom zuo je hem dan niet gewoon op de zaak in de VS kopen, waarom die omweg via privé? heb je helemaal niks aan. Investeringsaftrek krijg je toch wel, vraag me alleen af waarom je zou afschrijven op 1 jaar. kan neem ik aan via startersfaciliteiten die je nog hebt? Doen wij nooit.
Merlijn
waarom zuo je hem dan niet gewoon op de zaak in de VS kopen,

Dat wordt lastig als de VS site geen shipping naar de NL regionen doet wink.gif
goelette
QUOTE (Merlijn @ Jan 13 2008, 09:12 PM) *
Dat wordt lastig als de VS site geen shipping naar de NL regionen doet wink.gif

En hoe haal je hem dan privé in de US..?
Merlijn
Dat kun je iemand anders laten aankopen en doorsturen...met de iphone ook gedaan.

Om nou mijn CC aan iemand mee te geven vind ik wat ver gaan wink.gif
peewee
Sony ericson K850I cybershot, kan ik fotos make van vette autos als ze langs rijde hoef ik er niet eerst voior te springen zodat ze stil staan tongue.gif
Black Knight
ik was gisteren al gekocht met laptop van windows vista biggrin.gif
beast
lidll?
lord_fornax
Da;s een nieuw merk Windows Vista, Staat er Acer als OS op??
Black Knight
QUOTE (lord_fornax @ Jan 22 2008, 09:47 AM) *
Da;s een nieuw merk Windows Vista, Staat er Acer als OS op??

acer nee, compaq heel veel in
Nightmare

werd weer tijd voor iets nieuws ........

is ook weer een HP met 17" breedeeld. nu met dual core duo - 2ghz processor, 2 gb werkgheugen en 160gb hd.

alleen die Vista gaat er gelijk vanaf !! heb er 10 minute naar gekeken, mee gespeeld, en gelijk weer uitgezet. jakkes !!! alles zoeken, nieuwe buttons, enz. dan maar weer XP.
lord_fornax
QUOTE (Nightmare @ Jan 30 2008, 12:22 AM) *
alleen die Vista gaat er gelijk vanaf !! heb er 10 minute naar gekeken, mee gespeeld, en gelijk weer uitgezet. jakkes !!! alles zoeken, nieuwe buttons, enz. dan maar weer XP.

Toch is Vista niet zo heel erg, in ieder geval niet zoals jij aangeeft. Op grafisch gebied vind ik het wel wat hebben, maar technisch is het kl*te..
Hondapower
Een interne kaartlezer met Esata aansluiting aan de voorzijde voor....
9 Euro incl verzendkosten...Lang leve HongKong!
En hij is een stuk sneller dan mijn andere usb kaartlezer.

Ik heb m besteld bij DealExtreme. Daar hebben ze ontzettend veel goedkope spulletjes en gadgets.

Ik had nog gekeken op tweakers.net in de pricewatch bij de diverse webshops.
Maar overal zijn de lezers tussen de 10 en 20 euro en vaak komt er ook nog zo'n 6 ŕ 10 euro verzendkosten bij. Daar heb ik er dan nu 2 voor.
Nightmare
QUOTE (lord_fornax @ Jan 30 2008, 09:23 AM) *
Toch is Vista niet zo heel erg, in ieder geval niet zoals jij aangeeft. Op grafisch gebied vind ik het wel wat hebben, maar technisch is het kl*te..

zal ook niet zo erg zijn, maar ik vind xp gewoon makkelijk in gebruik.
lord_fornax
QUOTE (Nightmare @ Jan 30 2008, 07:14 PM) *
zal ook niet zo erg zijn, maar ik vind xp gewoon makkelijk in gebruik.

Ik heb op mijn laptop Vista en XP multiboot.
Maar ... Vista gebruik ik eigenlijk ook nooit..
Black Knight
me laptop Compaq Type: PRESARIO V6660ED CORE 2 DUO T5450 250GB

Maxim
Allemaal aan de laptop...
Nightmare
desktop is zoooo ..... jaren 80 .......
Hondapower
Tja ieder zijn eigen voorkeur.
Ik heb zowel een laptop als een pc, maar ik zit altijd achter de pc en gebruik de laptop alleen voor studie en als mediacenter beneden bij de tv.

Misschien een idee: zet ergens verstopt in huis een NAS (netwerkschijf) neer die je aansluit op de router. Als er wordt ingebroken en de laptop wordt gestolen, of de harde schijf van de laptop gaat bv kapot, dan heb je in ieder geval de belangrijkste bestanden nog over. En als je dan een RAID 1 of 5 NAS hebt met meerdere schijven, dan is de data helemaal veilig.

Bij mij is 1x een schijf kapot gegaan, en dat is ******!
lord_fornax
Ik werk zowel op de PC als op de laptop.
Als ik een hele dag werk, zet ik me voor de PC, heb ik "oppasdienst", zit ik bij de laptop.

En natuurlijk is het ideaal om een laptop mee te nemen naar mijn klanten.
Heb zo al extra opdrachtjes binnen weten te slepen, door "even" snel een ontwerpje ergens voor te maken.

En een NAS, zijn allemaal leuke oplossingen, maar een Raid 5 heb je alweer minimaal 3 schijven nodig, wordt allemaal lekker prijzig voor thuis gebruik.
En dan nog, fikt je huis af, heb je nog niks.. Of een dikke stroompiek, heb je alle schijven naar de klitse..
peewee
ik kon het toch niet laten en heb net een autotje gekocht http://v2.showoffimports.nl/gallery/view_a...um71&page=1
Dat is hem. moet hem aleen nog ophale.
legend01
QUOTE (peewee @ Feb 16 2008, 08:28 PM) *
ik kon het toch niet laten en heb net een autotje gekocht http://v2.showoffimports.nl/gallery/view_a...um71&page=1
Dat is hem. moet hem aleen nog ophale.

Dat is een flinke prijs als je nagaat dat ik voor mijn VTI 6500 kwijt was, wat op zich wel een koopje was. maar heb ik wel zelf nog veel aan verbouwd.
Maarja, de ene koopt (of verkoopt) een auto die al klaar is en de ander verbouwd 'm zelf wat ik persoonlijk liever heb, maar dat is de hobby.Is niet voor iedereen weggelegd.
Nightmare
Da's een hele mooie auto Peewee !!!! veel plezier ermee.

en ........... doe nou eens wat voorzichtiger met deze auto ..... tongue.gif
legend01
QUOTE (Nightmare @ Feb 17 2008, 11:52 AM) *
Da's een hele mooie auto Peewee !!!! veel plezier ermee.

en ........... doe nou eens wat voorzichtiger met deze auto ..... tongue.gif

Daar ben ik het zeker volledig mee eens.
peewee
ik heb hem zonder de velgen gekocht en ik ga nog wel wat eraan veranderre, vind de velgen wel mooi maar ik maak hem liever naar mijn eigen smaak, zonder de velgen erbij heb ik ook 6500 betaald. en ik vind dat hij het waard is want hij ziet er echt nog heeel goed uit, en hij heeft een paar dinge die ik zelf ook erop zouw make wat me ook een hoop geld bespaard zoals xenon custom lipkit en van voor tot achter een dikke pijp wat ookal snel een kleine 1000 euro kost, dus betaal ik liever 6500 voor deze dan 5500 voor een nette orginele. Maar kan nu echt niet wachte tot ik hem heb.
Avaloon
Proficiat met de nieuwe aanschaf... Ziet er mooi uit.....

En wanneer krijg je hem?
Nightmare
QUOTE (peewee @ Feb 17 2008, 01:03 PM) *
ik heb hem zonder de velgen gekocht en ik ga nog wel wat eraan veranderre, vind de velgen wel mooi maar ik maak hem liever naar mijn eigen smaak, zonder de velgen erbij heb ik ook 6500 betaald. en ik vind dat hij het waard is want hij ziet er echt nog heeel goed uit, en hij heeft een paar dinge die ik zelf ook erop zouw make wat me ook een hoop geld bespaard zoals xenon custom lipkit en van voor tot achter een dikke pijp wat ookal snel een kleine 1000 euro kost, dus betaal ik liever 6500 voor deze dan 5500 voor een nette orginele. Maar kan nu echt niet wachte tot ik hem heb.

helemaal mee eens.
beast
succes ermee en hou dit keer heel
Hondapower
Nieuwe remblokken en remschijven van Nipparts voor de Civic van Mark:

160 Euro lichter. Ze zitten alweer erop. Was snel klaar; in drie kwartier had ik beide kanten af.
Heb er wel eens langer over gedaan, maar sinds ik erachter ben gekomen dat je de zuiger heel gemakkelijk terug kunt persen met een lijmtang ipv klooien met een waterpomptang, gaat het een stuk sneller.

Kooptip Goelette: J-Parts.nl
Schijven + blokken Nipparts + verzendkosten 100 Euro!
goelette
ik zie dat je de tip er al bij hebt gezet, wilde ik ook net gaan doen happy.gif Scheelt 60 euri biggrin.gif
peewee
QUOTE (Avaloon @ Feb 17 2008, 02:59 PM) *
Proficiat met de nieuwe aanschaf... Ziet er mooi uit.....

En wanneer krijg je hem?

Denk dat ik hem zaterdag ga halen, anders moet ik vrij vragen en dat wil ik niet.
beast
nieuw skaileer gekocht voor het bekleden van soundhoedenplank a 9 euro per strekkende meter[ 1.40 mtr breed]
goelette
een ratelverlengsetje, een gpsantenne, een high jack, een cruisecontrol, 100 stekkertjes, een vetpers, een wasborstel, een 12v-230v omvormer en een sigaretteaanstekerplug.
beast
QUOTE (goelette @ Mar 4 2008, 06:23 PM) *
een ratelverlengsetje, een gpsantenne, een high jack, een cruisecontrol, 100 stekkertjes, een vetpers, een wasborstel, een 12v-230v omvormer en een sigaretteaanstekerplug.

nu al kerstmis??????????????
Hondapower
2 leibomen in de tuin, zelf geplant. Het zijn sierkersen.

En voor 6 Euro per m2 hebben we de oprit laten bestraten.
De stenen hebben we al een keer ergens uit kunnen halen voor niks.

Maxim
QUOTE (Hondapower @ Mar 5 2008, 09:21 AM) *
En voor 6 Euro per m2 hebben we de oprit laten bestraten.
De stenen hebben we al een keer ergens uit kunnen halen voor niks.

Dat is behoorlijk goedkoop !!!
beast
QUOTE (Maxim @ Mar 5 2008, 03:31 PM) *
Dat is behoorlijk goedkoop !!!

heeft ie zeker een paar Polen gevonden die het deden [hihihihih] rolleyes.gif
Nightmare
een Alfa 156 2.0i 24v TS Selespeed met 170 pk !!
bwj '99

selespeed staat voor half automaat. dus met 2 knoppen + en - flipperen aan het stuur, of met de pook op en neer, of door knopdruk gewoon automaat.
alleen niet automaat als gewoonlijk, maar als deze overschakeld klinkt het alsof er toch gekoppeld word, en verder schakeld naar een hogere versnelling. best raar, maar wel zuiniger als een gewone automaat.
is voorzien van diverse dingen als een nieuwe KW schroefset, spagetie spruit, kat vervang, dikkere demper, tuning chip, dikkere remmerij, diverse GTA delen, enz.
was van een echte Alfa freak van de 156 club, die wel graag een v6 wilde gaan rijden.

de V6 was heel erg gulzig met de benzine. vandaar deze wijziging.
legend01
QUOTE (Nightmare @ Mar 9 2008, 04:22 PM) *
een Alfa 156 2.0i 24v TS Selespeed met 170 pk !!
bwj '99

selespeed staat voor half automaat. dus met 2 knoppen + en - flipperen aan het stuur, of met de pook op en neer, of door knopdruk gewoon automaat.
alleen niet automaat als gewoonlijk, maar als deze overschakeld klinkt het alsof er toch gekoppeld word, en verder schakeld naar een hogere versnelling. best raar, maar wel zuiniger als een gewone automaat.
is voorzien van diverse dingen als een nieuwe KW schroefset, spagetie spruit, kat vervang, dikkere demper, tuning chip, dikkere remmerij, diverse GTA delen, enz.
was van een echte Alfa freak van de 156 club, die wel graag een v6 wilde gaan rijden.

de V6 was heel erg gulzig met de benzine. vandaar deze wijziging.

Dan ben je er toch weer op voorruit gegaan, you lucky basterd.
Hoe krijg je het toch iedere keer geregeld.
Avaloon
Gezien je aankoop, nog steeds tervreden over een 156'er. Ziet er erg netjes uit!

Maar ik mag dus aannemen dat je die ander (tegen deze) geruild hebt.
beast
ik durf het bijna niet te vragen, maarre hoelang hou je deze of heb je alweer wat anders gezien? rolleyes.gif
Hondapower
Ziet er goed uit.
'Selespeed' is een geautomatiseerde handbak.
Dus heel iets anders als een automatische versnellingsbak.
Zou beter en sportiever rijden.
Nightmare
QUOTE (Hondapower @ Mar 9 2008, 06:55 PM) *
'Selespeed' is een geautomatiseerde handbak.

precies. ik wist het effe niet te verwoorden. er zit een mechanisme in dat het koppelen voor de bestuurder overneemt.
Nightmare
QUOTE (Avaloon @ Mar 9 2008, 06:16 PM) *
Gezien je aankoop, nog steeds tervreden over een 156'er. Ziet er erg netjes uit!

Maar ik mag dus aannemen dat je die ander (tegen deze) geruild hebt.

absoluut tevreden over de 156 !! rijd gewoon geweldig. als de v6 niet zo veel slokte, dan was dat een blijver geworden.

ja ja, een blijver. ik hoor jullie wel lachen en denken ....... maar ik heb nu mijn eigen speeltje om te klussen, de crx. dus de alfa is min of meer van Tamara.
maar we waren het beide eens dat dit te ver ging.
goelette
dus de crx eerder weg dan de alfa? happy.gif

Goh, wie had dat nou van te voren kunnen denken, dat zo'n V6 teveel benzine verbruikt? Goeie smoes weer bedacht om hem weg te doen... snap niet dat tamara er in blijft trappen biggrin.gif (die leest hier toch niet he? happy.gif
Nightmare
dat een v6 slokt, da's normaal, dat boeide ons ook weinig, maar niet 1 op 4 !!! yepp ....... 1 op 4. dan wel met die korte stukken die tamara rijd als woon / werk verkeer. en als de alfa dan uit choke rijd, dan krijg je het normale v6 verbruik, zo'n 1 op 8. maar juist door die korte stukjes bleven we alleen maar choken !! maar dit was ook een goede reden om tamara te overtuigen om een automaat te nemen !! heeft ze altijd al tegen gehouden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.