Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vtec Tik
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
VTECB16A1
Kan het kloppen dat je de Vtec tik niet hoort wanneer de motor koud is? Bij mij hoor je hem altijd pas 5 minuten nadat je hem hebt gestart tikken. Kan dat kloppen of is het dan tog iets anders als de Vtec tik?

Alvast bedankt!
Hondapower
de 'vtec tik' klinkt alsof er een losse knikker onder het kleppendeksel zit. Het probleem zit m dan in een losse veer van een nokvolger.
Dit is echter niet schadelijk dus je kunt er gewoon mee doorrijden. Reparatie is mogelijk, maar is een heel erg duur grapje.
VTECB16A1
ja dat weet ik, zijn de Lost motion Springs! Klinkt ook als een losse knikker in mijn blok. Maar ik dacht dat je de Vtec tik ook kon horen als de motor koud is, en bij mij hoor je hem dan absoluut niet tikken, pas na 5 minuten begin je hem bij mij te horen.
shirlcrxvtec92
ja dat klopt dit heb ik ook gehad bij mijn vtec maar zo dra hij eenmaal warm is dan is het ook weg, je kunt er gewoon mee door reden geen probleem maar naar een week gaat het je flink de kont uit hangen had ik ook daarom heb ik die vtec tik weg laten halen, nu af en toen hoor je hem nog wel eens.

groetjes shirley
VTECB16A1
Bij mij is het juist andersom! Als hij eenmaal warm is hoor je hem pas. Als hij koud is NIET!
goelette
QUOTE(shirlcrxvtec92 @ Sep 25 2007, 09:57 AM) *
ja dat klopt dit heb ik ook gehad bij mijn vtec maar zo dra hij eenmaal warm is dan is het ook weg, je kunt er gewoon mee door reden geen probleem maar naar een week gaat het je flink de kont uit hangen had ik ook daarom heb ik die vtec tik weg laten halen, nu af en toen hoor je hem nog wel eens.

groetjes shirley

das precie andersom. En jij hebt je vtectik wel heel erg rigoreus laten weghalen, denk niet dat jouw motor ooit nog zal tikken...
legend01
QUOTE(goelette @ Sep 25 2007, 04:43 PM) *
das precie andersom. En jij hebt je vtectik wel heel erg rigoreus laten weghalen, denk niet dat jouw motor ooit nog zal tikken...

Dat is gemeen!!!!!!
shirlcrxvtec92
en bedankt , maar het was bedoeld voor de crx van daniel die loopt wel nog.
shirlcrxvtec92
QUOTE(goelette @ Sep 25 2007, 05:43 PM) *

denk maar niet dat je grappig bent

afz daniel 428[1].gif
shirlcrxvtec92
QUOTE(VTECB16A1 @ Sep 25 2007, 05:17 PM) *
Bij mij is het juist andersom! Als hij eenmaal warm is hoor je hem pas. Als hij koud is NIET!

bij mij echt alleen als hij koud is dan hoor je de vtectik zodra hij warm is hoor je hem helemaal niet meer.

gr shirley
Hondapower
QUOTE(shirlcrxvtec92 @ Sep 25 2007, 07:04 PM) *
denk maar niet dat je grappig bent

afz daniel 428[1].gif

Dat is nu goelette humor.
Maxim
Een Honda blok klinkt per definitie als een diesel als ze koud zijn.
goelette
ah was maar een geintje, en omdat ik het niet snapte ook, omdat shirley zei dat ze bij háár vtec de tik had laten weghalen en dat die in de toekomst dus niet meer zou tikken...

Maar ik zal in vervolg opletten bij wie ik geintjes maak. Excuses. Was echt niet rot bedoeld.

En nu over de vtec-tik: is dat nou bij warm of bij koud? En waar komt het door? Die van mij heeft geen tik. Of geldt dat alleen voor de b16a1? heb wel eens gehoord dat de b16a2 ook geen tik heeft?
Hondapower
Dat heeft uitsluitend de B16A1
VTECB16A1
QUOTE(Hondapower @ Sep 26 2007, 09:31 AM) *
Dat heeft uitsluitend de B16A1

Nee hoor, er zijn ook een paar B16A2's met Vtec-tik. Wel heel zeldzaam, maar er zijn er zeker een paar die dat ook hebben. Ook al heeft de B16A2 andere (verbeterde) LMA's gekregen als de B16A1
Hondapower
QUOTE(VTECB16A1 @ Sep 26 2007, 04:00 PM) *
Nee hoor, er zijn ook een paar B16A2's met Vtec-tik. Wel heel zeldzaam, maar er zijn er zeker een paar die dat ook hebben. Ook al heeft de B16A2 andere (verbeterde) LMA's gekregen als de B16A1

Goed laat ik het dan zo zeggen, het is een typisch iets voor de B16A1.

En leg dan nu maar eens uit waar de LMA's voor bedoeld zijn. biggrin.gif
lord_fornax
QUOTE(goelette @ Sep 25 2007, 05:43 PM) *

Vond hem eigenlijk best grappig !!
peewee
zijn et de kleppen niet wat tikken? die hoor je geloof ik aleen als die warm is.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.