Help - Search - Members - Calendar
Full Version: B16a1 Swap In Civic Coupe 94
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
swap
hoi, ik heb een civic coupe uit 94 lsi motorblokje. Ik wil deze vervangen door er een b16a1 erin te knallen, maar ik weet wel hoe het blok erin moet enzovoort maar hoe zit het met de kabelboom? ik was van plan om de hele kabelboom naar de ecu, tellerklok, contactslot te vervangen zodat je geen soldeerwerk en prutswerk hebt. in principe dus plug en play. kan iemand mij hier meer over vertellen.

ow ja trouwens hoe zit het met de connectoren vanaf de ecu naar de tellerklok welke kabelboom zou ik moeten hebben ( van welke auto enz. )

alvast bedankt.

Heb de volgende onderdelen

motorblok b16a1 kompleet
ecu
kabelboom
assen
moet nog hasport motorsteunen hebben.
Mestreechter_Hondagek
welkom op het forum. leuk dat je je eerst even voorgesteld hebt. om de B16A1 in een civic coupe te hangen, heb je in ieder geval een versnellingsbak van een B16A2 nodig om dat de A1bak een kabelbak is en je coupe een hydraulische koppeling heeft.

volgens het forum van http://www.hondaperformance.nl is dit wat je nodig hebt om een A1 in een (EG)coupe te hangen:

B16a1 Blok
B16a2 onsteking
B16a2 motorkabelboom
Boomslang OBD0 -> OBD1 Conversion
B16a2 ECU
B16a2 Bak ivm hydro / kabel (past da?)
B16a2 schakelstangen
Hondapower
Je had beter een B16A2 ergens vandaan kunnen halen.
Die is vrijwel plug en play.

Nu moet je de ontsteking en ecu om gaan bouwen, en je hebt een andere versnellingsbak nodig.
Als je het allemaal los moet aanschaffen dan is het misschien een betere optie dit weer te verkopen en een A2 setup te kopen.
swap
QUOTE(Mestreechter_Hondagek @ Oct 10 2007, 03:28 PM) *
welkom op het forum. leuk dat je je eerst even voorgesteld hebt. om de B16A1 in een civic coupe te hangen, heb je in ieder geval een versnellingsbak van een B16A2 nodig om dat de A1bak een kabelbak is en je coupe een hydraulische koppeling heeft.

volgens het forum van http://www.hondaperformance.nl is dit wat je nodig hebt om een A1 in een (EG)coupe te hangen:

B16a1 Blok
B16a2 onsteking
B16a2 motorkabelboom
Boomslang OBD0 -> OBD1 Conversion
B16a2 ECU
B16a2 Bak ivm hydro / kabel (past da?)
B16a2 schakelstangen

Hai sorry inderdaad dat ik mij niet heb voorgesteld. Ik ben Maurice woon in apeldoorn heb net nog een onderdeel gekocht van een jongen die bij julie club zit. Hij gaf mij vervolgens julie website. Ik moest het een en ander weten dus dacht ik hey waarom zou ik het niet effe vrage. Maar hartstikke bedankt voor de informatie maar heb nog wel een vraag, als ik nou de gehele kabelboom van een b16a1 overzet dus van motor naar ecu dat kan zowiezo. Ik denk dat mijn probleem begint bij ecu naar dash ? kan je nog iets preciezer zijn op dat gebied ik hoor graag meer van je . Trouwens wil wel bij julie club aansluiten maar woon in apeldoorn biggrin.gif geen limburg dus
Hondapower
Het ligt eraan hoeveel moeite je wilt gaan doen.
Het makkelijkste is om alle spullen van een A2 te halen.

Je kunt ook de A1 spullen gebruiken, maar dan zou je de hele kabelboom nodig hebben van een A1. Dus niet alleen van de motor.
En dan wordt het klooien met losse draadjes.

En wat heb je voor versnellingsbak?

Makkelijkste is denk ik toch een A2 ritselen. Dan is het plug&play zonder foutcodes.
Je hoeft dan alleen de ECU te veranderen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.