Help - Search - Members - Calendar
Full Version: APK Keuring Prelude USA
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Prelude
lord_fornax
Nou, de Prelude moest op keuring, afgekeurd op de voorbanden (was te verwachten, had ik al rekening mee gehouden), en afgekeurd op de koplampen.

Deze amerikaanse koplampen mogen niet op de europese wegen, dus wegwezen...
Optie was natuurlijk om een collega prelude te beroven van zijn/haar koplampen voor 1 dag...

Andere optie was, om mijn vriendin haar charmes in de stijd te gooien, en zie, het lukt altijd weer...
Auto goedgekeurd met 2 nieuwe bandjes, en de amerikaanse koplampen...

Kreeg wel even schrik, de koplampen mogen alleen als het in de papieren staat, net zoals de kentekenplaatjes.
Nog wat, de indicatorlichten aan de zijkant, rechts om het hoekje, zie foto:

Deze moeten dus officieel wit zijn, hier mochten ze hem ook op afkeuren, en dat terwijl het knipperlicht zelf wel weer oranje moet zijn. bijkomstigheid is dan ook nog, als het knipperlicht aan staat, fungeert het indicatorlichtje 'om de hoek' ook als knipperlicht, wat dus theoretisch inhoudt dat ik als ik om het bochtje ga, de auto moet uitstappen, het lampje verwisselen, weer instappen, het bochtje maken, weer uitstappen, lampje weer verwisselen, alweer instappen (deur is al versleten nu), en doorrijden al hopend dat er niet al te veel bochten (zijstraten/afslagen) meer komen. :zzz

Het frapante is nog, dat de wagen sinds 1995 in Nederland is, en steed goedgekeurd is geworden....
Maxim
Het is altijd weer een vaag iets, dat keuren van een auto.

Wat zeiden ze over de getinte ramen? Dat mocht zeker nu weer wel....
lord_fornax
Inderdaad, dat mocht wel, ze zeiden er totaal niets over..
Hondapower
het is zo vreemd met die keuringsstations
AKKI
ach ja, zolang het goed gaat ist alles im butter neh!!
lord_fornax
Nou, zoals te zien, in 2004 no problemo.

Nu, 2005, was het weer raak.

Afgekeurd op:

- Dubbele knipperlichten in de bumper, dit mag dus niet (zit er standaard in, maar ja)
- De stadslichten welke niet in de koplampunit zelf zitten (dit zijn ook de enige wat ik heb)
- Zonneband is te breed
Vorig jaar is ie met deze punten wel goedgekeurd.

En als klap op de vuurpijl, wat ik zelf eigenlijk ook al had verwacht, de schokbrekers voor hebben het begeven.
Dit wist ik zelf al, stond al in de planning om te vervangen. Gisteren, toen ik de wagen weer ging opschroeven, zag ik al dat ze voren nu helemaal de geest hebben gegeven. Aan 1 kant was het zelfs zo erg, dat als je de demper omhoog duwde, er een 'spletsjend' geluid uit kwam.

Deze zijn alweer besteld, komen morgen binnen bij Bachaus !!
Maxim
Maar de remmen waren goed?

Ik snap niet dat ze de oude op bovengenoemde punten kunnen afkeuren. Zo is hij toendertijd wel NL binnengekomen en bij RDW gekeurd.
En al die andere US-strontbakken die hier rondrijden van de afcent, mogen die het wel. Ohja, als ze daar iets van zeggen gooit Bush gewoon een bom op het keuringsstation.

De volgende keer moet je met een zwaar accent gaan pwraten, maybe dat that dan helped.

Ohja, ik heb ook geen stadslichten in mijn koplamp, standaard.
lord_fornax
Remmen zijn idd goed.

En, Yeah, i zal next yaar es with a flink eksent talken.
Maar ja, ik haal de lampjes erut welke zij overbodig vinden, vervang de dempers voren, en hgaal de zonneband eraf, en hopsa... klaar is kai.
lord_fornax
volgens mij hebben honda's tot 96 ongeveer sowieso allemaal losse stadslichtjes... allemaal afkeur dus !!!!
goelette
en niet alleen honda's.... stadslicht moet je wel hebben, maar absoluut niet persé in je koplamp hoor. Wat een onzin. En wat zijn dubbele kniperlichten? een unit met twee lampjes? had mijn chrysler ook, waarom zou dat niet mogen? superveilig!
lord_fornax
k snap t ook niet, maar k haal de lampjes er gewoon uit, en zet ze er daarna weer terug.
K had verw8 dat de remmen en de uitlaat ook niet goed zouden zijn. Deze zijn echter wel OK.

Is ieder jaar weer wat anders. Zou een mooie lijst worden als ik alles zou noteren.

Ik hou het gewoon erop dat de keurmeester geen sex heeft gehad de laatste tijd, hij moet ook een uitlaatklep hebben, toch?? 430[1].gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.