Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kick-down
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
Fonzie
Ik heb een klein probleem met een honda civic 3D 1.5 DXI AT E2 bwj 18-03-1994
Op welke manier kun je nakijken, zien of de kick down nog in goede staat is?
Heb al van alles nagekeken maar als ik de auto(snel)weg op draai dan duurt het best wel lang (vind ik) dat hij dus tempo maakt.
Er zit geen vloermat dubbel onder gevouwen, benzine filter is ook niet verstopt of zo.
Is er bij deze wagen ook geen mogelijkheid om hem iets meer pk te geven zonder meteen zo drastische maatregelen te nemen?
beast
starten met de olie van automaat vervangen , dan eens een inspuitreiniger aan benzine toevoegen, en goed laten afstellen, je zult zien dat er verschil optreedt, kick down testen is simpel , warmrijden, als hij warm is en dan stoppen en direct planken, dan moet hij echt happen, dan gewoon de snelweg op , circa 100 rijden en dan plankgas, dan moet je hem horen terugschakelen en dan het toerental tot het rode gebied gaat.
Fonzie
Bedankt voor de reactie.
Wist je trouwens dat door een klein gaatje in de uitlaat (achter de kat en voor de middenpijp) de automaat zo raar reageert.
Want het bovengenoemde was allemaal dik in orde.
Dus gaan we eens kijken hoe we dat normaal krijgen opgelost en dan weer eens uitproberen.

Hondapower
waarom zou je een gaatje in de uitlaat boren?
Fonzie
Ik ga geen gaatje in uitlaat boren.
Momenteel zit er een gaatje in.
En daardoor reageert de automaat raar.
En daar moet ik wat aan doen.
Als iemand nog suggesties heeft voor die wagen op een simpele manier rapper te maken hoor (lees) ik ze graag.
beast
K&N high flow vervangingsfilter
Fonzie
Die filter is het 1ste wat ik gedaan heb, trouwens doe ik bij iedere wagen wat ik koop.
Heb ook bijna alle sensoren e.d. eens nagekeken, maar sommige blijf ik vanaf.
beast
injectorreiniger eens bij de benzine doen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.