Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spamvrij, At Last
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Hondapower
Dit jaar (2007) heb ik in totaal 33601 email ontvangen.
Daarvan waren er 30727 spam! 459[1].gif

Nu had ik al een soort van antispam genaamd Spamfighter. Het werkte best goed maar ik heb afgelopen jaar zelf toch nog 4000 mails moeten blocken.

Tot ik vorige week een ingeving kreeg...
Gmail staat bekend om zijn goede spamfilters.

Ik leidt nu alle mails van wanadoo en mijn hondaclubmail via forwards naar een gmailaccount. Daar wordt echt alle spam goed uitgefilterd en heb voor gmail een POP3 account ingesteld in outlook.

En nu heb ik geen enkel spammailtje meer gezien sinds een paar dagen, en dat is best gek ineens.

Misschien ook een idee voor anderen hier.

Je moet natuurlijk altijd zorgen dat je je email adres nergens plaatst op internet. Spambots vinden die erg snel.
Maar bij bv info @ hondaclubzuid-limburg.nl kan ik er niks aan doen want die staat op veel sites gelinkt.
Wat ze bij wanadoo hebben uitgespookt weet ik ook niet, maar ik krijg er zoveel spam mee binnen, en dat had ik al vanaf het begin.
Merlijn
Ik heb het spamfiltertje van planeet maar eens aangezet. nu ben ik van 190 e-mails per dag naar 3 (nuttige) gegaan.... :P
Nightmare
ik word er ook de laatste tijd gestoord van. krijg ook via wanadoo elke dag zo'n 40 spam mailtjes binnen.
ga ook eens kijken of het mij lukt.

goeje tip !!
Hondapower
Je kunt in de webmail van wanadoo een forwardadres invullen. Vul dan daar je .....@gmail.com in.
Zorg er dan wel voor dat je geen kopie bewaart, anders loopt de webmailbox over op een gegeven moment.

Vanaf het begin heb ik via mijn wanadoo adres bergen spam. Wanadoo heeft wel een optioneel spamfilter, maar deze kost bijna 3 euro per maand.
Ik vind dat zoiets standaard bij het abo moet zitten. Maar goed, zo werkt het ook.

Alle goede mail van wanadoo komt op deze manier dus nog steeds aan, alleen komt het spamvrij binnen via het gmailaccount.

Avaloon
QUOTE (Hondapower @ Dec 31 2007, 09:47 AM) *
En nu heb ik geen enkel spammailtje meer gezien sinds een paar dagen, en dat is best gek ineens.

Misschien ook een idee voor anderen hier.

Je gaat het toch niet missen!? Of is dat het idee voor anderen? Moeten wij als clubleden je mailadres gaan spammen?
Je zegt het maar..... biggrin.gif
Maxim
Kees, waar stel je die forwarder in voor de HCZL mail? Via de webinterface? Of laat je de mail eerst op je computer binnenkomen en stuurt het dan naar GMAIL?
Hondapower
Nee die forwarding stel ik in bij de siteadmin.
geef maar aan waar ie naartoe moet dan stel ik m wel in.

Enig nadeel van de clubmail accounts is dat de berichten toch in de clubinbox blijven staan, ondanks dat je een forward hebt ingesteld.
Dus je moet die om de paar weken even leeggooien.
Hondapower
Kan trouwens wel zonder dat de mails blijven staan zie ik niet.
Ik kan dan de mailbox helemaal uitzetten. Gaat wel alles verloren wat er nog in staat.
Dan werkt de redirect zonder dat er nog een kopie wordt bewaard.
Hondapower
Nou net nog even gekeken;
Er komt per dag nog wel een spammail of 4 door, maar van 9 maart tot vandaag zijn er 4800 spam mails tegengehouden.
Dat is 280 per dag! 459[1].gif
De meeste troep komt binnen via het hondaclub adres, dit is omdat dat adres op allerlei sites als kontaktadres staat vermeld.
Daarnaast 'levert' het wanadoo adres ook tientallen per dag. En dat terwijl ik dat mailadres nooit ergens heb gepubliceert.
Zal wel een taktiek zijn om je een spamfilter aan te smeren voor 3 euro per maand.
Fonzie
Je kunt ook "spamfighter" gebruiken is voor nop.
Mischien een idee.
Hondapower
QUOTE (Accord-93 @ Mar 27 2008, 09:21 AM) *
Je kunt ook "spamfighter" gebruiken is voor nop.
Mischien een idee.

Die heb ik een tijdlang gebruikt, maar alle spam moet eerst worden gedownload, en je moet er zelf ook heel veel wegklikken.
Met meer dan 200 spammails per dag bleef ik maar email checken. Dat schiet natuurlijk niet op.
Dat was teveel gedoe. Nu tunnel ik alles via een google account en nu heb ik bijna nergens meer last van.
Kost ook niks en werkt veel beter.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.