Mestreechter_Hondagek
Jan 14 2008, 10:35 AM
voor de apk ben ik op zoek naar een standaard einddemper voor een coupe of sedan van de 5e generatie. Wie heeft er nog wat liggen voor een zacht prijsje
Hondapower
Jan 14 2008, 10:59 AM
Je zou kunnen proberen om gewoon een nieuwe te halen bij bv Heuts, en na de apk ermee terug onder het mom van 'past niet'.
Mestreechter_Hondagek
Jan 14 2008, 03:32 PM
zou kunnen maar om die frats ieder jaar uit te gaan halen, denk ik niet dat gaat werken

hoef nog lang niet op apk dus heb nog de tijd
peewee
Jan 14 2008, 05:50 PM
is je uitlaat dan niet gasdicht? Of doet je keurmeester je uilaat niet mooi?
Mestreechter_Hondagek
Jan 15 2008, 08:51 AM
voor de apk moet de einddemper in rubbers hangen, mijn uitlaat hangt niet in rubbers. voor de apk is het voor mij het minste werk om de hele einddemper te wisselen.
Mestreechter_Hondagek
Oct 22 2008, 04:08 PM
nog steeds zoekende. APK zit eraan te komen. Komend weekend anders maar eens een op de sloop kijken. Mocht iemand nog wat hebben liggen, dan hoor ik het graag
maddox
Oct 22 2008, 05:21 PM
mijn einddempers hangen ook niet in rubbers.
deze zitten gewoon vastgelast op het chassis.
Ga er gewoon mee naar apk en ik heb er niks over te horen gekregen.
ow ja, auto is gewoon goed gekeurd met deze einddempers.
.Fx
Oct 23 2008, 08:45 AM
Ik heb de orginele nog liggen, maar heb geen idee wat dat moet kosten...
Overigens hangt mij uitlaat gewoon in de rubbers, en heb tijdens APK ook nog nooit de silencer er in gehad...nooit problemen mee gehad, en die van mij gaat altijd op APK bij Hensgens.
Mestreechter_Hondagek
Oct 23 2008, 10:37 AM
je hebt een PM
maikel74
Oct 23 2008, 11:22 AM
Voor de keuring is maar 1 ding belangrijk, hij moet gas dicht zijn.
Ben zelfs ooit op keuring geweest met een Van voor naar achter een stijgerpijp en dan een japstyle eind demper erop.
Goed gekeurt ook nog.
Honda_Madness
Oct 23 2008, 01:09 PM
En hij moet onder de hele auto liggen, maar volgens mij zijn er verder geen eisen kwa uitlaat.
Mestreechter_Hondagek
Oct 23 2008, 02:12 PM
Mij hebben ze altijd verteld dat hij gasdicht moet zijn, deugdelijk bevestigd en dat hij in rubbers moet hangen.
Kwam net dit tegen:
De uitlaat en de APK:
Als het op de APK keuring aankomt is de wetgeving redelijk overzichtelijk. Het voertuigreglement omschrijft waaraan een uitlaat moet voldoen: Vrij vertaald komt het er op neer dat de uitlaat over de hele lengte gasdicht moet zijn (met uitzondering van afwateringsgaatjes) en dat hij deugdelijk bevestigd moet zijn. Verder moet er vanaf bepaalde bouwjaren een katalysator onder zitten en moeten de uitlaatgassen aan bepaalde emissie-eisen voldoen. NB: bij een diesel hoeft er �ongeacht het bouwjaar- voor de APK geen katalysator aanwezig te zijn. De auto moet wel aan de zgn. roettest voldoen, maar in de praktijk is dat geen enkel probleem (Sterker nog: zonder de kat meet je in veel gevallen zelfs MINDER roet!) Waar de APK zich NIET mee bezighoudt is:
het aantal dempers
de plek(ken) waar de uitlaat uitkomt
het geluidsniveau
Ik zie het wel, kan de standaard demper altijd nog eronder gooien als ze hem zouden afkeuren.
Mestreechter_Hondagek
Oct 28 2008, 05:15 PM
Mag slotje op, niet meer nodig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.