Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem: Hoog Olie-verbruik Met Een D16z2-blok
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
DaPhreak
Beste Honda-liefhebbers,

sinds kort heeft een kameraad een Honda Concerto gekocht (met een D16Z2 motor, een 1.6 SOHC PGM-FI motor met cat, met 112pk dus), maar hij verbruikt liters olie, na een 300-tal kms rijden, is het olieniveau van het max-niveau al naar het minimum-niveau geslonken, en het is niet zo dat er ergens een olie-lek is ofzo, is enkel door het verbruik tijdens het rijden.

Als ik met mijn Honda Concerto, achter mijn kameraad zijn Concerto rijd (jaja, ik heb ook een Honda Concerto, een D16A9, een DOHC zonder cat, 130pk), ruik ik ook constant een olie-geur afkomstig van zijn auto, en daar hoef ik mijn raampjes zelfs niet voor te openen. Het is ook zo dat de wagen vanaf een 130-140km/u zich precies inhoudt en niet genoeg kracht heeft. De wagen van mijn kameraad heeft slechts 70.000kms en heeft net groot onderhoud gehad, volgens de garage was alles in orde, buiten dat hij veel olie verbruikt, en buiten de uitleg: "daar kunnen wij niets aan doen", weten we nog altijd niet aan wat dit zou kunnen liggen.

Heeft er misschien iemand van jullie een verklaring voor dit probleem? Of misschien ook al hetzelfde meegemaakt met het D16Z2 blok..?

We waren ook al aan het horen indien het probleem niet opgelost kan geraken, het D16Z2 blok te swappen met een D16A9 blok (hetzelfde als die van mij dus), maar dit is een laatste optie, aangezien het toch vrij kostelijk is en zijn wagen nu maar 70.000kms heeft, wat voor een wagen van 93 niet echt veel is.

Hondapower
Er kunnen zat dingen mis zijn.

-klepsteelrubbers (maar dan verliest ie maar een beetje)
-zuigerveren gaar (compressie meten!)
-krukaskeerring gaar
-koppakking kapot

Dan mag het blok maar 70k hebben gelopen, als het een olieboot is, dan heb je nog niks aan een lage km stand.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.