Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Benzine Filter
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
maikel74
Mijn civic dxi uit 93 lijkt wat in te houden. nu wil ik bij de vlogende tankbeurt een goedje in me tank mikken wat het zooitje van binnen schoon maakt en dan als de tank leeg is er een nieuwe benzine filter in zetten................ maar waar zit hij bij een civic en is het moeilijk om dat te vervangen ben niet zo handig op dat gebied angry.gif

of is er hier iemand die me kan helpen tegen een kleine vergoeding,

wat gaat me een benzine filter kosten, en is het beter origineel of een oem te kopen.

Nightmare
QUOTE (maikel74 @ Feb 27 2008, 09:21 PM) *
en is het beter origineel of een oem te kopen.

ik zou voor orgineel gaan ........... (hihihi)
Hondapower
je bedoelt origineel/oem of imitatie.
Ligt eraan wat voor 'imitatie'. Meeste spullen die je bij bv. Heuts haalt, zijn vaak merkloze oem delen.

Een benzinefilter kun je gewoon als 'imitiatie' pakken, zolang de producent goed is (eentje die ook oem spullen maakt).
Zo had ik een tijd terug een Nipparts benzinefilter besteld bij Heuts voor de auto van mijn ouders en toen ik m ging afhalen zat het mooi in een 'Nissan original Parts' doosje.
Ga je hetzelfde filter halen bij de dealer betaal je waarschijnlijk een stuk meer, terwijl het onderdeel identiek is.

Aan de andere kant krijgen we best een leuke korting bij Rotor en dan vallen de prijzen voor een 'originele' ook wel mee.
maar in principe maakt het dus niet zoveel uit.

Die benzinetoevoegingen hebben zeker bij Honda (zonder EGR) weinig nut. Benzinefilter moet elke 40k dacht ik. Vervang dan ook maar meteen het luchtfilter.
Mocht de motor nog steeds in lijken te houden, kun je een keer proberen om het gasklephuis inwendig te reinigen.

Je zegt dat je niet zo handig bent; op dit forum bij workshops kun je de werkplaatshandboeken downloaden. Daar staat eigenlijk alles in.
Een benzinefilter vervangen is niet moeilijk. Zorg alleen dat er niks in de fik vliegt (min van de accu loshalen en doeken bij de hand houden).
maikel74
kan nergens ontdekken waar de benzine filter zit,.......... wil het zlef toch gaan proberen.

bij 1 van me vorrige auto was het gewoon een een balletje van plastic met een filtertje erin
dat zat daar aan het benzine slangetje wat na de cabrateur ging was bijnne 5 min klaar happy.gif

Maar hoe zit dat bij een dxi uit 93 happy.gif
goelette
waarschijnlijk een zwart metalen rond busje met twee leidingen erop geschroefd aan de bovenkant. Zit tegen je schutbord aan, meestal rechts (dus passagierskant). Schroeven kunnen goed vast zitten! Verder is het een piece of cake.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.