Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nondejuu
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
goelette
Staat vanmorgen mijn shuttle achterklep waarvan ik een tijdje geleden de nummerborduitsparing had dichtgelast, ineens zonder achterruit erin in de garage.... Wel een hoop scherven. Niks te zien van iets wat er doorheen kan zijn gegaan.... Waarschijnlijk doordat de klep wat op spanning is komen te staan ofzo, en dat ie dat op den duur toch niet getrokken heeft....

Maarja, klep is wel een stuk lichter te tillen zo happy.gif Moet ik er maar een andere achterruit in zetten happy.gif Voordeel is dat die nooit op spanning kan staan dan.

Is dit een bekend probleem..?
legend01
QUOTE (goelette @ Mar 10 2008, 06:56 PM) *
Staat vanmorgen mijn shuttle achterklep waarvan ik een tijdje geleden de nummerborduitsparing had dichtgelast, ineens zonder achterruit erin in de garage.... Wel een hoop scherven. Niks te zien van iets wat er doorheen kan zijn gegaan.... Waarschijnlijk doordat de klep wat op spanning is komen te staan ofzo, en dat ie dat op den duur toch niet getrokken heeft....

Maarja, klep is wel een stuk lichter te tillen zo happy.gif Moet ik er maar een andere achterruit in zetten happy.gif Voordeel is dat die nooit op spanning kan staan dan.

Is dit een bekend probleem..?

Misschien een plexiglazen achterraam een optie.
Hondapower
QUOTE (goelette @ Mar 10 2008, 05:56 PM) *
........ ineens zonder achterruit erin in de garage....

Hoe komt ie in een godsnaam uit zichzelf in de garage terecht?
goelette
ik denk achterruit
beast
dit is te voorkomen als je de sponning waar de rubber op zit iets afslijpt, de rubber heeft genoeg expansie mogelijkheden, waarschijnlijk omdat je de uitsparing hebt dichtgelast heb je hierdoor de expansiekrachten belemmerd en hierdoor is de ruit gesprongen door koudkrimpen van het metaal closedeyes.gif
goelette
rubber..?? Het is een gelijmde ruit hoor, het is geen auto van 1963....
legend01
Als je nou eerst eens die achterklep helemaal klaar maakt en dan pas een nieuwe ruit inzet, dan is de klep denk ik wel uitgewerkt.Door het lassen en slijpen enz. gaat het metaal vervormen en trekken, ik denk dat daardoor de ruit onder spanning is gekomen en op een gegeven moment blijft de ruit er niet meer in.
goelette
pcies dat denk ik dus ook.
Hondapower
Autoruiten (behalve de voorruit) kunnen eigenlijk niks hebben.
Bij mijn vorige civic deed ik een keer het zijraam omhoog, ding haperde even en knalde toen in 15 miljard stukjes.
Een half jaar later vond ik nog overal glas met het auto poetsen.
legend01
maar nou lag het dus niet aan de ruit, het lag gewoon eraan dat het metaal aan het vervormen was doordat er iemand aan het lassen en flexen was aan de achterklep.

413[1].gif 413[1].gif Ik zou niet weten wie.
lord_fornax
De kabouters.
Hondapower
QUOTE (lord_fornax @ Mar 12 2008, 10:09 AM) *
De kabouters.

Tegenwoordig zijn het die geniepige importsmurfen. Kabouters voelen zich al weer te goed voor dat werk.
Die hebben nu al de 3e generatie hier rondlopen waar ze hun handen helemaal aan vol hebben.
lord_fornax
QUOTE (Hondapower @ Mar 12 2008, 10:33 AM) *
Tegenwoordig zijn het die geniepige importsmurfen. Kabouters voelen zich al weer te goed voor dat werk.
Die hebben nu al de 3e generatie hier rondlopen waar ze hun handen helemaal aan vol hebben.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden als de kabouters en de importsmurfen aan de "evolutie" gaan werken.
Zouden daar Schmiegels, Vrompels of Freggels uit voort komen?
legend01
QUOTE (lord_fornax @ Mar 12 2008, 02:52 PM) *
Ik ben benieuwd wat het gaat worden als de kabouters en de importsmurfen aan de "evolutie" gaan werken.
Zouden daar Schmiegels, Vrompels of Freggels uit voort komen?

Volgens mij wil ik dat niet weten wat daar uit gaat komen, ik denk dat we er niet blij mee zullen zijn.
Avaloon
Ideetje voor je Shuttle. Als je ruit er toch niet meer in zit, kun je net zo goed deze installatie in je auto zetten.

Installatie...

En dan zou dit je eind-resultaat moeten zijn:

Wat kun je ermee......

Is alleen wat nadelig voor je passagiers en laadruimte.
Hondapower
ik snap alleen niet dat ie 2 uitlaten heeft die beide niet recht naar achteren staan.
Zo gooi je een hoop stuwkracht weg.
goelette
Gewoon, omdat het hartstikke nep is.
Avaloon
Nou.... Als het nep is, dan vind ik het erg knap gemaakt.

Nog even die Chrysler

Moet je even rond de 1:19 kijken. Die vlammen lijken toch redelijk echt.
Maxim
Ik geloof ook niet dat het nep is. De afterburner werkt zelfs, misschien niet zo goed als het zou moeten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.