Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Niet Echt Veilig
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
maikel74
vond deze advertentie op marktplaats, lijkt me niet echt veilig als je het gebruikt voor in de winter.
Hun zeggen wel dat je het in de winter kan gebruiken.

http://link.marktplaats.nl/152988005
Hondapower
80 euro is wel heel veel voor een verwarmingselement.
beast
kun je sparen, leiding van ruitensproeier om de koelwaterslang wikkelen , hetzelfde effect en kost net 5 euro voor het slangetje
maikel74
Maar zover ik weet kan een auto ruit kapot springen als je hem besproeit met warm water in de winter
Avaloon
QUOTE (beast @ Mar 30 2008, 07:42 PM) *
kun je sparen, leiding van ruitensproeier om de koelwaterslang wikkelen , hetzelfde effect en kost net 5 euro voor het slangetje

Als je kijkt naar de weergave van het systeem, dan werkt dat volgens mij helemaal niet. Nu bevriest het gedeelte naar de ruit niet, maar wel van de "wassertank" naar de de "Hotshot". En als het al zou werken: Warm water op een bevroren voorruit is niet echter bevorderlijk voor de levensduur van je ruiten. Bovendien bevriest warm water weer sneller dan het warme water:

"Warm water bevriest sneller dan koud water

Wie snel ijsblokjes wil maken kan het beste warm water gebruiken. Het lijkt waanzin, maar toch is het waar. Koud water vormt tijdens het bevriezen namelijk een ijslaagje langs de wand van het bakje waar het in zit. Dit werkt als een isolator, dat verder afkoelen van het water sterk afremt. Bij warm water gebeurt dit niet. Daarin zitten namelijk minder gassen opgelost dan in koud water. Deze gasbelletjes zijn het beginpunt voor ijskristallen. Als die belletjes er niet of nauwelijks zijn, bevriest water pas bij temperaturen onder de nul graden Celsius. Warm water blijft bij afkoelen dus vloeibaar tot een paar graden onder nul. Dan bevriest het geheel ‘opeens’, zonder dat er eerst een isolerend laagje ontstaat. Hierdoor bevriest warm water sneller dan koud water.
"

Avaloon
QUOTE (maikel74 @ Mar 30 2008, 10:43 PM) *
Maar zover ik weet kan een auto ruit kapot springen als je hem besproeit met warm water in de winter

Haha... Was je net een paar seconden eerder. biggrin.gif
Fonzie
QUOTE (maikel74 @ Mar 30 2008, 10:43 PM) *

Het ligt er ook maar aan hoe "heet" je het water maakt.
Ik kiep er ook wel eens "warm" water over de voorruit en tot nu toe is me nog nooit een ruit gesneuveld 459[1].gif 459[1].gif
Black Knight
soms niet werkt het maken of soms wel lukt het voor warm gaat dus je zelfweten voor die is.
Black Knight
maar soms in motor ruimt in die van 140/90/45 mm niet passen dan!
Black Knight
QUOTE (maikel74 @ Mar 30 2008, 09:43 PM) *

maar als je koopt dat dan je maakt het maken in dan niet goed met ruiten en warm gaat wat dan daarom die kan niet terug pech gehad.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.